Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
27.9.2010 11:35 - Bouchi
noir píše:
Promiň, ale pokud si někdo koupí časopis specializovaný na fantasy, jistě ví, co je to elf nebo trpaslík.
Aha, takze tam meli napsat "elfove a trpaslici budou podobni tem, jake znate z Pana prstenu"?

noir píše:
Co je divného na první větě? Překypuje zbytečnými slovy, je neúsporná,
Kdyz odriznu tu pulku, ktera podle tebe patri na konec, tak v prvni pulce vidim jedno jedine slovo, ktere by se eventuelne dalo oznacit za zbytecne.
Nicmene zcela arogantne si dovolim prohlasit, ze je mi uplne jedno, ze nejaka slova povazujes za zbytecna a ze je ta veta podle tebe neusporna.
noir píše:
A co ty odstavce a mezery mezi nimi? Jednou jo, jednou ne?
Na zacatku a na konci jsou bloky souvisejiciho textu, proto samozrejme mezi odstavci nejsou mezery. Naopak text o kazde rase je mezerami oddelen prave z duvodu vetsi prehlednosti. (A nevim proc do toho tahas podobu pravidel, kdyz v tech bude mit kazda rasa mnohem vic textu a samozrejme vlastni nadpis.)

Nicmene abychom si to ujasnili - tvoje posty pusobi cim dal tim vic dojmem "musim za kazdou cenu najit co nejvic veci po kterych se budu vozit, protoze proste je potreba DrD II co nejvic shodit". IMHO je to skoda, protoze to akorat povede k plosnemu ignorovani tvych postu a tedy i pripadnych uzitecnych pripominek.
27.9.2010 11:56 - Lotrando
Bouchi píše:
Aha, takze tam meli napsat "elfove a trpaslici budou podobni tem, jake znate z Pana prstenu"?


To jste ale nakonec vlastně napsali, ne?

Píše:
IMHO je to skoda, protoze to akorat povede k plosnemu ignorovani tvych postu a tedy i pripadnych uzitecnych pripominek.


jj, mě se to už stalo :), asi ...

Píše:
(A nevim proc do toho tahas podobu pravidel, kdyz v tech bude mit kazda rasa mnohem vic textu a samozrejme vlastni nadpis.)


Jen poznámka, rasu lze popsat na jedné stránce a s příslušnými pravidly. když jsem to viděl prvně, připadalo mi to málo. Nyní si myslím, že je to hlavně otázka představivosti. Když totiž na tom kousku papíru najdu hlavně podměty, zbytek už si domyslím. Pokud tam najdu faktografické údaje, zamkne mě to v klišé, které může být v první chvíli dostačující, ale poskytuje minimum podmětů k opakovanému hraní. Vzhledem k omezenému množství ras (v důsledku časových možností tvůrců), mi přijde zajímavé psát tam jen podměty a nápady do hry. vynechat tu nudnou smyšlenou faktografii.
27.9.2010 12:05 - Argonantus
Bouchi:

Zádrhel vidím v tom, že pokud nejsou rasy spojené s konkrétními vlastnostmi (vyjádřenými nějakou mechanikou), potom jde o naprosto zbytnou a settingovou záležitost. Jádro pudla je v těch povoláních a schopnostech.

Pročež není vůbec důvod se omezovat na Tolkiena; lze to brát jedině jako příklad možného řešení. Mohou tamn vystupovat klidně i Jersonovy kruhy, když to někdo chce.
27.9.2010 12:06 - noir
Bouchi:
1/ Už jsem to psal mockrát - moc bych si přál, aby DrD2 uspělo, ale čím dál víc se bojím, že spousta dobrých nápadů umře na chatrné provedení. Sazba a jazyk jsou věci, kterým rozumím víc než RPG teoriím, proto se věnuji jim.

2/ Pokud autor neví, o čem psát, pak by neměl psát vůbec. A ano, souhlasím, že věta "elfove a trpaslici budou podobni tem, jake znate z Pana prstenu"? říká zcela totéž, co celá ta zbytečná stránka. Pokud to tak cítíš také, asi je s textem něco špatně. Proč popsat stránku papíru hromadou odstavců, když v tom není žádná informace? Fakt si myslíš, že čtenáři Pevnosti neznají Tolkiena? A pokud je inspirace starým profesorem tak silná (a ona je. viz níže), proč to nepřiznáte a netématizujete?
3/ DrD2 je (z toho, co jsem měl zatím možnost vidět) extrémně Tolkien-like. Skoro se mi zdá, že kromě krollů (přefluffovatelných na orky) je to celé úplně jako ze Středozemě. Jazyk, rasy, pavouci, fakt je toho víc, než by se mohlo zdát.
4/ Ano když vynecháš půlku věty a v té druhé změníš několik výrazů, je to souvětí zcela v pořádku. O stylu textu se dá přít dlouze, ale můj názor je, že:
a/Legendární? Ne, DrD není legenda, není legendární a i kdyby bylo, nehodí se to tam.
b/ hry na hrdiny? prč ne jen "hry", když princip RPG je vysvětlen v druhé půlce stejného odstavce?
c/Celé to opakování o minulých číslech Pevnosti je zbytečné. Kolik nových čtenářů má každé další číslo?

Chápu, že ti může být fuk, jak se někdo dívá na styl, ale ono to jedno není. Takhle se prostě článek nezačíná, tohle není otevírací věta. Pro mě je důkazem, že její autor (a fakt nevím, kdo to psal - což je taky divný: článek bez autora na mě působí jako inzerce) neumí hospodařit s daným prostorem, neumí se vyjadřovat úsporně a přitom dostatečně srozumitelně. A pro mě je srozumitelnost (a ne-spornost) pravidel jednou z jejich nejdůležitějších vlastností.

5/ Ten popis je tak generický, že se mi zdá, že ani necílí na hráče RPG. Například hobit - má mě motivovat ke hraní to, že má postava bude obézní lenoch s huňatýma nohama, který často žije v úrodné oblasti? Proboha, proč tam tohle je? A prč se tam opakují informace? jsou vychytralí a tvrdí vs. mají bystrý rozum a odolnost proti nesnázím? Druhá půlka odstavce OK, ale RPG nejsou etnologická studie! Tam přece mělo být něco ve stylu: "chcete hrát na pohled nenápadného človíčka, který dokáže trefit prakem mouchu v letu? Rádi byste se ocitli v kůži podceňovaného tlouštíka, který snese víc bolesti než dvoumetrový svalovec? Zkuste hobita!"



6/ Ano tvůj dojem z mého přístupu je vcelku správný - jen jsi zapomněl na příčinu. A ta je poměrně jednoznačná: materiály prezentované navenek jsou v naprosté většině tak špatné, že si nic jiného než kritiku nezaslouží.

P.S: Abych byl spravedlivý, docela dost se mi líbil popis válečnického chvástání, to mělo šťávu i originalitu.
27.9.2010 12:15 - Argonantus
Noir:

"přefluffovatelné" je také vynikající slovo. Nemělo by se to spíš resettingovat?
27.9.2010 12:34 - Peekay
KovorPater píše:
Mě by zajímala "otázka ceny" - tedy ne té maloobchodní, ale mechaniky zmíněné na drd2.altar a i tady v diskuzi (#99, #1830); můžete prozradit něco bližšího (kdo a podle čeho určuje "cenu za úspěch", naznačit modelovou situací, popřípadě nějakou obdobu z jiného systému...)?


Celkovy priebeh konfliktu (a situacia ucastnika v nej) sa sleduje abstraktnym pocitadlom, od ktoreho sa odvija cena. Urcovanie ceny nie je ukon, ktory by bolo treba robit pri kazdom jednom hode, upravuje sa to "tak akosi samo" podla toho co sa v hernej realite deje.

Obdoba z ineho systemu - mozno trochu ako dispozicia z Mouse Guardu, akurat uplne prevratene naruby :D

Noir píše:

e tom dobře vidět, že amíci se mezi jinýma rasama pohybují doopravdy, zatímco DrD autoři o nich jen četli.
[/quote]

Nezda sa ti, ze nejako vela vies o tom, co sme my autori zazili a nezazili?
27.9.2010 12:42 - Argonantus
peekay píše:
Nezda sa ti, ze nejako vela vies o tom, co sme my autori zazili a nezazili?


Když si z toho vytáhneš tohle, je z toho osobní poznámka. Nicméně Noir zjevně chtěl poukázat na rozdíl mezi textem někoho, kdo má o tématu osobní zkušenost, proti něčemu, co stojí pouze na samostudiu četbou. Ten odkaz na Tolkiena mezi řádky k tomu skutečně svádí.

Osobně bych bral tuhle poznámku - že o jiných rasách vím houby - za relevantní taky.
27.9.2010 12:47 - noir
Peekay: To byla spíš narážka na americkou multikultutalitu a naši českou provincialitu. Prostě indiány asi za humny nemáš... Možná to vyzbělo osobně, což jsem nechtěl.

Jinak je-li tomu jinak, rád si to nechám vyvrátit...
27.9.2010 12:49 - Shako
noir píše:
Sazba a jazyk jsou věci, kterým rozumím víc než RPG teoriím, proto se věnuji jim.


No, kdybych cokoliv delal, tak si te rad pozvu jako odborneho poradce, protoze to jsou zase veci, kterym kulove rozumim.:) Ale chapu, ze pro nejaky vetsi projekt by mel byt nekdo, kdo temhle vecem rozumi a bude je nejak korigovat.
Nicmene to, ze je tu tak pitvas je pro me nezajimave, protoze radeji ctu o tech RPG teoriich nez o sahodlouchy komentarich, jak je to stylisticky podivne.
27.9.2010 12:52 - Shako
noir píše:
Peekay: To byla spíš narážka na americkou multikultutalitu a naši českou provincialitu. Prostě indiány asi za humny nemáš... Možná to vyzbělo osobně, což jsem nechtěl.


No, mas tu za rohem Nemce, cikany, teoreticky madary.. to myslim, ze jsou dostatecne odlisne narody na to, aby se dalo nejak poucit... Pravda, rozdil neni tak obrovsky. Ale taky DrD neni tak obrovsky projekt jako DnD.;-)
27.9.2010 12:53 - Schturrman
noir píše:
To byla spíš narážka na americkou multikultutalitu a naši českou provincialitu.


Buďme rádi, že ji (zatím) máme!
Kámoš mi půjčoval ten "slavný" Pathfinder k nastudování. To jsou teprve suché nemastné neslané popisy! Povolání mají dost možností a kniha jako celek je nádherná, ale text je psaný tak suše...
Tolik k USA vs ČR
27.9.2010 13:08 - Night of Triumphatorr
Schturrman píše:
To jsou teprve suché nemastné neslané popisy! Povolání mají dost možností a kniha jako celek je nádherná, ale text je psaný tak suše...


Třeba to udělali schválně aby byl text srozumitelný i mimo anglicky mluvící země... Ale jo PF popisy jsou nudné :-)
27.9.2010 13:15 - Shako
Night of Triumphatorr píše:
o jsou teprve suché nemastné neslané popisy!


No, priznam se, ze kdyz ctu barvite popisy hernich mechanik v anglictine, tak me spis stavaji vlasy hruzou, protoze pulku veci nejsem schopen pochopit a potreboval bych slovnik.

Takze u pravidel v ang bych se priklanel, aby kterykoliv text, ktery je mozne ingorovat pro hrani hry byl jakkoliv barvite vyliceny, idealne jeste napsane kurzivou nebo jinak odelene. Nicmene skutecne pravidlove veci, at jsou jasnou a jednoduchou srozumitelnou anglictinou.

EDIT: U ceskych pravidel, ktere se nedaji moc ocekavat, ze je bude cist nekdo zahranicni. Tak klidne muze byt vsechno barvite popsano, ale stejne je pro prehlednost lepsi, kdyz jsou mechaniky popsany strucne a jasne.
27.9.2010 13:16 - Bouchi
Lotrando píše:
Jen poznámka, rasu lze popsat na jedné stránce a s příslušnými pravidly.
Vsak jedna stranka je mnohem vic nez jeden odstavec, ne?

Argonantus píše:
Zádrhel vidím v tom, že pokud nejsou rasy spojené s konkrétními vlastnostmi (vyjádřenými nějakou mechanikou), potom jde o naprosto zbytnou a settingovou záležitost. Jádro pudla je v těch povoláních a schopnostech.
Vsak kazda rasa bude mit nejake specificke schopnosti (v pravidlech vyjadrene i mechanicky).
27.9.2010 13:23 - noir
Shako: Němci, Maďaři a Češi jsou všichni stejní - v těch velkých věcech dnes nejsou žádné rozdíly. Cikáni jsou něco jiného, ale popravdě-kdo se s nimi dobrovolně stýká a snaží se je poznat?

Ta směs kultur u nás není žádný kotel s tisíci přísadami, ale spíš taková polívčička s bramborama a mrkví. Nehodnotím to, jen konstatuji, že západní autoři RPG to mají v tomto ohledu výrazně jednodušší. A to třeba i ilustrátoři...
27.9.2010 13:27 - Argonantus
Peekay píše:
Iba teda ze by cely system bol postaveny tak, ze vlastnosti nie su urcene rasou.


Bouchi píše:
Vsak kazda rasa bude mit nejake specificke schopnosti (v pravidlech vyjadrene i mechanicky).


Teda, s váma je fakt práce; každou informaci páčit heverem, a ještě potom si vybrat z víc verzí.

Sice jste prozradili hrůzné tajemství, že Hobiti mají chlupy na chodidlech, a jsou malí, ale stran těch mechanik naprosto tápu, stejně jako prakticky všude jinde, na co se narazilo.

Mám matoucí pocit, že tady v kritice navrhuji víc mechanik, než lze vyčíst z té Pevnosti a jejích článků (2065 třeba).
27.9.2010 13:46 - Bouchi
Argonantus píše:
a ještě potom si vybrat z víc verzí.
Jakto? Vzdyt jde o ruzne veci - Peekay (v reakci na tebe) pise o vlastnostech, ja o schopnostech. Tj. napriklad v DrD "vlastnosti" = sila, obratnost atd., zatimco "schopnosti" = infravideni, ultrasluch atd. System muze byt tedy postaveny tak, ze rasy nemaji zadne ciselne opravy k vlastnostem, ale odlisuji se specifickymi schopnostmi.
27.9.2010 13:55 - Argonantus
Bouchi:

Aha, to jsem nepochopil. Takže rasám zůstane ten ultrasluch, infravidění a tak něco...?
27.9.2010 13:58 - noir
A to je přesně (omlouvám se za vulgaritu). Kdybyste místo článku o hovně napsali: elfové se od lidí a ostatních ras nebudou lišit "číselně"; každá rasa bude popsána pomocí dvou rasových schopností - z toho jeden bude společný pro všechny tři podtypy, třemi obrázky a dvěma příběhy, asi byste vyvolali pozitivnější diskuzi...
27.9.2010 14:11 - Bouchi
noir píše:
pomocí dvou rasových schopností - z toho jeden bude společný
Je mi jasne, ze na webu se clovek tak nehlida, nicmene jako kontrast k tvemu tvrzeni, jak dobre rozumis jazyku, je to hezke. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088287830352783 secREMOTE_IP: 18.188.241.82