Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
3.10.2010 18:12 - Lotrando
Colombo píše:
Taky dělení na "PC, NPC a vesničany bez lvl" mi přijde idiocké.


takže PC, NPC a vesničany chceš tvořit stejně?

Píše:
Jednoduché a rychlé tvoření NPC mi tak přijde lepší způsob, než to ponechat složité, ale udělat zvláštní sortu vesničanů.


počkej, takže je nechceš dělat stejně?

V knize nebo filmu také nemáš o všech postavách stejné množství informací.
3.10.2010 20:13 - Colombo
Jednoduché a rychlé tvoření NPC, pod tím si představuju nějaký urychlený templát, který právě nevykreslí NPC tak, jako PC (s tím, že si je potom budu moct dokreslit, třeba), ale rozhodně to nebude nějaký vesničan bez lvl. tzn. nejvíc mi vadí ti vesničani bez lvl.
4.10.2010 00:38 - Shako
Colombo píše:
nejvíc mi vadí ti vesničani bez lvl.


Celkovy lvl je zavadejici udaj. Celkove to o postave nerika moc. Smysl to dava, az s vypisem, do kterych "povolani" jsou ty lvl investovane.

Jinak nevidim duvod, proc by nemohli existovat vesnicani s levelem. Treba CP (je to ceska hra, takze ne NPC:)) definovane jako vesnican na 3. lvl, ale nebude mit asi moc schopnosti, o ktere by se mohli postavy zajimat a tedy neni moc duvod ho tvorit. Tak leda proto, aby se urcilo, zda jsou schopny ho postavy zabit - na coz nepotrebuju oduvodneni systemu. :-)
Jediny problem bych videl v tom, ze je to prilis obecne, postavy taky nemaji zadne povolani zvane "dobrodruh", takze proc by ho meli mit vesnicani? Lepsi by asi bylo, kdyby ve vesnici zil kovar, rolnik, pastevec, hostinsky... ;-) A ti klidne muzou mit svoje lvl.
4.10.2010 02:33 - sirien
Shako píše:
Treba CP (je to ceska hra, takze ne NPC:))

RPG jsou angloamerická zábava, většina těch her je anglických nebo do angličtiny přeložených, většina článků a blogů a diskusí je v angličtině, takřka všichni významní autoři píší anglicky... takže využívání anglické terminologie je logické a užitečné.
Je to stejné jako jinde - také nepoužíváš UO (nebo co) místo IP, nevimco místo RAM a tak dále.
4.10.2010 04:11 - tuleník
sirien píše:
RPG jsou angloamerická zábava

Po takejto hláške by jeden najradšej prestal hrať :) ja by som skôr povedal že zhodou rôznych okolností to náhodou vymyslelo stádo yankeeov :)

Shako: Používanie ingliš terminológie (ak nie je zrovna forgistická) predovšetkým zjednodušuje komunikáciu, ak sa nehráš len na DrD piesočku, ale snažíš sa rozšíriť si obzor (koniec koncov, často riešiš analogické problémy v DrD ako povedzme v DnD a ak by si nepoznal ingliš terminolodži, boli by pre teba anglické fóra ako zdroj informácií nepoužiteľné. Čiže čisto praktická záležitosť.
Ani takí náckovia ako frantíci bežne nepoužívajú spisovný francúzsky výraz ordinateur, ale anglický computer :)
4.10.2010 08:32 - Argonantus
No, když nechám stranou angloslovanské pnutí, tak mi vždycky připadala být totožnost vesničana čili vidláka (v anglosasku commoner), CP čili NPC a PC čili Vlastní postavy docela výhodná; prostě všechno má levely, všechno má hitpointy, a případně se na to navěšují další schopnosti a vlastnosti jako na vánoční stromeček, když je potřeba. Narozdíl od původního DrD jsem šel tak daleko, že i jeden každý voják v desetitisícové bitvě je identifikovatelný, a má nějaký level a hitpointy. Když se rozhodnu, že je z nějakého důvodu potřebo ho znát, dostane jméno a je vytažen z davu. Změna v jednoduchou NPC se děje obratem ruky; tak rychle, že ji hráči ani nezaznamenají během hry.

K tomu, že (a proč) se DrD 2 vydalo přesně opačným směrem, totiž ke specializaci, se tvářím trochu zaraženě, ale třeba mi někdo časem vysvětlí výhody takového postupu.
4.10.2010 10:07 - Night of Triumphator
Shako píše:
Treba CP (je to ceska hra, takze ne NPC:)) definovane jako vesnican na 3. lvl

takové hezké české slovo co? Level :-)
4.10.2010 10:39 - Nerhinn
Dokud autoři sami používají slovo "goblini", "CP" a "PJ" si můžou jít škubnout nožkou.
4.10.2010 10:43 - Argonantus
Jako by to nebylo úplně jedno. Nechápu tyhle obrozenecko - světovládné vášně.
4.10.2010 11:22 - mrtvej bůh
Sirien protestuje proti tomu, aby se používaly nesrozumitelné výrazy jako "cépka" a "pídžej"?

Peekay píše:
# Otázka: Nabušený bojovník 5. levelu má 5x víc životů, než standardní vidlák venkovský? 15x? 50x? 1,5x?
# Odpoveď: Nedefinované. Štandardný vidlák totiž na rozdiel od hrdinu žiadne životy nemá.

A co standardní skřet? Standardní drak?

Colombo píše:
Jednoduché a rychlé tvoření NPC, pod tím si představuju nějaký urychlený templát, který právě nevykreslí NPC tak, jako PC (s tím, že si je potom budu moct dokreslit, třeba), ale rozhodně to nebude nějaký vesničan bez lvl. tzn. nejvíc mi vadí ti vesničani bez lvl.

Takže chceš zjednodušení NPC, ale ještě dřív, než znáš systém, už přesně víš, kde se zjednodušovat nesmějí?

Argonantus píše:
Narozdíl od původního DrD jsem šel tak daleko, že i jeden každý voják v desetitisícové bitvě je identifikovatelný, a má nějaký level a hitpointy.

A to jako fakt odehráváte?
4.10.2010 11:45 - Argonantus
To jako fakt odehráváme; viz debata o starých Čechách.
4.10.2010 12:02 - m.b.
Píše:
To jako fakt odehráváme; viz debata o starých Čechách.

Link?
4.10.2010 12:13 - osvald
mrtvej bůh píše:
A co standardní skřet? Standardní drak?

standartní balista, standartní protitankové dělo
4.10.2010 13:47 - mrtvej bůh
Kde se vlastně vzalo, že vesničani nemají levely? Snad jen nemají životy, ne?

Argonantus píše:
http://www.d20.cz/diskuze/kultura-diskuze/11690.41.html#

Dík.
Z těch identifikovatelných jednotlivých vojáků v desetitisícové armádě jsem si to teda představoval drsnějš, než padesát tisíc vojáků v jedné jednotce, stejně vyzbrojených, a každá třetina dostává zranění společně.
4.10.2010 16:31 - Jerson
Nápodobně - vytahování neznámých postav na světlo a přidělování parametrů je řekl bych základní jev RPG, které by mělo umožnit dostatečně jednoduché a rychlé přiřazení, ale určitě nikdo nebude vytahovat jednoho každého vojáka z deseti tisíc - když už, tak jednoho kteréhokoliv.

Ale také by mě zajímalo, jak to bude v novém dračáku s těmi to případy, kdy je třeba vzít do té doby nedůležitého pesanta a přiřadit mu hodnocení. V původní verzi se kovářům dávaly úrovně válečníků a obchodníkům úrovně zlodějů, pokud měli něco umět (rozuměj vydržet v boji), na což si hráči občas stěžovali, ale hlavně to bylo nesystémové řešení. Pluska tenhle problém obcházela pořád dokola - nepodařilo se mi nikdy z nikoho dostat, jaké parametry by měl mít člověk pracující na poli nebo stojící v krámku, vždycky jsem slyšel jen "to záleží na tom, jakou chce mít PJ úroveň hrdisnskosti světa", ale ve hře by tyhle parametry mohly být podstatné.

I když - taky nemusí. V Omeze nemám vypsané dovednosti nikoho, ani pojenovamých cizích postav. Konkrétní parametry mají jen hráčské postavy.
4.10.2010 16:35 - sirien
Mě by zajímalo, jestli budou mít pravidla nějaké, nejlépe použitelné, řešení mass combatu... (a ne PK, ano a ne neberu jako odpověď, pokud to tam nějak půjde řešit za použití pravidel v základní knize, jedno že ta pravidla třeba nebudou přímo určená k MC, ale prostě je na to můžu aplikovat, tak to je pro mě "ano" a bohatě mi to stačí, ´kuju)
4.10.2010 19:59 - Argonantus
No, dělat padesátitisícový oddíl v desetitisícové armádě fakt není nic moc, to souhlasím.

A jak pravil Jerson, vytahuji jednoho kteréhokoli, když je to potřeba. Což je potřeba celkem málokdy.

Původní pravidla pro experty existovala... jiná otázka je, zda byla použitelná. Moc mi to nepřipadalo; tak jsem zůstal u těch jednoduchých vlastních.
Komplikovat jednoduchý systém se dá vždycky - obráceně je to těžké.
4.10.2010 21:13 - mrtvej bůh
Padesát tisíc viz linkované, to jsem si nevymyslel.

Když císař má osm (nebo deset, nebo kolik) životů, asi je nikdy při hře nepoužil, tak co by se změnilo, kdyby žádné neměl?
5.10.2010 00:30 - Shako
Sirien: Nic proti pouzivani specifickych ang slov. Sam jich ma ve slovnikou hodne. Nicmene pro vetsinu tech veci, co jmenujes proste neni cesky ekvivalent. Ale zrovna pro NPC je a jakoby nahodou je todle dizkuze o DrD(II), ktere tento vyraz zavedlo.;-)
Dale bych to chapal, pokud jsou ceske nazvy zavadejici nebo nepresne (coz se casto stava), ale to v pripade VP a CP nemam ten pocit.

tuleník: No a? Porad muzu pouzivat ceske terminy, pokud je mame, ne? Myslim, ze ten rozdil neni az tak velky.. na to jakou debatu to tady vzbudilo.. ale chapu, byl to dobry namet pro OT.:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11212301254272 secREMOTE_IP: 3.140.186.201