Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
6.3.2010 12:10 - alef0
Alnag, mám analógiu zo sveta IT: IBM, čo má zisky zo všetkého možného, podporuje vývojové prostredie Eclipse, ktoré samo o sebe negeneruje zisk, keďže je zadarmo. White Wolf má trh kariet, plus sa spojil s islandskou IT firmou. Fantasy Flight Games má silnú divíziu stolových hier, v S. J. Games je GURPS druhým produktom po Munchkinovi, zabudol som na niekoho?

Moja hlavná otázka však smeruje na Siriena, ktorý zamieta existujúce modely ako ,,elementárnu znalosť", ale ani náznakom nepovie ako majú vyzerať tie funkčné a aplikovateľné na naše podmienky. V porovnaní s ľudmi, čo majú praktické skúsenosti a znalosti (Erric), to vyznieva o to komickejšie.

Píše:
Alef0: muzes bejt jako ten chlapek co nemel co delat a mel spoustu miliard dolaru z obchodu s otrokama a diamantama, a poridit si ubuntu.

Jo, milionára-dobráka alebo firmu žijúcu zo služieb, čo zasponzoruje produkt, ktorý nevynáša, ale spôsobuje radosť.

Toto je celkom dobrý obchodný model, často sa používa, ale u nás nie je reálny :-)
6.3.2010 12:42 - Alnag
Alef0 píše:
Alnag, mám analógiu zo sveta IT


Analogie je ti houby platná. WotC vydává Magic, což je stále ještě velmi zisková zábava. Takže ho Hasbro určitě nedotuje. Ostatně výroční zprávy Hasbro jsou na netu (na ENWorldu to vždycky hrozně řeší, i když o RPG tam nebývá zmínka), takže není problém se podívat. Asi tak...
6.3.2010 12:42 - Chlapec Z Lesu
Jack:to uz zacina byt pomalu jako Godwin,neco ve smyslu:Jeli flame dost dlouhy,objevi se prirovnani k rAdovi s pravdepodobnosti blizici se jedne.
6.3.2010 12:54 - alef0
Píše:
WotC vydává Magic, což je stále ještě velmi zisková zábava.

Citation needed.

--------
A tu by sa príspevok mohol končiť ;-) Ale samozrejme mám rovnaký pocit. Navyše to presne zapadá do mojej analógie (napriek tomu, že som na Magic nehanebne zabudol) dobrej dvojky -- produkt ktorý očividne generuje zisk vs sekundárny produkt.
--------
Ale nechcem zahovoriť Siriena.
6.3.2010 13:02 - Alnag
Alef0 píše:
Citation needed.


Jenže na rozdíl od tebe, já tu citaci doložit dokážu... Zatímco ty jen žvaníš z hladu. ;-)

Hasbro píše:
We also delivered a strong result with Magic: The Gathering trading card games.
6.3.2010 13:11 - Sosáček
Chlapec Z Lesu píše:
Jack:to uz zacina byt pomalu jako Godwin,neco ve smyslu:Jeli flame dost dlouhy,objevi se prirovnani k rAdovi s pravdepodobnosti blizici se jedne.

Neni to proto, predpokladem pro dlouho flame je nejaky arogantni retard, ktery se snadno da prirovnat k arogantnimu retardovi o kterem mluvis?

(Zaroven, vsimni si, ze jsi ho prirovnal sam, ja jsem jenom obecne mluvil o lidech co nevi co zvani ale fanaticky se toho drzi.)
6.3.2010 13:14 - Sosáček
Kdyz uz si tu tak hrajete na spravnou diskusi, tak
Alnag píše:
WotC vydává Magic, což je stále ještě velmi zisková zábava. Takže ho Hasbro určitě nedotuje.

je nepravne odvozeni. Z "magic vydelava" (na coz jsem si dovolil prepsat tvoje "magic je ziskova zabava") zadnym zpusobem neplyne ze "wotc jako celek vydelava", a z toho jestli wots jako celek vydelava nebo ne, zadnym zpusobem neplyne jestli ho hasbro dotuje nebo ne.

Zaroven, "dolozit citaci" vetsinou znamena dolozit nejakou vedeckou nebo jinak overenou citaci, ne marketingspeakem.
6.3.2010 13:16 - alef0
alef0 píše:
Zatímco ty jen žvaníš z hladu. ;-)

Hej, ešte som neobedoval :-) Oni v reportoch udávajú len mimoriadne extrémne produkty, a zvyšok možno len dedukovať. Hádam sa raz dočkám aj niečoho ako ,,D&D line also performed extremely well.", lebo bez toho je výkon D&D vec, ktorá sa nedá potvrdiť, ani vyvrátiť.

Ale to len tak na margo, lebo inak súhlasím s tvrdením.

V každom prípade si podoprel môj pocit, že dvojica produktov -- jeden silný, jeden sekundárny -- funguje a v tejto vetve debaty sme sa my dvaja myslím zhodli.

Čo vravíš na zvyšok? :-)
6.3.2010 13:22 -
Jack the Zipper píše:
Z "magic vydelava" (na coz jsem si dovolil prepsat tvoje "magic je ziskova zabava") zadnym zpusobem neplyne ze "wotc jako celek vydelava", a z toho jestli wots jako celek vydelava nebo ne, zadnym zpusobem neplyne jestli ho hasbro dotuje nebo ne.

A vobec z toho nevyplyva nakolko je DnD pre wotc ziskove a ci by to utiahli aj bez Magicu a Hasbra v miere v akej to dokazu.
A sup alikaciu na CSR trh a na CSR RPG firmy ... hmm ... teda na Altar.
6.3.2010 14:09 - Alnag
A tak je to s hláškou "citation needed" vždycky. Kdybych vytáhnul účetní knihu Hasbro, dozvěděl bych se, že byla určitě zfalšovaná kvůli daním a že to může být i jinak. Alef0 chtěl citaci na jednu specifickou hlášku a dostal jí. To je víc, než se dá říct o hlodech:

Alef0 píše:
V každom prípade si podoprel môj pocit, že dvojica produktov -- jeden silný, jeden sekundárny -- funguje a v tejto vetve debaty sme sa my dvaja myslím zhodli.


Jako kdyby WotC mělo jenom dva produkty... a vůbec projděte si kvartální zprávy Hasbro, porovnejte s produkty, které z toho produkuje WotC a pak přijďte znovu...
6.3.2010 14:13 - Maly Maugli
Alnag píše:
A tak je to s hláškou "citation needed" vždycky.

Citation needed.
6.3.2010 14:35 - Conlai
Ministerstvo zdravotnictví varuje: Nadměrné používání "citation needed" vede k tendencím měnit si co týden nick.
6.3.2010 14:40 - alef0
Dali sme pozitívny príklad Wizardov ako firmy, ktorá funguje. Dozvedeli sme sa, že Magic zarába? Áno. Dozvedeli sme sa, že rýdze D&D zarába? Nie, môžeme o tom špekulovať. (Pokiaľ niekto, napr. Alnag, ktorý v tom má prehľad, nedá nejaké čísla.)

Dovtedy uvažujme: žije D&D? Žije. (Práve preto je WoTC pozitívny príklad). Odkiaľ berie peniaze? Môžeme o tom špekulovať. (Pokiaľ niekto, napr. Alnag, ktorý v tom má prehľad, nedá nejaké čísla.)

Ja nahlas uvažujem, či existuje nejaké štúdio, ktoré sa dokáže uživiť len z RPG (Margaret Weiss Publishing?) a či by sa uživili aj na našom trhu.

Tú analógia o dvojiciach produktov som odvodil z príkladov IBM/Eclipse, White Wolf/Vampire, FFG/stolovky, WoTC/Magic. To či má firma X zarábajúcich a Y neznámych produktov je úplne jedno, mňa zaujímajú RPG produkty, o ktorých mám subjektívny dojem, že sú v závese.
6.3.2010 16:01 - Alnag
Alef0 píše:
Dozvedeli sme sa, že rýdze D&D zarába? Nie, môžeme o tom špekulovať.


A nebo můžeme provést informovaný odhad. Jak se Hasbro staví k produktům, které už nevydělávají? Přestane je vydávat. Oni nemají žádný citový vztah k D&D stejně jako ho neměli k Pokémonům, ke Star Wars, k D20 Modern a já nevím čemu všemu, co prostě odřízli v průběhu času. Možná by to chtělo spíš důvod, proč by D&D nemělo vydělávat a přesto být vydáváno...

Alef0 píše:
Ja nahlas uvažujem, či existuje nejaké štúdio, ktoré sa dokáže uživiť len z RPG (Margaret Weiss Publishing?) a či by sa uživili aj na našom trhu.


Pelgrane Press? Paizo Publishing? Green Ronin? Mongoose Publishing?

Alef0 píše:
Tú analógia o dvojiciach produktov som odvodil z príkladov IBM/Eclipse, White Wolf/Vampire, FFG/stolovky, WoTC/Magic. To či má firma X zarábajúcich a Y neznámych produktov je úplne jedno, mňa zaujímajú RPG produkty, o ktorých mám subjektívny dojem, že sú v závese.


Ta analogie je hodně vadná... 1) Eclipse není RPG. 2) Možná, že kartičky Vampire předstihly WoD v ziscích a vím zcela jistě, že Munchkin předstihl v ziscích GURPS (a nekřičte zase citation needed, pamatuji se, že jsem to četl), ale to neznamená, že tne druhý produkt je dotovaný, že GURPS nevydělává, že WoD nevydělává a že D&D nevydělává. To je možná nějaký vlhký sen lidí, kteří nemají rádi klasická RPG, ale naštěstí to není realita. A právě teď, v době kdy spousta lidí hodně zvažuje investice bude dobře vidět, které věci nevydělávají, protože to bude muset každá firma, která chce prosperovat prostě a jednoduše odříznout.
6.3.2010 16:10 - Alnag
A ještě technická - když jste nepřihlášení, tak se Vám nemění průběžně zpětně přezdívky (jako Sosáčkovi). Takže Pety alias Malý mauglí alias dalších asi dvacet přezdívek z nichž polovina je v této diskuzi. Začíná mi tady ta eskapáda změn nicků připadat jako hraničící se slušnými mravy a netiketou. Doporučuji se zaregistrovat a přispívat normálně nebo nepřispívat vůbec.
6.3.2010 16:32 - alef0
Píše:
Ta analogie je hodně vadná... 1) Eclipse není RPG. 2) Možná, že kartičky Vampire předstihly WoD v ziscích a vím zcela jistě, že Munchkin předstihl v ziscích GURPS (a nekřičte zase citation needed, pamatuji se, že jsem to četl), ale to neznamená, že tne druhý produkt je dotovaný, že GURPS nevydělává, že WoD nevydělává a že D&D nevydělává.

To tvrdenie, že Eclipse nie je RPG, preskočím, lebo je to na dlhé vysvetľovanie a jeden článok.

Týmto tvrdeniam viac intuitívne verím práve tak, ako im intuitívne veríš ty (keďže tvrdé čísla samozrejme nemáme), a tvoja interpretácia naozaj dáva zmysel.

A teraz je otázka: keď tieto modely fungujú na svetovom trhu, fungovali by aj na našom? (Napr. Mongoose Publishing vydáva za marec 2010 štrnásť (14!) produktov, to je pre mňa dosť šialené číslo, z toho tri sú od jediného človeka.)

Opäť rozmýšľam nahlas, prečo to funguje. Paizo má určite zdroje z čias Dungeon Magazínov, predávajú komiksy, a Pathfinder je podľa mňa geniálny majsterťah.

Green Ronin má dobrú perspektívu v podobe peňazí z Dragon Age a možno trochu z True20.

Pelgrane Press to vymysleli dobre s Robinom D. Lawsom a majú známe produkty.

Ešte dodám Evil Hat, ktorí vytrieskali z FATEu čo to dalo (Spirit of the Century), majú Don't Rest Your Head.
6.3.2010 16:47 - sirien
Bouchi píše:
kde je moje 'uzavrit dohoda "budes dostavat X tisic mesicne a za Y mesicu dodas hotovy a odladeny RPG system"' v rozporu s tvym 'platí se dohodnutý podíl zpětně za dokončenou práci podle iterativního plánu a zbylý podíl se teprve doplácí za odvedenou práci'?

rozdíl je naprosto diametrální. To co píšeš Ty: "budeš pracovat X měsíců, za každý měsíc dostaneš 1/Y z dohodnuté odměny, po X měsících mi odevzdáš kompletní práci a dostaneš zbytek" - jde o naprosto standardní plat (dostaneš X tisíc měsíčně) s bonusem na konci.

To co sem popsal já - na začátku je rozpracován hrubý plán práce s milestones (česky nejspíš milník?), kde je každý milestone oceněn určitou finanční hodnotou. K tomu je dodán odhad, kolik asi tak bude potřeba času na to dostat se k jednotlivým milestones, ale to není až tak kritické (teoreticky tam může být občas menší odměna navíc za dodržení časového harmonogramu, ale také nemusí). Nic takového jako periodická výplata vůči časovému intervalu neexistuje, platí se prostě za předanou část práce.

Samozřejmě tam jsou pak ještě další postupy týkající se například změn v už odvedené práci, změn původního plánu, rozšíření nebo zúžené práce, možnosti rozdělovat práci mezi na sobě nezávislé jedince a tak, ty postupy jsou docela podrobně popsané na tisíce různých variací, ale to si snad už dokážeš (nebo možná také ne, nevím) v případě zájmu dohledat sám.

Bouchi píše:
citation (ze jsem delal to, co tvrdis) needed

ne, netřeba. Byl jsem přímo u toho když jsi na RPG F psal že sháníš lidi, vím o tom jak jste si tam otevírali skrytou sekci skrze kterou jste pracovali, někteří členové týmu mi i sem tam zmínili, jak to tam vedete (včetně dílčích sporů o jednotlivá témata, už se bohužel moc přesně nepamatuju tyhle detaily), potkal jsem pár členů vašeho slavného týmu když jste si dělali na Gameconu poradu a tvůrčí tým minimálně ze začátku obsahoval lidi na ose Praha - Brno - Blava (a doteď koukám obsahuje stále minimálně Brno - Blava)

Jistě, teoreticky lze mít klidně tým lidí z jiných měst a tak... pokud to dokážeš zmanageovat. Nicméně valná většina toho co se o Tvé (Altaří) práci dozvídám ve mě tento dojem fakt nevzbuzuje a výsledky minulých projektů svědčí spíše o neschopnosti něčeho takového, než naopak.

Erric píše:
a) Ti profesionalni designeri, kterym by melo smysl platit za jejich praci na RPG proste v CR nejsou! Az na opravdu male vyjimky (a ty vsechny pokryva tym DrD II) tu neni nikdo s dostatecnymi zkusenostmi, znalostmi a dovednostmi. To ze bys za to nabidnul penize nic nezmeni.

Tak zrovna osobně znám... z hlavy se mi vybavuje... šest lidí co nejsou v týmu DrD2 a ve které bych vzhledem k jejich zkušenostem, vědomostem atd. měl mnohonásobně větší důvěru. To že je Ty anebo Bouchi osobně neznáte není nijak objektivní argument.
A vím skoro jistě, že alespoň tři z nich by za peníze byli ochotní a schopní odvést zodpovědnou práci. A ano, za peníze, protože oni sami mají k Altaru vztah zcela nulový (nic proti, ale nezajímá je), k DrD sérii také a prostě nemají jiný důvod než peníze, kvůli kterému by se namáhali pro Altar něco dělat (tvůrčí zábavy mají dost vlastní, ego si nahánějí jinde, přátele kolem Altaru nebo DrD kterým by dělali charitu pokud vím nemají)

alef0 píše:
to si koniec koncov zažil pri svojom C&L systéme (a nielen ty, takých projektov je plný web, i ja mám také ;-))

Tenhle svůj projkt jsem ve skutečnosti ukončil, protože jsem si uvědomil, že samotná původní myšlenka byla chybná a zbytečná - nesměřovala k ničemu dostatečně odlišnému, originálnímu atp. Naštěstí jsem si to uvědomil dřív, než jsem do toho vložil příliš mnoho energie.
6.3.2010 17:11 - Bouchi
sirien píše:
Byl jsem přímo u toho když jsi na RPG F psal že sháníš lidi
Ty jsi ovsem napsal "to se FAKT nedělá tím že si otevřeš konkurz na internetovym fóru". Ja si zadny konkurs neotviral/nevyhlasoval, na RPGF jsem (jako odpoved na dotaz) pouze napsal, ze si vytipovavam a oslovuju lidi. Coz jsem cinil ruznymi komunikacnimi kanaly (vcetne RPGF), podle toho, jaky jsem mel na toho ktereho vytipovaneho cloveka k dispozici.
Stejne tak fakt, ze jsme meli poradu na GC, nerika nic o tom, kolik pracovnich schuzek probehlo mimo GC.
A dale - nikde neni psano a ani jsem nikde netvrdil, ze bych mel praci autorskeho tymu manageovat primo ja. Zcela opomijis moznost, ze tim poverim nekoho jineho, kdo to umi lip nez ja.

Tecka, dalsimi reakcemi na tve zkreslovani mych slov a odvozovani nepodlozenych zaveru uz opravdu ztracet cas nebudu.

EDIT: Jeste k tomu planovani a odmenovani - rozdil vubec neni diametralni, naopak to, co jsem popsal ja, je jednou z moznych variant toho co jsi napsal ty (a to takovou, kdy jsou milestones oceneny rovnomerne a jejich casovy harmonogram je rozvrzen plusminus po mesicich).
6.3.2010 17:28 - alef0
Sirien, aha, zase tvoj trik:

...teoretické/fiktívne tvrdenie...
Sirien píše:
Tak zrovna osobně znám... z hlavy se mi vybavuje... šest lidí co nejsou v týmu DrD2 a ve které bych vzhledem k jejich zkušenostem, vědomostem atd. měl mnohonásobně větší důvěru.


..a obvyklá kritika...
Píše:
výsledky minulých projektů svědčí spíše o neschopnosti něčeho takového, než naopak.

...a žiadne príklady.

Kde sú výsledky projektov ľudí, ktorých spomínaš? (Konkrétne mená nechcem, lebo ich aj tak nepoznám, stačia produkty/dôkaz aktivity).

Čím sa líšia od tých mýtických blaníckych vývojároch, ktorí sú niekde v hmle (,,vy ich síce nepoznáte") a óch, keby im tak niekto zaplatil, tak by to spravili (,,majú k tomu nulový vztah a ano za peníze"), ale och, nik ich nedokáže oceniť, ó Altare, ty hlúpa firmo, takto zahadzuješ ich talent!

To, že si nereagoval na zvyšok, považujem za tvoj súhlas s tým, čo som vravel. Tvoje reakcie boli opäť len teoretické rady od zeleného stola.
6.3.2010 17:31 - Dite Lesa aka Pety
Alnag:Ja uz zde sem zaregistrovany,bohuzel sem zapomnel heslo a i kdyz jsem psal tobe i Maxovi email ve kterem sem zadal o preposlani hesla nebyl sem schledan hodnym ani odpovedi.
Mimochodem pokud je predpoklad urcite schopnosti asociace podle tebe hranicni pripad netikety tak nevim co uz podle tebe neni
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36010503768921 secREMOTE_IP: 35.172.216.157