alef0 píše:
príručka je z hľadiska obsahu na maxime
Sedím v kavárně takže jí nemám u sebe abych přímo citoval, ale je tam hromada zbytečného textu který by šel proškrtat. Ostatně to už tu někdo zmiňoval i přede mnou (noir?)
Píše:
Je Star Wars menej zábavný než Bourne len preto, že má nerealistické súboje?
Ach jo. Ty si vůbec nečetl to co jsem napasl. Vůbec jsem nemluvil o realismu, ale o realistickém základu - tj. jestli ty nerealistické scény dělají lidé, kteří vědí jak to v realitě má vypadat, nebo ne. A jak jsem demonstroval těmi videy, rozdíl je značný
Quentin: Lol. Hlavně epic bojovník DnD když se postaví Downovi, tak i Dawn vezme tu orichalcovou traverzu pořádně a zamyslí se nad tím, co teď dál. Chudák DrD bojovník 5 válečník 5 nevim co dalšího 5 - ten když se postaví Dawnovi tak Dawn urazí vedlejší židli nohu a naklepe ho přes zadek jak zlobivýho hošana, zatímco druhou rukou bude v klidu popíjet svůj čaj a pozornost bude věnovat hře těch jejich divnejch šachů s dragonbloodím Imakulátem sedícím naproti, kterou se rozhodli odehrát namísto bitvy o přechod řeky, ve které by pomřeli desetitisíce na obou stranách
(crossover rulez :D )
Me-dea píše:
Především by mě zajímala praxe plošných útoků - takový ten sek na 3 protivníky a podobně
Blbost, tečka. Bohužel, tohle je čistě filmová záležitost. Útok na víc protivníků je docela mistrovskej kousek a v reálu lze provést pouze tak, že si "vykrokuješ" vhodnou pozici a zaútočíš bleskově na prvního, minimálně ho odhodíš a okamžitě na to udeříš na druhého - víc než dva takhle nedáš, navíc to musíš mít v tu chvíli fakt promyšlený, musíš to provést bez chybně a musíš to mít fakt "v ruce". Samozřejmě, proti víc obstojným soupeřům Ti to takřka vůbec nemusí vyjít (teoreticky... pokud by to fakt nečekali...)
Merlkir píše:
dlouholetí hráči jiných RPG mají problém DrDII pochopit a správně hrát (a užít si to), protože je to prostě a jednoduše jiná hra.
Interesting.
Hráči DnD nemají obvykle nejmenší problémy s Exalted - totálně jiná hra. Hráči DrD většinou nemají nejmenší problém s WoD - absolutně jiná hra. Nepotkal jsem nikoho kdo by měl problém s InSpectres - hra diametrálně odlišná od jakékoliv jiné. Nepotkal jsem nikoho kdo by měl problém s Esoterorists (Gumshoe core) - také totálně odlišná hra. GURPS obvykle činí problémy jen při počátečním nastavování puzzle z pravidel, tj. pouze není-li tam nikdo jiný, kdo by měl s GURPS už zkušensoti. A docela rychle se to pak srovná. Shadowrun také nikomu nikdy nečinil moc problémy. Všechno jsem to hrál mnohokrát s kdekým na OG.
Your argument is totally invalid, srry bro
Jinak podstatná věc - ke zhodnocení hry nemusím o game designu vědět ani FŇ. PRostě mě baví nebo nebaví, něco mi v ní vadí nebo nevadí.
Merlkir píše:
zajímavé. Podle Alefa začátečník s RPG skoro určitě nebude mít problém DrDII pochopit a užije si ho napoprvé. Tadá - ruce pryč!
Řeči, nic víc než řeči. Nejdřív chci takovýho "začátečníka" vidět. A chci vidět takovýho začátečníka, kterej vedle sebe nebude mít nikoho jiného než další začátečníky, žádnej cheating typu "autoři si přizvou mezi sebe jednoho začátečníka, aby pěkně poreferoval..."
Merlkir píše:
máte zafixované řešení převodu reality do systému z jiných her.
Ano. Z tolika totálně rozdílných her, že nám nečiní problém přijmout nějaký další, pokud je funkční. Zeptej se Alnaga jak nám ukazoval Esoterorists. V životě jsem se s podobnou mechanikou odpočtu skillu nesetkal, ale neměl jsem s ní vůbec problém, protože prostě fungovala jak měla, člověk se jí snadno přizpůsobil, protože viděl jasně co ta mechanika dělá a k čemu vede.
Madea: Práce se zdroji je totálně nezvládnutá vůči matematice systému jako celku, víc se o tom rozepíšu v tý recenzi, tady by se to stejně ztratilo. Kterejkoliv gamista tu hru okamžitě rozřeže na kost jak při pitvě, nezabere mu to ani půlku první session.
ShadoWWW: Se SR to nemá nic společnýho. Je to mix převážně FATE a DnD4e doplněnej WoDčkem a SotY, docela to tam z toho odkapává - prakticky každá mechanika má svůj předvzor v některé z těhle her.
alef0 píše:
kedy si sa naposledy skúsil naučiť viesť nový systém? Išlo ti to ľahko? Hneď prvý session bol super?
Pár měsíců zpátky, ano, ano.
Vlastně i ta session DrDII pár týdnů zpátky - šlo to docela lehce, hra kterou jsme odehráli se mi i poměrně líbila. Její systém už tak moc ne.
Alnag píše:
Můj první session Star Wars jsem hrál na Gameconu 2007
Hej, tomu sem na druhou půlku příseděl, ten byl fakt geniální - kromě 4 hráčů tam měl Alnag navíc půblikum ke konci dalších asi 15ti (!!) lidí a všichni sme se úchvatně bavili. Excelentní finále, kromě jiného, pamatuju si ho živě dodneska.
(jinak jsem ani netušil, že ta hra Esoterorists co jsem s Alnagem hrál byla jeho první - vůbec to nebylo poznat, orientoval se v tom a představil nám to tak hladce, jakoby to předtim už několikrát hrál)
alef0 píše:
Esoterroristi sú principiálne iná hra než D&D/StarWars z hľadiska mechaník, príbehových právomocí a fikcie?
Absolutně. Jedná se o vůbec první hru designovanou na generování detektivního příběhu ve stylu Fringe a CSI, má naprosto specifické mechaniky pro aplikace dovedností, nalézání, vytváření a sledování stop atd. Jestli jí neznáš, tak to koukej dohnat, protože zrovna neznalost Esoterorists mi přijde že autorům DrDII dost ubrala - kdyby udělali základní mechaniku podle ní a zdroje fungovaly jako Esoterorists obecné dovednosti, bylo by to mnohem víc cool než jejich nucené propalování jemuž se efektivně nelze vyhnout, tj. víceméně jako tupý HPčka