Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.9.2011 16:57 - sirien
alef0 píše:
Inak s tým Ohrozením, to je fakt taký problém?

Ne, neni
Jen to ze zdrojů dělá tupý hit pointy
Jen to vytváří jediný možný logický přístup jak s tím systémem nakládat
Jen to zabíjí veškeré možnosti s nimiž autoři počítali a které měly dělat souboj zajímavý (tj. vyhlašování akcí které nechám projít atp.)
Jen to vytváří systém který vždycky vede k remíze s vyzněním nic se nestalo
Jen to vede k tomu že to je vlastně dost nuda, když to tak po sobě znovu čtu...

...ale jinak ok ;)

Zloděj Akordeonů píše:
Takze myslis ze hra kde existuje jednoznacny algoritmus ktery ti vzdycky zajisti vyhru je lepsi nez hra kde takovy algoritmus neexistuje?

To je složitější otázka do diskuse a ne do jednoznačného vyjádření z patra. Zatím jsem ochotný říct, že hra která matematicky obsahuje jednoznačný algoritmus který je optimální bez ohledu na vzniklou situaci a který generuje výsledky, které nejsou zajímavé ani zábavné, se mi jeví býti dosti špatným
15.9.2011 17:11 - alef0
Píše:
Ježiš... dneska se fakt bavim. Víte že ty narozky sem už měl, že jo? Jestli tohle má bejt dárek tak přišel o tejden pozdě.

Hehehehe :-)

Píše:
Ne. Já jsem nějakou dobu zpátky řekl "tohle je to co ten systém nezvládá a tihle hráči to přesně takhle rozeberou". Vy jste mi řekli "blábolíš, tak to neni, seš zaujatej, nepochopil jsi náš systém." A teď přišel týpek a napsal "hele, nám to nefachá protože výčet mnou předpovězených důvodů

To je možno tvojou rétorikou, že ty konštatovania obaľuješ slovami ako FAIL a podobne, čo dosť posúva význam.

To, že D&D funguje (más o menos) na mechanickej rovine a DrD2 nie je redukovateľné na mechaniky sa tu už rozoberalo viackrát. Ty to považuješ za bug, ja nie. DrD2 deleguje veci z mechaník, tabuliek a pod. na fikciu a medzihráčsku dohodu. D&D ustojí široké masy hráčov, lebo tie sú držané na uzde mechanikami a pravidlami, DrD2 zase predpokladá, že lepší hráči vygenerujú lepší výsledok.

Môžeme točiť dokola argument, že D&D je v tomto ohľade lepšie a DrD2 je v tvojom pohľade BUG a FAIL, lebo to tam nefunguje. Nájdem potom na StoryGames debatu o tom, ako ktosi hral In a Wicked Age a nepochopil to, ktorá vyplynula v kúzelnú debatu s Ericom-the-Destroyerom. Dúfam, že ju neodstrelíš tvojim univerzálnym argumentom, že to je indie a nie mainstream.

Píše:
Hlavně že jste se ještě nějakou dobu zpátky tvářili že nerozeberou... teď už rozeberou a neni to bug. COOL...

Cituj. A prosím ťa, nehovor ,,tvárili", debatuješ so mnou, tu nie sú žiadni ,,vy".

Čiže chceš povedať, že tvorcovia mali urobiť gamisticky orientovanú hru, ktorá mala naplniť preferencie dominantnej skupiny hráčov.

To, že si vyhlásil gamistický štýl za dominantný u nás, je pozoruhodné :-) (Veď ešte na Gamecone na prednáške, na ktorej si bol, padol názor, že len matne tušíme ako naša herná základňa a neprotestoval si voči nemu).

Čiže chceľ povedať, že hra, ktorá preferencie dominantnej skupiny nenapĺňa, lebo je fokusovaná na iný typ hry, je pre teba bug.

Toto prepošlem Peekayovi.


--------------------
Shadowww: Co me ale (neprijeme) prekvapuje, ze temer univerzalni rady zni "At jim PH hazi klacky pod nohy, proti cemu se snazi bojovat snad kazdy game designer
Alef0: Mountain Witch túto radu implicitne forsíruje.
Sirien: Ale Mountain witch je indie hra pro úzké publikum fanoušků velmi specifického herního stylu.

Píše:
Zatím jsem ochotný říct, že hra která matematicky obsahuje jednoznačný algoritmus který je optimální bez ohledu na vzniklou situaci a který generuje výsledky, které nejsou zajímavé ani zábavné, se mi jeví býti dosti špatným

Zabudol si ukončiť vetu :-)

Máš nejaké príklady? (Ako okvantifikovať ,,zábavnosť a zaujímavosť" v algoritme?)

Ad tie remízy: to hovoríš z hrania alebo z čítania diskusií alebo z tých +1 argumentov, ktoré sa ti páčili?
15.9.2011 17:17 - Beltar
alef0 píše:
To, že D&D funguje (más o menos) na mechanickej rovine a DrD2 nie je redukovateľné na mechaniky sa tu už rozoberalo viackrát. Ty to považuješ za bug, ja nie. DrD2 deleguje veci z mechaník, tabuliek a pod. na fikciu a medzihráčsku dohodu. D&D ustojí široké masy hráčov, lebo tie sú držané na uzde mechanikami a pravidlami, DrD2 zase predpokladá, že lepší hráči vygenerujú lepší výsledok.


Ehm a proč tedy jsou třeba pravidla? Nedocílíš lepšího výsledku, když si jen sednete kolem ohně představíte svou postavu neomezenou pravidly a jen si tak pod vedením jednoho z vás vyprávíte příběh?
Dovedeš tak váš koncept k dokonalosti. Vlastně by pak lepší než kniha pravidel byl seznam doporučené četby, aby všichni získali představu o světě a bytostech v něm.
15.9.2011 17:31 - sirien
alef0 píše:
DrD2 zase predpokladá, že lepší hráči vygenerujú lepší výsledok.

Jo tak lepší hráči jo? A to jsou prosím pěkně kteří? To jsou fanové indie games co chtějí hrát hru co se tváří mainstreamově? Nebo to jsou jenom ti, kteří hrají RPG přesně tak jako autoři DrDII, protože autoři DrDII jsou samozřejmě ti nejlepší hráči?
Lepší hráči jsou ti co nejsou gamisti, který by deptalo že systém nefunguje a nenabízí smysluplné kombinace?
Lepší hráči jsou ti co nejsou simulacionisti nebo imersionisti, který by deptalo že musí stále dohlížet na to, co systém dělá, místo toho aby systém fungoval sám a oni se mohli věnovat hře?

Takže lepší hráči jsou vlastně jenom dramatisti, že? Ne, moment, dramatisty bude deptat že DrDII neobsahuje příběhotvorné prvky...
...tak možná jen narativisti ve smyslu GNS? Ne, moment, DrDII nemá Premisu... nebo je "fikce ako mechanika" Premisou? Hm...

...ne, ať přemýšlím jak přemýšlím, "LEPŠÍ HRÁČI" očividně musí znamenat "hráči hrající tak a přesně jenom tak co autoři... to je level arogance na kterej teda ani já sám nedosahuju, smekám v uctivé úkloně.

alef0 píše:
Cituj. A prosím ťa, nehovor ,,tvárili", debatuješ so mnou, tu nie sú žiadni ,,vy".

PK, když mi oznámil že moje analýza matematiky systému je naprosto špatná.
Dohledej si zpátky, PK tu tolik postů nemá...

alef0 píše:
Čiže chceš povedať, že tvorcovia mali urobiť gamisticky orientovanú hru, ktorá mala naplniť preferencie dominantnej skupiny hráčov.

ne, měli udělat hru, která se gamistovy nerozpadne v rukou jen na ní šáhne. To je rozdíl.

alef0 píše:
na Gamecone na prednáške, na ktorej si bol, padol názor, že len matne tušíme ako naša herná základňa a neprotestoval si voči nemu

V té diskusi se mluvilo kapku o něčem trochu jiném než herní preference, pokud si pamatuju... bavili jsme se o věku, poměru pohlaví, sociální skupině atp. a to v kontextu marketingu, šíření, cílení, nikoliv z pohledu preferencí či herního designu.

alef0 píše:
Zabudol si ukončiť vetu :-)

ah, děkuji.
...hra která obsahuje matematicky jednoznačný algoritmus, který je optimální bez ohledu na ingame situaci a který generuje výsledky, které nejsou zajímavé ani zábavné, se mi jeví býti z principu dosti nudnou a tedy špatnou hrou...
to mělo být

Např. WoD používá poměrně jednoduchá pravidla pro souboj, která ale vytváří docela rozdílné situace a v nichž se dá těžit z většího množství různých variací, které nejsou o moc lepší či horší.
FATE používá jednoduchý a relativně hodně abstraktní soubojový systém (abstraktní ve smyslu porovnání výhod, nevýhod, výzbroje, zbrojí...), který ale přitom také generuje zajímavé výsledky a nijak neztěžuje hru. Přitom obsahuje různé druhy zdrojů, v principu jede na conflict resolution...
DnD 4e má také jasnou matematiku, ale přitom zpoustu cest vedoucích k optimalizaci.

alef0 píše:
Ad tie remízy: to hovoríš z hrania alebo z čítania diskusií alebo z tých +1 argumentov, ktoré sa ti páčili?

Z vlastního hraní
Z hraní lidí které osobně znám (Jerson, Almi...)
Z diskusí lidí kteří DrDII hráli
Z toho že jsem si ten systém sám pro sebe několikrát procházel a přemýšlel o něm a tohle je chování, ke kterému dle mého, na výše uvedených věcech relativně nezávislého, odhadu prostě dřív nebo později musí konvergovat ve většině hráčských skupin. Vzhledem k tomu že tenhle můj odhad přímo koresponduje s mou osobní zkušeností, se zkušeností lidí kolem mě i se zkušenostmi lidí v diskusích mi nezbývá než ho považovat za správný, neboť kromě rétoriky a slibů poněkud pochopitelně předpojatého autorského týmu jsem doteď nepotkal jedinou věc která by jen naznačovala opak.
Nejprůkaznější na tom mimochodem shledávám i fakt, že přesně takhle o systému mluvili i lidé kteří ho hráli na OG přímo s jeho tvůrci.
15.9.2011 17:32 - alef0
Ty sám vieš, že nedocieliš, lebo si si to vyskúšal a určite vieš, že s typickou random skupinou to bol buď krátkodobý experiment alebo fraška alebo WTF.

* Pretože hráči, ktorí nemajú žiadne obmedzenia, začnú robiť tie najväčšie blbosti.
* Pretože hráčov nebudeš motivovať ku kreativite (porov. s DrD2, kde dobrá fikcia robí divy oproti biednej fikcii.

Mal som dodať ,,deleguje množstvo vecí." Určite nie všetky. Naráťal som aj na to, že v DrD2 je charakteristická črta, že sa do veľkej miery zbavila simulacionistického aspektu (to sú všetky tie tabuľky na to, kto preskočí koľko metrov s akým DC).

Rozhodne by som to neposúval do extrému, že hra ktorá nie je samonosná na úrovni mechaník, je zlá a a prakticky ekvivalentná bezpravidlovému hraniu. (Jedno hranie ukáže, že to tak nie je.)
15.9.2011 17:35 - sirien
alef0 píše:
Jedno hranie ukáže, že to tak nie je

přesně. Mě jedno hraní ukázalo, že hra která není mechanicky samonosná je v podstatě o dost horší než bezpravidlové hraní
15.9.2011 17:35 - alef0
Píše:
PK, když mi oznámil že moje analýza matematiky systému je naprosto špatná.
Dohledej si zpátky, PK tu tolik postů nemá...

Daj mi ten link exaktne, prosím ťa. (Nebudem to ja, kto bude dezinterpretovať Peekaya, keď bremeno na tebe.)

K zvyšku neskôr.

Píše:
Mě jedno hraní ukázalo, že hra která není mechanicky samonosná je v podstatě o dost horší než bezpravidlové hraní

Hej, ale tvoja prvá hra bola dosť divná, to uznaj, to si nerozumel kope pravidiel a množstvo z nich si si vyložil inak (čo nie je divné, prvý session je prvý session, viď komentáre z dávna.) Dôkazy v RPGFóre a pod. Čiže nestotožňuj tvoju neideálnu prvú hru s tým, že mechanická nesamonosnosť je bug.

K zvyšku neskôr.
15.9.2011 17:37 - sirien
alef0 píše:
Daj mi ten link exaktne, prosím ťa.

...myslíš že já těch 270 stránek prohledám efektivnějc než Ty?
Břemeno na mě neni... já si pamatuju co jsem psal i co mi bylo odpovězeno, jestli si to Ty nepamatuješ a ani mi to nevěříš, tak mě to nějak zvlášť netrápí.
15.9.2011 17:39 - Jerson
alef0 píše:
Alebo nejak vyšpecifikovať, že čo z toho vyplýva pre diskusiu / DrD2 a podobne.

Já to tedy zkusím místo Siriena, protože debatu o DrD2 na RPGF čtu a mám z ní dost podobný pocit jako on.
Totiž že systém hodně staví na popisu fikce, ze které se mají odvozovat některé parametry pro pravidla (třeba ohrožení), ale je to dosti volné propojení a hráči s tím mají potíže. Obráceně, tedy přechod z řeči pravidel do fikce to funguje podobně - tedy špatně - protože hráči neví, co si pod výsledkem hodu mají představit. Volně pojaté bojové kolo a značně volné bojové manévry jsou řadou dalších potíží - někomu přijde divné, když jedna postava se během bojového kola brání šesti nepřátelům, jinému v pohodě, další by je k ní ani nepustil, protože se nemůžou vejít, jiný by je pustil, ale povolil jen omezený počet obran, aby to bylo uvěřitelné ...
Další potíže jsou se Sudbou, tedy omezením náročnosti střetu. Při maximálním využití dochází k rychlé smrti protivníků v jednom kole. Pokud není maximálně využita, značně závisí na úvaze PH, jakou akci nechat projít a jaké se bránit. Spojeno s radou, aby nechával projít zajímavé akce na jedné straně, versus zdlouhavé a poměrně nudné boje, kde se zajímavé akce vyskytují na začátku a pak stále méně.
Systém zvýšení ohrožení je pro řadu hráčů matematicky nevýhodný a neintuitivní na použití - při boji chtějí své protivníky prostě "zabít". To bych ostatně chtěl i já, pokud už bojuju, protože jak jsem se dozvěděl, ač matematický výsledek "zabitý nepřítel" a "zahnaný nepřítel " může být stejný, tak fikčně je v tom stále velký rozdíl, protože zahnaný nepřítel může utéct, dát se znovu do pořádku (snížit si ohrožení v nějaké mimoherní scéně) a za chvíli se vrátit do boje.
Řešení, které mě při čtení napadlo, totiž omezit hlášení smrtících nebo jinak vyřazovacích akcí až na chvíli, kdy má protivník tak velké ohrožení, že by se stejně nemohl vykoupit bylo v zápětí vetováno tím, že toto pravidlo byto testováno a zavrženo, protože s ním by nemohlo docházet k úmrtím v prvním kole boje. A že jen s velkým ohrožením by bylo možné někoho shodit ze skály, jinak ne - což mi přijde jako další argument pro to, že číslo ohrožení nemá žádný intuitivně pochopitelný vztah v herní fikci (jak jsem se dříve domníval).

Nechci dělat brajgl v diskusích na RPGF, zejména když jsem DrD2 potřetí ještě nehrál, ale množství nejasností, houserulování i rady (spolu)autorů se začínají podobat diskusím o DrD+. Celé to pak naznačuje poměrně velké nejasnosti ve výkladu pravidel, což je přinejmenším zvláštní, když uvážím, kolik místa v knize věnováno právě tomuto vysvětlování.

V Anotacích má DrD2 dost vysoké hodnocení 4,4 / 5, ale obávám se, že všechno je to od lidí, kteří nový Dračák hráli jen párkrát nebo vůbec.

Takže myslím, že díky velmi volně pojatému systému conflict resolution spolu s dodatkovými pravidly pro boj (která jsou sice volitelná, ale způsobují nejvíc potíží) není DrD2 vůbec jednoduché a ani vhodné pro začínající hráče.
15.9.2011 17:48 - alef0
Sirien, ok, ked nevies dat citaciu, beriem to tak, ze fabulujes alebo trollis :-)
15.9.2011 17:55 - Sosáček
sirien píše:
Jo tak lepší hráči jo? A to jsou prosím pěkně kteří? To jsou fanové indie games co chtějí hrát hru co se tváří mainstreamově? Nebo to jsou jenom ti, kteří hrají RPG přesně tak jako autoři DrDII, protože autoři DrDII jsou samozřejmě ti nejlepší hráči?
Lepší hráči jsou ti co nejsou gamisti, který by deptalo že systém nefunguje a nenabízí smysluplné kombinace?
Lepší hráči jsou ti co nejsou simulacionisti nebo imersionisti, který by deptalo že musí stále dohlížet na to, co systém dělá, místo toho aby systém fungoval sám a oni se mohli věnovat hře?

Takže lepší hráči jsou vlastně jenom dramatisti, že? Ne, moment, dramatisty bude deptat že DrDII neobsahuje příběhotvorné prvky...
...tak možná jen narativisti ve smyslu GNS? Ne, moment, DrDII nemá Premisu... nebo je "fikce ako mechanika" Premisou? Hm...

...ne, ať přemýšlím jak přemýšlím, "LEPŠÍ HRÁČI" očividně musí znamenat "hráči hrající tak a přesně jenom tak co autoři... to je level arogance na kterej teda ani já sám nedosahuju, smekám v uctivé úkloně.

Hra ktera vyzaduje specificke dovednosti (tady asi hlavne popisy) zpusobuje ze jsou v ni hraci kteri maji ty specificke dovednosti (tady asi hlavne popisy) lepsi.

Truly WTF. Also pinnacle of arrogance.
15.9.2011 17:55 - Jerson
Ještě dodatek:

alef0 píše:
DrD2 deleguje veci z mechaník, tabuliek a pod. na fikciu a medzihráčsku dohodu. D&D ustojí široké masy hráčov, lebo tie sú držané na uzde mechanikami a pravidlami, DrD2 zase predpokladá, že lepší hráči vygenerujú lepší výsledok.

Tu je jistý problém - lepší hráči vygenerují lepší výsledek s většinou systémů (některým navzdory). Ale lepších hráčů bude menšina, zejména když je DrD2 stavěné na nové hráče. Systém by měl zajistit, aby i průměrní a slabší hráči dostali alespoň průměrnou a nikoliv špatnou (nezábavnou a nudnou) hru. Vím, dá se říct, že kdyby tolik nebojovali, nebudou mít tolik potíží, protože všechny popisované potíže vznikly při boji. Ale tím se opět dostávám k tomu, že DrD2 je hra zaměřená nejvíc na boj a až pak na všechno ostatní, takže se v boji problémy nejvíc projevují.
15.9.2011 19:13 - Quentin
Jen takový postřeh; boje v drd2 jsou šíleně dlouhé.

edit: oprava. Cokoli, odehrané v pravidlech pro Konflikt, je šíleně dlouhé.
15.9.2011 19:55 - sirien
alef0 píše:
Sirien, ok, ked nevies dat citaciu, beriem to tak, ze fabulujes alebo trollis :-)

Whatever, jen pro oboustranou korektnost, mě zase připadá že obhajoba DrDII se velmi podobá obhajobě náboženství z vedlejšího tématu - je to neobhajitelné a obhájci to brání v diskusi tím, že vhodně "zapomínají" už řečené argumenty a neustále se k nim vrací a požadují znovu tytéž důkazy které už jednou byly předloženy ve snaze utahat druhou stranu - tuhle hru s Tebou prostě hrát nebudu, co jsem jednou napsal jsi už četl a opakovat se do aleluja jen protože si nepamatuješ o čem jsme se už bavili... to není můj problém, ale Tvůj.

Ostatně, Tvůj názor nehraje až tak moc roli, protože jsem nikdy neuvažoval a ani neměl potřebu Tě přesvědčit, neb ses stejně předem rozhodl (z mého dojmu) že DrDII prostě budeš považovat za dobré.
Můj názor roli naopak hraje, protože já jsem ten koho se lidé okolo ptají co si o DrDII myslí a tudíž ten, kdo DrDII lidem popisuje, já jsem ten kdo o něm bude mluvit na přednáškách a zmiňovat ho v diskusích a článcích, takže čistě rétoricky a z logiky diskuse to jsi Ty, který chce DrDII obhajovat, kdo má zájem na tom přesvědčit mě ;)
(EDIT: alespoň o tom že to není TAK hrozné, když už né úplně | 4Jakub: než mě teď nařkneš z arogance, připomeň si že já jí u sebe nikdy nepopíral)

QuentinW píše:
Jen takový postřeh; boje v drd2 jsou šíleně dlouhé.

To boje v DnD4e taky. Rozdíl je ten, že při souboji v DnD4e se celou dobu něco děje, celou dobu se situace skutečně mění a každá akce má skutečnou šanci mít svůj význam, tj. jsou dlouhé, ale zábavné.
V DrDII jsou dlouhé a nudné a o to jsou vlastně delší...

...na DnD Day jsme závěrečný souboj hráli asi hodinu a čtvrt, ale nevadilo mi to, protože jsem si to celou dobu užíval a to i když zrovna bojoval zbytek skupiny na druhé straně gridu, protože zatímco já si užíval svůj stand-alone výpad na hlavního záporáka, ostatní tam pod Sethiinou taktovkou předváděli výborné taktické kreace proti minionům a jejich situace se průběžně měnila a přelévala, protože Almi proti nim netaktizoval o moc méně.
Při testu DrDII jsme bojovali asi deset minut a už od poloviny jsem se začal zoufale nudit, Jers taky nevypadal moc zaujatě a ostatní to sledovali tak jako... že sledovali, nadšení z nich moc nekapalo.

Zloděj Akordeonů píše:
Hra ktera vyzaduje specificke dovednosti (tady asi hlavne popisy) zpusobuje ze jsou v ni hraci kteri maji ty specificke dovednosti (tady asi hlavne popisy) lepsi.

Hra, která se tváří že je pro každého (viz "má to být nástupce DrDo, viz text na zadním stránce obálky, viz celková prezentace) a k jejímuž plynulému hraní bezpodnímečně potřebuješ specifické dovednosti nikoliv na určité výši, ale vyladěné právě tak, jako je mají vyladěné autoři, abys následně řekl, že hráči kteří to splňují jsou lepšími hráči... yop, WTF. Yop, pinnacle of arrogance.

viz Jersův postřeh:
Píše:
epší hráči vygenerují lepší výsledek s většinou systémů (některým navzdory). Ale lepších hráčů bude menšina, zejména když je DrD2 stavěné na nové hráče....

...atd viz #5560 výše
15.9.2011 20:28 - Jerson
sirien píše:
Při testu DrDII jsme bojovali asi deset minut a už od poloviny jsem se začal zoufale nudit, Jers taky nevypadal moc zaujatě a ostatní to sledovali tak jako... že sledovali, nadšení z nich moc nekapalo.

K tomu se přiznávám - první tři útoky jsem se snažil nějak zajímavě popsat, ale pak už jsem nevěděl co pořád vymýšlet.

Na to co tu padlo o nefunkčnosti systému se podívám, pokud budu mít chvíli času.
15.9.2011 20:31 - sirien
Já jsem se přestal snažit to nějak extra popisovat v okamžiku kdy mi došlo, že jakýkoliv můj popis je bezvýznamný, protože i když to hodim tak mi to pár zdrojema stejně smeteš pod stůl, tak proč se vůbec namáhat.

EDIT: nejhorší bylo žes to popisovat dost pěkně a mě v hlavě neustále běžely věci jako "STs: +2d10, FATE: +, d20: +4, DrDo: +2..." a absolutně sem nedokázal vymyslet cokoliv čim to reflektovat v DrDII.
15.9.2011 20:34 - Sosáček
sirien píše:
Hra, která se tváří že je pro každého

Ja nevim, me prislo, ze se odjakziva tvarili ze ta hra bude pro jiny typ hracu nez jsou ti kteri miluji drd+ nebo dnd, pac ti uz hraji drd+ nebo dnd.

EDIT: ktom toho se specifickym vyladenim neceho je to blbost.
15.9.2011 20:36 - Sosáček
Jerson píše:
K tomu se přiznávám - první tři útoky jsem se snažil nějak zajímavě popsat, ale pak už jsem nevěděl co pořád vymýšlet.

To bud rad ze nehrajes exalted. Tam musis obcas popsat deset utoku. Oh boze, jak spatna hra tak vyladena na specificke dovednosti autoru :D
15.9.2011 20:39 - Sosáček
sirien píše:
Můj názor roli naopak hraje, protože já jsem ten koho se lidé okolo ptají co si o DrDII myslí a tudíž ten, kdo DrDII lidem popisuje, já jsem ten kdo o něm bude mluvit na přednáškách a zmiňovat ho v diskusích a článcích, takže čistě rétoricky a z logiky diskuse to jsi Ty, který chce DrDII obhajovat, kdo má zájem na tom přesvědčit mě ;)

Alefe, musis ho presvedcit, on je tak dulezitej :D Vlastne je to ta nejdulezitejsi vec kolem, fakt.


sirien píše:
Při testu DrDII jsme bojovali asi deset minut a už od poloviny jsem se začal zoufale nudit, Jers taky nevypadal moc zaujatě a ostatní to sledovali tak jako... že sledovali, nadšení z nich moc nekapalo.

Taky ses moc nepredved pri delani toho souboje, visjak. Kdybys v dnd vzal jednoho fightera a jedno monstrum s velkym AC a spoustu hitpointu, tak to taky nebude moc zabava. Zeptej se Quentina, u par takovej souboju jsem mu asistoval.
15.9.2011 20:41 - sirien
Zloděj Akordeonů píše:
EDIT: ktom toho se specifickym vyladenim neceho je to blbost.

Vážně? A jak jinak mi vysvětlíš, že lidem, kteří nesdílí pohled autorů DrDII na roli systému ve hře, na interpretaci hodů, na úlohu fikce a na styl popisů a unifikaci názoru hráčů na atmosféru a styl ten systém prostě nefunguje?

Zloděj Akordeonů píše:
Tam musis obcas popsat deset utoku

Ne, jediné co musíš v Exalted udělat je říct "ok, tohle combo, tyhle charmy, tolik kostek, tenhle cíl", hodit si, porovnat s PDV, hodit si dmg.
Jakýkoliv popis je v Exalted navíc. Ano, je odměňován, pravda. Ale ne tak fatálně aby akce bez něj najednou neměly smysl.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12892293930054 secREMOTE_IP: 3.142.197.198