Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
27.1.2012 23:39 - Alnag
Sparkle: Kdybych chtěl hodně slovíčkařit, tak bych řekl, že v tvém podání je k tomu tedy nutí GM a pravidla jsou jen jeden z nástrojů, kterými to činí (podobně jako jsou jimi situace, které jim předkládá). Ale mám tě rád, nebudu tě trápit. :)
28.1.2012 10:34 - Kmet
Alnagu a spol, velice zajímavá diskuze ;) Příjemné počtení, především potom co se tu odehrávalo v nedávné minulosti.

Dva postřehy - požadavek na důkaz experimentem není přehnaný, pokud chceš něco tvrdit s jistotou - a navíc je to požadavek bez dodatku "a když to nedokážeš, tak jsi lhář a nemakačenko.." ;)

Na druhou stranu není bez hodnoty diskutovat o možných řešeních i bez důkazu, který v naší situaci těžko seženeme. I diskuze dokáže ukázat zajímavé směry a odhalit ledacos nové - ad filosofie. Jenom musíš přijímat navržené možnosti jako teorie a nikoliv jako jistoty ;)

A druhý - co aplikovat probíhající diskuzi a postřehy na DrD II, ať se držíme tématu vlákna v kterém se diskuze odehrává ;)
28.1.2012 10:44 - Alnag
Kmet: Nic proti diskuzi, já mám jen obavu, že co se týče herního designu pohybujeme se na srovnatelné úrovni, jako lidé, kteří v předvědeckém období měli dojem, že když se jim země pod nohama nehýbe a slunce si to den co den štráduje po obloze, je to přeci jasné - Země statická, slunce se točí okolo ni. A jiné varianty si ani nedovedli představit natož připustit.

Já si jen dovoluji naznačit, že možná, jen možná je to Země, co se točí okolo své osy... ;-)
28.1.2012 14:06 - sirien
Kmet píše:
jako teorie

hypotézy

Kmet píše:
požadavek na důkaz experimentem není přehnaný

závěr má takovou platnost, jakou přesnost mají tvrzení, která ho podpírají. Vědecká metoda je vytvořena tak aby dávala tvrzení s vysokou přesností. Osobně se domnívám že ve sféře hobby se můžeme spokojit i s nižší pravdivostí a vyvozovat tak závěry i z méně přesných pozorování.

Můj dojem že mechaniky, které hra nabízí a věci, které hra mechanicky řeší, ovlivňují typ činností, kterými se hráči snaží dosáhnout výsledku, je založen na mých zkušenostech s hráči plus na tom, co pozoruji sám na sobě když hraji různé RPG systémy.
Třeba srovnání DnD a Exalted je v tomhle docela zajímavé, protože Exalted dávají adekvátní mechaniky k social combatu* a několikrát jsem tam zažil situace, kdy jsme původně bojový encounter (přepadení bandou enemáků po cestě) vyřešili nebojově (mechaniky nám dávaly něco o co jsme se mohli opřít a tak jsme věděli, že ten pokus nevyšumí do prázdna jen protože např. ST usoudí že enemáci jsou příliš odhodlaní) tím, že jsme enemáky prostě "umlátili" silou osobnosti našich postav. Ve fantasy podle DnD nebo podle GURPS se (mně) tohle nikdy nestalo.

* bohužel v praxi jsou příliš odvozené z normálního combatu a nejsou tak funkční, jak by se mi líbilo, přesto ale existují a nějakým způsobem fungují, i když ne úplně hladce
28.1.2012 20:01 - Alnag
sirien píše:
ve sféře hobby se můžeme spokojit i s nižší pravdivostí


Nemůžu si pomoct, to zní jak z Orwella.
29.1.2012 11:06 - Metla
Ecthelio píše:

S Mytkem jsme na šamanovi strávili hodně času a vymýšleli jsme i hromadu věcí, které se do knihy nedostaly (nebo se kterými jsme přímo počítali do dalších příruček).


Tak vida, kdysi se přeci jen o nějaké podpoře uvažovalo.. Škoda, že z toho sešlo a zůstalo to jen u vydávání přeformulovaných verzí pravidel a copy/paste záložek..
29.1.2012 13:21 - Jerson
Když tu nebudu rozebírat jendotlivosti a shrnu svůj postoj, tak tvrdím, že na chování hráčů (a postav) ve hře mají pravidla pro jednotlivé situace poměrně zásadní vliv. A nemusí jít ani o míru zpracování, občas stačí, že pravidla nějakou situaci evokují.

Jeden příklad. V málokterých pravidlech se řeší, jak vypadá postava po boji nebo jen obyčejném prolézání podzemí - že je špinavá, zakrvácená a vůbec vypadá velmi nevěrohodně. Hráči to neřeší skoro vůbec (pokud to někdo řeší, ať se prosím ozve).

V CPH se toto také neřešilo. Až když jsem zavedl pravidlo, které umožňovalo hráči aby sis popsal podobu poloviny neúspěchů, které v akci obdržel, začali hráči - zcela logicky - popisovat, že díky útokům nepřátel nebo uklouznutí a pádu při zkoumání podzemí mají zašpiněné a potrhané oblečení. V navazujících scénach řešili, jak svůj vzhled uvést do přijatelného stavu, aby nebudili pozornost.
Následně během několika her hráči začali popisovat o dost detailněji, co mají jejich postavy na sobě, jak se oblečou na večírek a jak na procházku po městě. Do té doby bojově orientovaný hráč dokonce vybíral šaty a šperky (které neměly vůbec žádný pravidlový efekt a které předtím neřešil) pro postavu jiné hráčky, přičemž narážel na to, že neví jak popsat šaty které vybral, protože s tím jako hráč nemá zkušenosti - nicméně je popsat chtěl.

V jiném případě jsem hráčům předložil kartičky s vybavením, na jedné straně obrázek, na druhé straně název a případné parametry. Napřed jsem měl jen zbraně. Předtím hráče zajímalo, jaké parametry zbraně mají a chtěli si vybrat dostatečně účinnou a přitom pohotovou zbraň. Po zavedení kartiček všichni hráči odmítli pravidlově nejsilnější pistoli ve hře a místo toho si začali vybírat podle vzhledu. Polovina z nich podle toho, která zbraň vypadala nejúčiněji, druhá polovina prostě podle toho, která zbraň se jim líbila.
Když jsem prak zrušil pravidla odlišující zbraně od sebe pomocí čísel, ve výběru zbraní nenastala žádná podstatná změna - hráči si stále vybírají zbraně podle toho jak vypadají a podle předpokládaného použití, at to včetně hráčů zaměřených na boj.

Možná že pořadí schopností nemá tak velký vliv na chování hráčů, jak tvrdím (přesněji množství bojových pravidel na četnost bojů), ale existence pravidel pro různé situace a doplňkové materiály mají na hráčské preference rozhodně významný vliv.
29.1.2012 13:36 - sirien
Jerson píše:
pokud to někdo řeší, ať se prosím ozve

já? (a většina lidí se kterou hraju, už poměrně dlouho, ještě od dob Shadowrunu...)

Jerson píše:
která zbraň vypadala nejúčiněji

Každý kdo kdy hrál SR ví, že Desert eagle je prostě Desert eagle a kdo u sebe nosí nějakou menší, "kompaktnější" nebo "spolehlivější" zbraň neni nic jinýho než obyčejná evropská buzna
29.1.2012 14:25 - Sosáček
Ja jsem to tak resil odjakziva. Ale ono to dava smysl vic v modernich hrach nez ve fantasy, kde kdyz putujete pustinama se zapomenutejma ruinama a prepadne vas banda idiotu ktery pozabijite (pac jsou to idioti) tak nikdo neresi kdo je od krve, zejo. Ve WoDcku ve meste kde na tebe nekdo zavola cajty je to neco jinyho.
29.1.2012 14:26 - Sosáček
sirien píše:
Každý kdo kdy hrál SR ví, že Ares Predator IV je prostě Ares Predator IV a kdo u sebe nosí nějakou menší, "kompaktnější" nebo "spolehlivější" zbraň neni nic jinýho než obyčejná elfska buzna

Opravil jsem ti chyby.
29.1.2012 14:46 - sirien
aj, za toho predatora se stydim , hrozně moc, je to očividně už dlouho, co sem naposledy hrál SR...
...a mimochodem, tu elfskou buznu si vyřikáme na Karláku ty nižší šmejde
1.2.2012 14:52 - Sparkle
Jestli budete tento víkend na PragoFFestu, přijďte se mrknout na Kouzlem a Mečem, ať si o tom uděláte obrázek jak si to stojí v porovnání s Drd2 a bude to tam i na prodej. Vemu tam jeden otevřený exemplář na ukázku.

Bude to v přízemí v herně pro kartičky / figurky tj zde a pokud zrovna nebudu něco přednášet, budu u toho taky.

(tssp kat cippotffo ej ot ela dnd a rednifhtap edub mat ykat a)

edit: a vemu tam i ten ČaroDěj, i když je to prý srdcolam dle Alef0.
1.2.2012 15:54 - alef0
ČaroDeja budeš aj hrať, alebo ho len vyložíš? (Pýtam sa preto, či urobiť reklamu na 6Stene).

(ČaroDej. Heartbreak certified by Alef0.)
1.2.2012 16:08 - Sparkle
alef0 píše:
ČaroDeja budeš aj hrať, alebo ho len vyložíš? (Pýtam sa preto, či urobiť reklamu na 6Stene).

(ČaroDej. Heartbreak certified by Alef0.)


Hraní nezvládnu, mám tam toho moc. Bude tam na pultě na prohlídnutí a na prodej (ultimate 49 czk), a když tam zrovna budu a přijde někdo se zájmem o rpg, tak mu k tomu povím něco víc.
Zkusím ho taky ukázat těm orgům z RPG linie, třeba se na to někdo chytí, nebo minimálně si to aspoň koupí, musíme to přece podpořit z principu, i když je to certifikovaný srdcolam ;).
2.2.2012 09:38 - Quentin
Tuší někdo jak to chodí na dracidoupe.cz? Maj tam nejaky forum?
2.2.2012 10:10 - Spize
QuentinW: Musíš bejt registrovanej - mám něco vyřídit? Případně co tě zajímá?
2.2.2012 13:28 - Quentin
Jen se tak ptám. Chodím jen na rpgf a d20, ale jestli se na dracim doupeti taky resej zajimavy veci, tak bych zacal koukat i tam.
2.2.2012 13:34 - Bajo
zajimavé v jakém smyslu, ja tam zaregistrovaný jsem, ale moc často tam chodit potřebu necítím. řeší se tam imho hlavně starý DrD (tvorba různých věcí a diskuze), trochu nový DrD a fantasy.
2.2.2012 13:46 - Spize
Pokud nehraeš dračák, tak to nemá vůbec význam, jak řiká Bajo.
2.2.2012 13:57 - Sparkle
Chce se někdo podívat na tu Neuroshimu, že bych ji vzala na ten PragoFFest taky?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11978912353516 secREMOTE_IP: 18.216.230.107