Kultura

5.12.2014 11:07 - Faskal
Až na to přijde, Siriene, tak si spíš přečti Apocalypse World.
5.12.2014 11:22 - Shako
Quentin píše:
Možná si ten DW fakt přečti.


Píše:
Až na to přijde, Siriene, tak si spíš přečti Apocalypse World.


Nevysí to náhodou (omylem samozřejmě) někde? :)
5.12.2014 11:29 - Faskal
Jste tady offtopic, téma o AW/DW je na kostce tady.

DW je k přečtení: http://book.dwgazetteer.com/
Ale čte se dost špatně. Když mi pošlete mail, tak bych mohl vytrousit nějaké pdf obou věcí.
5.12.2014 11:54 - York
Sos píše:
Fate myslim odtrzeny od fikce bude fungovat jeste hur, protoze Aspekty nejsou jenom slova, neco znamenaji, a kdyz bys je odtrhl od fikce, budou to jenom obecne popisky a je zbytecne mit vic nez jeden a tak.


Nebudou fungovat compely, ten zbytek ano. Na kartě postavy máš tři chlívky* (jedno jak jsou pojmenované), zaplatíš bod osudu, tapneš jeden chlívek a máš bonus +2. Výhody a boosty jsou zas reprezentované tokenem - při vytvoření dostaneš token a když ho použiješ (odevzdáš do banku), dostaneš bonus.

Nevýhoda tohohle přístupu je, že vlastně není žádný důvod okecávat, co se ve hře děje, brát to takhle abstraktně jen na úrovni mechanik je pohodlnější (na to taky narážím).

* to asi není nejvhodnější slovo, ale lepší mě teď nenapadá ;-)
5.12.2014 12:29 - Shako
Faskal píše:
Jste tady offtopic, téma o AW/DW je na kostce tady.

DW je k přečtení: http://book.dwgazetteer.com/
Ale čte se dost špatně. Když mi pošlete mail, tak bych mohl vytrousit nějaké pdf obou věcí.


:-D Tu diskuzi překvapivě nesleduju. ;-)

Shadow: Díky. AW ok, ale to DW nějak nelze načíst... nějaká změna na tamnější webu?
5.12.2014 13:06 - ShadoWWW
5.12.2014 13:12 - Sos
DW je creative commons, a http://book.dwgazetteer.com/ uz obsahuje vsechno co knizka, krom ilustraci a par hlasek.
5.12.2014 13:20 - Shako
Sos píše:
DW je creative commons, a http://book.dwgazetteer.com/ uz obsahuje vsechno co knizka, krom ilustraci a par hlasek.


Na tebou odkazované stránce jsou dva odkazy, jeden vede k ceně 10 dolarů a druhý 25 dolarů, takže to pak dále nezkoumám.

Shadow: Lepší, děkuji.
5.12.2014 13:22 - Quentin
Shako: Koukni nahoru, jsou tam všechny kapitoly přehledně vypsané ;-) Počítám, že na tabletu je to takové schovanější.
5.12.2014 13:22 - Sos
No kdyz jsi trotl, a nedokaz si nahore v menu rozkliknout jednotlive kapitoly a precist si je, tak ti uz asi nemuzu pomoct.
5.12.2014 13:30 - ShadoWWW
A někdo zas nedokáže udělat klikatelný odkaz.
5.12.2014 13:34 - Quentin
Shadowww píše:
Jak jinde nad tebou visí kola a FP, tak v DW nad tebou visí movy.

Tak možná to zkusím ještě z jiné strany :)

DW moves jsou z velké části psané jako "Co má kdo udělat" místo "Co se stalo ve fikci"
Například nejpoužívanější move "Defy Danger" funguje tak, že popíšeš, jak uhýbáš, a hodíš a výsledky z mechaniky jsou:
Uspěls - hurá jsi ok, popisuj dál co děláš
Partial - Vypravěč ti dá tough choice, worse outcome nebo hard bargain
Neuspěls - Vypravěč reaguje výběrem ze seznamu DM moves
DM MOVES píše:
Use a monster, danger, or location move
Reveal an unwelcome truth
Show signs of an approaching threat
Deal damage
Use up their resources
Turn their move back on them
Separate them
Give an opportunity that fits a class’ abilities
Show a downside to their class, race, or equipment
Offer an opportunity, with or without cost
Put someone in a spot
Tell them the requirements or consequences and ask


Ani jeden z těch výsledků ti přesně neřekne, co se stane ve fikci. Nikdo nezískal +2 flanking, consequence nebo si neodečetl 7 životů. Všechno se samozřejmě stát může (bonusy, stavy i životy v DW jsou), ale mechanika ti to nenutí. Spíš než se simulací reality se totiž zaobírá s moderováním a obohacováním hry. Partial Succes i Fail totiž přidají něco do navíc a zamotají situaci. Že to pak DM může vyhodnotit jako máš to za 7 životů už je něco jiného.

Proto mi přijde, že se ti DW necpe do popředí. Hra se pořád odehrává převážně ve fikci. DW ji hlavně dramatizuje (+samozřejmě zastane i dost toho běžného vyhodnocování, ale ne tak agresivně jako jinde).

Sosi, řekni, že nemelu sračky? :D
5.12.2014 14:07 - Sos
ShadoWWW píše:
A někdo zas nedokáže udělat klikatelný odkaz.

Jo, no.

Ja jsem si rikal, ze na to nebudu upozornovat, protoze jsem slysel, ze vam Max odesel, nebo tak, a bude asi dost slozite najit nekoho, kdo se bude starat o tenhle truc-engine, ale mas pravdu v tom, ze rozpoznavani odkazu je neco, v cem d20 dost zaostava za normalnimi weby.
5.12.2014 14:16 - Sos
Quentin píše:
Sosi, řekni, že nemelu sračky? :D

Nemyslim, ze to co rikas je fakticky spatne, ale taky si nemyslim, ze to dobre odrazi atmosferu te hry, a jak funguje u stolu.

Taky myslim, ze je to ztrata casu - Vincent se otevrene prihlasil ke GNS, a tudiz je jen otazka casu, nez to nekdo odsud zjisti, a nevyhnutelne prijde s tim, jak je v te hre vsechno spatne, pomoci klasickych nastroju vytrhavani z kontextu, dezinterpretace a outright lzi.

Nestoji to za to. Nikdo odsud tu hre realne nebude cist nebo hrat.
5.12.2014 14:24 - Shako
Sos: :-D
A ty trotly si nech od cesty, až tě přejde současná nechuť a lenost.
5.12.2014 14:32 - Quentin
Šlo mi jen o to, že
1) ta sirienova hláška nemusí být vždycky pravda
2) existují hry, které dělají, co se snaží dělat drd2, docela dobře (DW)
5.12.2014 14:53 - MarkyParky
Souhlas s Quentinem ohledně 1)

Pro jistotu si znovu ocituju tu hlášku, aby se mi lépe ukazovalo, v čem je špatně:
Sirien píše:

Pravidla hry by mělo být možné redukovat na čistě mechanickou úroveň, kterou je možné bez křečí aplikovat na libovolnou herní situaci a která naopak dáváˇy výsledky, které lze bez problémů včlenit zpět do herní reality



- pravidla hry nemusí mít vůbec žádnou mechanickou úroveň, na kterou by bylo možné je redukovat (freeform, nebo typicky LARPy, zvlášť pak komoráky) ....
- a naopak termíny "na libovolnou herní situaci" a "včlenit zpět do herní reality" se u většiny her budou těžce neslučovat "redukcí na čistě mechanickou úroveň" - a to včetné toho Fate, protože i jednoduché určení DCčka je v zásadě mechanický nedeterminovaná věc (ať už je motivované simulačně nebo dramaticky).

Ještě si dovedu představit, že ta "herní situace" a "herní realita" znamená nějaké konkrétní měřitelné a mechanicky analyzovatelné rozestavení herních prvků (figurek, žetonů, karet) bez přidané hodnoty práce z fikcí. A pak by to asi pravda byla. Ale je to pak ještě RPG? Nebo už je to wargaming/deskovka/karetní hra v RPG kabátku?
5.12.2014 14:56 - Vojtěch
Sos: Kecy. Někteří odsud tu hru číst i hrát chtějí.
5.12.2014 14:57 - York
Vojtěch: To byla návnada. Gratuluju k jejímu úspěšnému spolknutí :-)
5.12.2014 15:00 - Sos
Vojtech, Shako: sorry, obcas si clovek musi pripomenout, ze d20 se nesklada jen z tukana a shadowwwa

MarkyParky píše:

Ještě si dovedu představit, že ta "herní situace" a "herní realita" znamená nějaké konkrétní měřitelné a mechanicky analyzovatelné rozestavení herních prvků (figurek, žetonů, karet) bez přidané hodnoty práce z fikcí. A pak by to asi pravda byla. Ale je to pak ještě RPG? Nebo už je to wargaming/deskovka/karetní hra v RPG kabátku?

Jo, no.

Ja moc nerozumim tomu, cim je vyhoda RPG, ze se z nej da udelat nerpg? Jako to co ta podminka znamena, ze ta hra musi obsahovat nejakou ... minihru. Jako dnd soubojak, ktery by se dal hrat jako deskovka (>>> sem doplnete dnd4 joke <<<). Ale hromada her to tak nema.

Nevim, cim jsou mechaniky napevno vazane na fikci problem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084886074066162 secREMOTE_IP: 3.17.203.68