Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.8.2017 22:30 - ShadoWWW
Další video, ve kterém hraje Matt Mercer D&D 5e s celebritou - Johnem Bradleym (z Game of Thrones).
7.8.2017 20:33 - ShadoWWW
Vyšla příručka pro herní svět, ve kterém hraje Critical Role. Najdete ho vy-víte-kde. (V Third Party.)

8.8.2017 06:14 - ShadoWWW
V rámci UA vyšel nový variantní systém pro zkušenosti. Podle něj se přidělují zkušenosti za:
- Průzkum (nalezené poklady a nově objevené lokace)
- Sociální interakci (získání cizí postavy na svou stranu)
- Boj (poražení nestvůry)

Řádově se přiděluje kolem 5-10 ZK, přičemž nová úroveň je za (každých) 100 ZK. Dané zkušenosti obdrží každá postava v družině (za osobu, ne celkově).
11.8.2017 06:21 - ShadoWWW
Kobold Press plánuje vydávat časopis Warlock - dvouměsíčník s DnD 5E materiály k jejich hernímu světu Midgard. Na 16-20 stranách budou nové mapy, popis lokací a popis světa plus nová pravidla jako nestvůry, možnosti hráčských postav atd. Časopis bude mít originální černobílé ilustrace.


11.8.2017 11:35 - wlkeR
Skutečnost, že ženská hrdinka má plátový nárameník na holý kůži, protože těm pár hadříkům se moc oblečení říkat nedá, bych "originalitou" nenazval. "Původní" je asi lepší slovo. Vůbec mi tyhle obrázky kazej tažení proti současným verzím ilustrací JaD. Jestli jsou tohle moderní ilustrace, tak se asi jdu vrátit pod svůj kámen.
11.8.2017 11:46 - Babaj
jestli tim original nemysli originalni napad, ale original..(neprevzaty od jinud) jako nakres na hlavni stranku .-)
11.8.2017 11:58 - wlkeR
Já vím, jen se vyžívám v dvojsmyslech.
11.8.2017 14:54 - Merlin
Návrat k fanzinům z 90? Ještě bych doma našel hromádku xeroxů...
11.8.2017 19:19 - ShadoWWW
Merlin píše:
Návrat k fanzinům z 90?

Vypadá to, že chtějí ladit na nostalgickou notu. Jejich dvorním ilustrátorem je Russ Nicholson, jeden z ilustrátorů AD&D Fiend Folio.
11.8.2017 23:59 - Quentin
Mně se to líbí. Hezký pulpový styl.
13.8.2017 19:49 - Log 1=0
Sirien píše:
Neni iritující, že dva draci s mrazivym dechem mají takový rozdíl jako že jeden dává jen damage zatímco druhý si vybírá z damage a CC? Jen protože je jeden z nich "hodnej"? Bleh.

Vidím to na podobný bug, jako náhodné oční paprsky zřícího. Napojení mechanik na fluff, kterému se chtěli vyhnout, tak na něj neupozornili, aby si toho nikdo nevšiml (+ další kolo vyvažování). A ve fluffové příručce bychom se dočetli, že barevní draci jsou prostě zlí a agresivní, a s nesmrtícími manévry se neobtěžují. Prostě chtějí zabít a používají jen demage dech. A jo, je to bleh.
14.8.2017 08:57 - Mildar
ShadoWWW píše:
Vyšla příručka pro herní svět, ve kterém hraje Critical Role.

Blood domain cleric vypada zajimave hned bych si ho zkusil
16.8.2017 09:05 - ShadoWWW
Testuji D&D Beyond. Brzy napíšu recenzi.

Překvapila mě jedna věc: Buď si můžete kupovat celé knihy, nebo třeba jen určité položky (např. jednotlivá kouzla, rasy, povolání apod.), nebo celé bundely (zatím je jeden - všechny dosud vydané věci).

A musím říct, že ty mikrotransakce zvládli na jedničku. Když chcete jen svou postavu, máte ji za pár dolců přes jednotlivé komponenty. Všechny peníze z vašich mikrotransakcí se ale sčítají a odečítají se z ceny výsledného celku. Např. PHB teď stojí $20, a když zaplatíte za mikrotransakce z obsahu PHB např. $10, máte možnost koupit PHB jen za $10, každá další mikrotransakce snižuje cenu knížky, až ji máte ve výsledku zdarma celou. To stejné platí u bundelu. Jakmile nakoupíte věci (mikrotransakce nebo knihy) z bundelu tak, že celkově zaplatíte cenu bundelu, máte ho zadarmo (případně se snižuje cena průběžně).

Autoři také píší, že usilují o propojení DnD Beyond s Roll20 a Fantasy Grounds tak, že když koupíte nějaký produkt v DnD Beyond, zpřístupní se vám také v Roll20 a FG.

Zbytek dojmů napíšu v recenzi.
21.8.2017 20:39 - ShadoWWW
EnWorld udělal anketu o oblíbenosti povolání. Jak to dopadlo?

Nejlépe dopadl paladin a kouzelník, nejhůř hraničář a čaroděj


  • Very satisfied as written
  • Mostly satisfied, a few minor tweaks is all I need/want
  • Dissatisfied, major tweaks would be needed
  • Very dissatisfied, even with houserules and tweaks it wouldn't work
21.8.2017 21:59 - sirien
ShadoWWW píše:
nejhůř ... a čaroděj

EnWorld je blbej a ničemu nerozumí.
21.8.2017 22:17 - Merlin
sirien píše:
EnWorld je blbej a ničemu nerozumí.


co bys taky čekal od enworldu
21.8.2017 22:32 - sirien
Přesně.

Mimochodem, donesly se mi nějaké zvěsti o tom, že by brzo moh bej další 16th level mejdan - doufám, že to nezatáhneš, nás čarodějů neni nikdy dost (zato hradů je poslední dobou prej nadbytek...)
21.8.2017 22:38 - Log 1=0
Dojmy z čtení, ty povolání jsem nehrál: Hraničář a čaroděj svými variantami vynucují kategorizaci character X power player. Hraničář má buď zvířátko, což je skvělý rolepleyový prvek, anebo tři docela silné bojové schopnosti. A čaroděj? Ten si skoro vybírá, jestli je munchkin nebo potrhlík. Ne že by divoká magie neposkytovala mechanické výhody, ale těžko vyvážit přítomnost časované bomby, která může seslat sama na sebe fireball (Na prvním levlu klidně TPK). Na druhou stranu můžeš mít pomalu tolik HP jako k8-povolání a OČ 13+Obr na dalších levlech vyšší DMG a odolnost k tomu, pak létání.
Ale možná mne teoretika umlátíte experimentálními daty.
21.8.2017 23:08 - sirien
Hraničáře moc nevim.

Sorcerer je hlavně koncept a stojí na tom, že má known=prepared kouzla s určitou charakterizací (sesílací časy 1 kolo atp.) které může trochu twistovat přes sorcery pointy. By default je stavěnej jako damage dealer, ale fakticky se dá velmi snadno postavit i odlišně - bude fungovat vcelku cokoliv, dokud dodržíš jeho základní koncept, který stojí na tom, že má málo kouzel v nichž je hustej, tj. jde o velmi specializovaného castera, o žádného variabilního wizarda. Já mám takhle postaveného dragon blood sorcerera kterej jede tvrdě dvě linie magie - fire damage dealing + psychické bullshiting powery.

Ty další schopnosti okolo dané původem sou... dané původem. Dají se poměrně snadno upravit a vytvořit jinou stylizaci (např. Ti nic nebrání proškrtat a přepsat tabulku Wild Magic aby reflektovala určité téma nebo u dragon blood nahradit zvýšený ACčko a lítání za nějaký jiný věci. Popř. můžeš poměrně snadno vytvořit novej origin, třeba demonic (bylo by hustý třeba k tieflingovi a když si trochu pohraješ tak to udělá hezkej alter k warlockovi - demonic sorcerer co to má v podstatě "ukradené" a jede demonic věci bez závazku, čímž nejspíš sere svorně každýho démona i inkvizitora v širokym okolí, vůči warlockovi, kterej se o tu moc musí doprošovat, ale zase jí má variabilnější...)


Efektivně sorcerer je classa která nemá a asi nikdy neměla mít tak širokej fanklub jako univerzálnější wizardi, fighteři a rogueové atp. - je to spíš jedna z těch class které jsou pro hráče kteří si jdou pro něco konkrétního.

A efektivně nemusíš bejt ani munchkin nebo potrhlík, v tý classe je mrtě potenciálu na spoustu stran. Ten můj 16th level sorcerer je sice dobře overpowered šílenec, ale to je hlavně tim že to je už 16th level, což je moment kdy už si všechny ty různý traumata dávno překonal a svět už nemá moc nárok Tě buzerovat s detailama - v backgroundu má docela drsný části minulosti a hrát jeho třeba 1th až řekněme 7th level by mohlo bejt docela drsný.
21.8.2017 23:45 - Xyel
Problémy hraničáře jsou v principu čtyři (hraju ho v jedné dlouhé kampani):
1) beast master je bez UA pravidel borderline nehratelný, s nimi i tak otravný
2) fighter je lepší lučištník než hraničář
3) I dokonale optimalizovaný ranger je strašně slabý, nemá prakticky žádné užitečné mimo- bojové schopnosti (bard/rogue jsou ve všem lepší než on) a v boji má minimální obranné dovednosti takže hrozně umírá
4) Progres povolání mu v podstatě končí na 12tce, pak je potřeba jít multiclassovat - nějakou kombinaci rogue/fighter/paladin, jsou-li staty. Asi nejlepší způsob jak lvlit rangera je vzít 5 rangera, pak 2 rogue, pak dojet rangera na 12 a pak dobrat rogua... což o dost vypovídá

K sorcerorovi - imo jeho problém je, že má moc málo kouzel, což je hrozně frustrující, protože má míň než na kolik je průměrný hráč ochoten proškrtat spell-list... což vede k extrémně one-trick-pony postavě, což většina hráčů od spellcasterů nečeká.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10542392730713 secREMOTE_IP: 3.137.183.14