Kultura

1.4.2020 15:02 - sirien
Šaman: to neni moc použitelný. Ten termín musí zapadnout do textu a formulací které se tam vyskytují aniž by ho tam bylo nutné roubovat nebo překopávat jiné formulace - a zejména termín tohodle typu musí zapadat i do různých výčtů a přehledů atp.
1.4.2020 15:12 - Jerson
sirien píše:
Nicméně když se to reálně stalo (a ano, stalo se to...) a ty argumenty se zdály trefné nebo přesvědčení protistrany o odlišné pravdě silné, tak sem se sebral a šel sem se zeptat autorů osobně, místo toho, abych se jen oháněl tím, jak to mám osobně nahrané.

To už nevím, že ses ptal autorů. Jak říkám, jen jsem uváděl důvod, proč je podle mě diskuse tak vyhrocená. Tedy ještě jsem vynechal to, že v současné době tlačíš překlad AW, který se části jeho hráčů dost nelíbí, ale červy už nejspíše nepůjde nacpat zpátky do plechovky. Ale možná to pro Marky ho důvod není, to nevím.

sirien píše:
Jak sem psal, já k "selhání" žádný zvláštní vztah nemám a klidně ho vyměnim.

Jenže - za co navrhuješ?

"Komplikace", nebo něco podobného. Možná "Potíže" by víc seděly stylově. Nebo "Průšvih", "Problém", či tak něco. Ještě se nad tím zamyslím.

(Sám na to narážím taky, že pro hráče je přirozeným protikladem k "Úspěchu" mít "Neúspěch", nicméně tak to prostě zavedla škola a různá jiná RPG.)
1.4.2020 15:19 - LokiB
Já bych MISS přeložil v duchu překladu jako PROSER! :)
1.4.2020 15:25 - sirien
Jerson píše:
"Komplikace", nebo něco podobného

Di do SRDčka, otevři si postupně pár kapitol a dej si nad nima vyhledat (prostý ctrl+F) "sel" (což pokreje různé formy toho slova: selhání, selžeš...) a podívej se, jak tam ty návrhy zapdaj.

Obecně mi tenhle formát nesedí. Občas tam jsou fráze typu "když selžeš", což ok, by šlo nejspíš nějak opsat (byť teda místy možná až trochu moc, ale budiž) ale do některých částí to rovnou nesedí (některý tahy postav mají při miss efekt kterej je jednoznačně selhání v daný činnosti).

Na druhou stranu to, že selhání jako takový znamená problémy / komplikace mi přijde že neni potřeba moc zdůrazňovat, protože ve většině případů na který se dívám to velmi jednoznačně vyplývá ze samotného popisu efektu který při selhání nastane (což je mimochodem dost odlišnej kontext než v Omeze kde potřebuješ aby celou interpretaci dělal hráč, popř. GM).
1.4.2020 15:27 - sirien
LokiB píše:
Já bych MISS přeložil v duchu překladu jako PROSER! :)

Ale, ovšem, TO je konečně slovo do pranice :D


(abych neděsil, když sem výše slíbil bejt hodnější: ne, tohle by tu vulgaritu v překladu asi posunulo už trochu moc daleko a asi by to bylo až moc křečovitý)
1.4.2020 15:30 - Šaman
A "průser"? To mi vulgární nepřijde a imho to vystihuje… ne úplně, ale dost.
1.4.2020 15:35 - sirien
Čistě věcně - preferoval bych sloveso (nebo něco, co se dá do slovesa snadno převrátit). Neni to nutný, ale bylo by to značně pohodlnější.
1.4.2020 15:42 - Šaman
Tak sloveso by mě taky napadlo, ale to tu vulgaritu zase posouvá nekorektně vysoko… :D
1.4.2020 16:13 - LokiB
Šukatelnost tu šikanuje proser :(
Ale sloveso z toho taky jde ... PROSRALS! ;)

pravda je, že jsem okoralý, a jako vulgarita mi to ani nepřijde :)
1.4.2020 16:26 - ShadoWWW
Průser je náhodou hodně fajn překlad.
Šaman píše:
Tak sloveso by mě taky napadlo

Myslíš máš průser? :-)
1.4.2020 16:42 - sirien
LokiB píše:
Šukatelnost tu šikanuje proser :(

touché. Nicméně měl sem za to, že zrovna u šukatelnosti je požadavek na její vyškrtnutí :D
1.4.2020 17:08 - Šaman
ShadoWWW píše:
Myslíš máš průser? :-)

Když to bereš takhle, tak to ani moc vylgárně nezní. Ale zase je to dvojslovné…
Klidně by to tam napsal, stejně v praxi všichni budou říkat "hoď si…" 6- "posrals to."
1.4.2020 17:38 - LokiB
ne že bych nutně musel tlačit svůj návrh, zajímalo by mě však, v čem je průser méně vulgární než proser?
+ proser je vzhledem ke svému "žargonu" postapo světu v mém vidění bližší než takový středostavovský malý čecháčkovský zaprděný průser :P

o pražštině se ani zmiňovat nebudu ;)
1.4.2020 17:42 - Šaman
LokiB: Správně. Navrhuji hezké české nezaprděné "dojebat to". Nebo ještě "zkurvit", ale to už zavání polštinou.
1.4.2020 17:46 - Aegnor
Šaman: jsi snad chtěl říct zkurwit, ne?
2.4.2020 08:37 - MarkyParky
Sirien:
Kdyby tě zajímalo, proč je diskuse tak vyhrocená, tak zejména kvůli tomu, že ji hrozně hrotíš.

Dokonce i ve chvíli, kdy ti protistrana napsala, že je jí to vlastně šumák :)
29.4.2020 11:42 - Jerson
Když tu není obecná AW diskuse, zeptám se zde.
Při pokusném vytváření Hardholdera/barona mi přijde, že některé volby jsou o dost výhodnější než jiné, a powerplayer ve mě by se některým volbám bránil. V čem je zajímavé vybrat si třeba malou populaci, která nahrazuje jeden nedostatek jiným, když si místo toho můžu vzít plně vybavenou garáž?
29.4.2020 11:54 - Aegnor
Jako docela by mě zajímalo, jestli by se hráči dokázali shodnout na těch "o dost výhodnějších" volbách.
29.4.2020 12:07 - Jerson
Tak schválně, za mě:

  • Máš velkou populaci, 200-300 lidí. Přebytek: +1barter, nedostatek: +nemoci.
  • Máš malou populaci, 50-60 lidí. nedostatek: úzkost namísto nedostatek: hlad.
  • K práci si přidej lukrativní nájezdy. Přebytek: +1barter, nedostatek: +odveta.
  • K práci si přidej ochranný tributy. Přebytek: +1barter, nedostatek: +závazek.
  • K práci si přidej výrobu. Přebytek: +1barter, nedostatek: +lenost.
  • K práci si přidej rušný, široce známý tržiště. Přebytek: +1barter, nedostatek: +cizinci.
  • Tvůj gang je velkej místo střední, 60 nebo tak něco násilnejch bastardů.
  • Tvůj gang je velmi disciplinovanej. Zahoď vzpurnej.
  • Tvoje zbrojnice je vyspělá a rozsáhlá. Tvůj gang dostane +1zranění.
  • Tvoje garáž zahrnuje 7 bitevních vozidel plus několik dalších užitných vozidel, pokud je chceš.
  • Tvůj komplex je vysokej, hlubokej a silnej, z kovu a kamene. Tvůj gang při jeho obraně dostane +2pancíř.
Tučně jsou ty, které mi přijdou vždy výhodné, normálně jsou neutrální, něco za něco, a kurzívou je volba, která mi přijde nevýhodná - máš méně lidí a jen vyměníš jednu nevýhodu za jinou (i když si budu muset nastudovat projevy.)

A další volby (hráč vybírá ze dvou), a na výběr jsou třeba i tyto:

Tvoje populace je upadlá a perverzní. Přebytek: -1barter, nedostatek: divošství.
Tvůj gang je smečka mizernejch hyen. nedostatek: +divošství.

První volba mi přijde nevýhodnější než druhá, protože k divošství navíc ještě ubírá barter. A při částečném úspěchu na test Bohatství si hráč vybírá jen jeden nedostatek, takže to že mám divošství navíc mi nedává žádnou nevýhodu navíc, ne?
29.4.2020 13:09 - Gurney
Jerson píše:
V čem je zajímavé vybrat si třeba malou populaci, která nahrazuje jeden nedostatek jiným, když si místo toho můžu vzít plně vybavenou garáž?

Evidentně v tom, že příběh velitele mechanizované brigády v postapu bude úplně jiný, než příběh náčelníka menší kanibalské tlupy v postapu.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.31387495994568 secREMOTE_IP: 3.236.59.63