Při tvorbě silného kouzelníka hraje rasa nesmírně důležitou roli. Rasy totiž poskytují bonusy k vlastnostem a dovednostem, i zvláštní schopnosti, které ještě zlepší již tak silné kouzelníkovy vlastnosti. Některé rasy jsou od přírody vhodnější k mistrovství s určitými nástroji než jiné. Kterákoliv rasa s bonusem k Inteligenci dobře ovládne jakýkoliv nástroj, avšak pokud má navíc bonus k některé z dalších vlastností, které mágové využívají, stane se z ní o to silnější kouzelník.
Rasa | Doporučené mistrovství s nástrojem |
---|
Čepelový měňavec | Orb břemene, Hůlka přesnosti |
Člověk | jakýkoliv |
Déva | Orb břemene |
Drakorozený | Orb klamání |
Drow | Orb klamání, Hůlka přesnosti |
Eladrin | Hůlka přesnosti |
Elf | Orb břemene, Hůlka přesnosti |
Genasi | jakýkoliv |
Gnol | Hůl obrany, Hůlka přesnosti, Svazek poutání |
Gnóm | Orb klamání |
Goliáš | Hůl obrany, Svazek poutání |
Kalaštar | Orb břemene, Orb klamání |
Měňavec | Orb klamání |
Minotaur | Hůl obrany, Svazek poutání |
Půlčík | Hůlka přesnosti, Orb klamání |
Půl-elf | Orb klamání, Hůl obrany, Svazek poutání |
Půl-ork | Hůlka přesnosti |
Šadar-kai | Hůlka přesnosti |
Šavlozubý měňavec | Orb klamání |
Tiefling | Orb klamání |
Trpaslík | Orb břemene, Hůl obrany, Svazek poutání |
Vykovaný | Hůl obrany, Svazek poutání |