[Star Wars] Star Wars podle STs (WoD)

Obsah článku:

Bojové styly

V této kapitole naleznete adaptace bojových stylů ze základní knihy, Armory a Armory reloaded pro Star wars prostředí. Teoreticky je možné nadále používat i původní bojové styly ze zmíněných i dalších sourcebooků, pokud se vám jejich použití bude zdát vhodné.
Zde uvedené bojové styly jsou v mnoha případech o něco silnější, než styly uvedené v původních STs pravidlech. Je to úmysl, který má především odrážet odlišný žánr a jinou úroveň síly postav.

Lightsabers fighting styles

Lightsabery jsou z mnoha hledisek zcela unikátní zbraně. Zaprvé, ačkoliv by je nebylo možno vyrobit bez pomoci velmi pokročilé technologie, srdcem lightsaberu je krystal vzniklý působením Síly (nebo, případně, Sithské alchymie), který je pak dále za pomoci Síly v lightsaber přetvářen. Ačkoliv se za staletí, po která je Force useři užívají, rituál(y) jejich výroby poměrně ustálil(y) a lightsabery se tak staly poměrně unifikovanými, každý lightsaber je ze své podstaty stále jedinečný a odlišný od všech ostatních. Každý force user nebo i zkušený bojovník pozná rozdíl mezi jednotlivými zbraněmi, které navíc mohou v některých případech vykazovat i zcela odlišné chování nebo vlastnosti.
Druhé specifikum lightsaberu je jeho čepel. I vibrozbraně samozřejmě mají čepele, kterých se není úplně dobrý nápad dotýkat, nicméně čepel lightsaberu je (samozřejmě, v poměru ke své energii) zdaleka nejmocnější známou zbraní. Jen pouhým dotykem dokáže snadno projít libovolnou živou tkání nebo běžným pancířem a ani speciální odolné slitiny nevydrží její dotek příliš dlouho. Spolu se skutečností, že ani nic neváží (a postrádá tedy pádnost) a několika dalšími specifiky si lightsaber jako zbraň vyžaduje v boji zcela jedinečný přístup.
Kdokoliv může vzít lightsaber a zkusit s ním bojovat, samozřejmě, nicméně pokud nemá na boj lightsaberem specializaci, vystavuje sám sebe významnému riziku. Pokud při hodu na útok nehodí ani jeden úspěch, pak sám obdrží pět kostek 8agein poškození, které lightsaber uděluje. Pokud se dokonce postaví trénovanému soupeři v Duelu, pak těchto pět kostek poškození dostane pokaždé, když jeho soupeř úspěšně odrazí jeho ránu Blokem. Navíc při boji lightsaberem nelze použít žádný běžný bojový styl vyjma těch, které jsou speciálně pro lightsabery určeny.
Specializace na boj lightsaberem je běžnou specializací do Weaponry, kterou si lze koupit za 3xp, pokud ji získáváte pod vedením někoho, kdo tuto specializaci již má. Snažíte-li se do technik boje lightsaberem proniknout sami, pak má ST volnou ruku v navýšení ceny této specializace podle okolních podmínek (cviční soupeři, adekvátní sparingové zbraně...) až na čtyřnásobek.

Všechny formy boje specializované na lightsaber si lze pořídit pouze, pokud máte na lightsaber specializaci. Zároveň platí, že nemůžete žádnou z nich ovládat na vyšší úrovni, než je vaše Weaponry (plus specializace)

Bojové styly určené pro lightsaber může používat pouze aktivní Force user, neboť kromě samotných pohybových sekvencí obsahují i aktivní užívání Síly (která mnohdy kompenzuje různé zvláštnosti lightsaberů, v neposlední řadě například absenci pádnosti jejich čepele). Z téhož důvodu je lze používat pouze při boji lightsaberem, neboť běžná zbraň by neunesla nápor Síly, kterou by vůči ní Force user kladl a záhy by se zničila (teoreticky lze používat zbraně k těmto účelům speciálně upravené, nicméně znalosti výrobních postupů takových zbraní jsou od dob širšího rozšíření lightsaberů velice vzácné)

U forem uvádím krátké shrnutí jejich původu, fyzické podoby a nutného duševního rozpoložení uživatele, pár výhod a nevýhod. Mělo by to být dost na to, abyste si z nich vybrali adekvátně k povaze své postavy, neboť tyto bojové styly jsou nejen bojovými technikami, ale zároveň osobním projevem každého bojovníka. Další podrobnosti si pak ke své formě v případě zájmu najděte např. na wookiepedii.
Každý styl boje lightsaberem klade na svého uživatele určité nároky. Tyto předpoklady jsou uvedeny u každého stylu zvlášť a bez jejich splnění se daný styl vůbec nelze začít učit.


Poviná kinematografie pro popisy I
Poviná kinematografie pro popisy II
"povídání" z předchozí stránky
7 styles of Lightsaber combat Part 1

Základní bojové formy


Form I: Shii-Cho Základní forma boje lightsaberem, stará takřka jako lightsabery samy, odvozená ze stylů používaných pro běžné zbraně, kterými Fu bojovali předtím, než se technologie lightsaberů dostatečně vyvinula. Ačkoliv nevyužívá plný potenciál lightsaberu, nese si s sebou odkaz doby, kdy se lightsabery nepoužívaly proti sobě navzájem a ostatní formy ji v mnohém překonávají, pro svou jednoduchost a universálnost je zachovávána jako základní tréninková forma.
Shii-Cho si zachovala mnoho z podoby stylů užívaných pro zbraně, které lightsabery předcházely a jichž je přímým potomkem. Údery, kryty a pohyby jsou vedeny zpříma, pod jasnými úhly. Schi-Cho je ve své podstatě poměrně jednoduchá, bez složitých kombinací, postavená na nevypočitatelnosti a na snaze získat nad oponentem postupně větší a větší výhodu následně zúročenou konečným úderem.
Duševně vyžaduje agresivní naladění, vložení se do Síly a její adepti se musí naučit nezajít příliš daleko, neboť Shii-Cho vede bojovníka k ukončení boje fyzickým vyřazením nepřátele. Přesto byla v průběhu času uzpůsobena snaze protivníka odzbrojit bez smrtelného zranění.
Takřka každý Fu, respektivě uživatel lightsaberu v historii ovládal alespoň základy Shii-Cho.
Shii-Cho "manuál"
Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Weaponry 2
  • * Stabilní postoj Adepti Shii-Cho při boji přecházejí mezi uzavřenými bojovými postoji, do nichž se po každém výpadu vrací. Defense se určí jako vyšší z Wits a Dexterity
  • ** Vyražení zbraně Shii-Cho je utvořena k poražení protivníka, ale nikoliv nutně k jeho zabití. Razantní odzbrojující úder je typickou součástí tohoto stylu. Proveďte standardní útok, úspěchy reprezentují poškození zbraně - překročí-li toto její durability, zbraň je zničena. V Duelu proveďte útok bez započítání Defense protivníka, pokud váš útok po odečtení Bloku dorovná nižší ze Strength nebo Stamina protivníka, protivníkův lightsaber je odhozen o počet polí adekvátní vašim úspěchům. Druhý pokus je penalizován -1, každý další o jedna více
  • *** Dvojitý úder Mistr Shii-Cho dokáže využít odražení vlastního útoku k započetí dalšího úderu z podobného úhlu nebo k útoku zcela odlišným směrem. Máte právo zaútočit dvakrát za kolo (v Duelu pouze, pokud byl váš první útok odražen Blokem), nicméně váš první útok je penalizován -2 a druhý -4.
  • **** Cílený úder První forma je založena na střídavých přímých útocích z pevně daných úhlů, a její adepti se proto nemusí tak intenzivně soustředit, chtějí-li útočit se smrtící přesností. Penalizace za útok na konkrétní část těla se snižuje o vaši Dexterity. Strategie Shii-Cho navíc spočívá ve snaze zasadit svému soupeři náhodný úder a pak na výhodě z tohoto menšího útoku získat konečnou převahu. Útočíte-li na končetiny, lze si místo snížení postihu přímo přičíst Dexterity ke svému útoku
  • ***** Průraz z obrany Shii-Cho staví obranu na stabilních postojích a razantních protiúderech, které mohou snadno převrátit směr příchozího útoku. Můžete se rozhodnout omezit preciznost své obrany na úkor její razance. Pokud se vzdáte výhody Stabilního postoje, pak převýšíte-li svým Blokem příchozí útok o více, než je protivníkova Defense, způsobíte zranění ve výši tohoto rozdílu plus tradiční bonus za zranění lightsaberu.

  • Form II: Makashi Druhá nejstarší forma, vytvořená poté, co se souboje Fu lightsabery vůči sobě staly častými. Ač vytvořená původně především proti adeptům Schi-Cho, později se rozvinula do formy nejvíce upnuté k lightsaberovým duelům.
    Makashi je na pohled elegantní, až taneční, sestavená z úsporných pohybů, úkroků a krátkých výpadů. Údery Makashi se více než sekům podobají řezům a místo tvrdých bloků její adepti raději usměrňují protivníkovo ostří a z obrany jej tak stahují do nevýhodných pozic. Makashi poskytuje svým aspirantům pohodlnou obranu, v níž mohou čekat, než jejich protivník ztrácející postupně síly a nervy udělá svou chybu. Adept Makashi se pohybuje plynule, s klidem a nadhledem, nedělá zbytečné pohyby, natož zbrklé výpady, nežene se do bezhlavého útoku, soustředí se zejména na pohyb své čepele. Zároveň Makashi jako jediná využívá specifičtější, lehce prohnuté podoby lightsaberů.
    Makashi vyžaduje od svých aspirantů chladnou hlavu, trpělivost, nadhled nad situací, schopnost soustředit se a také rozhodnost, se kterou se chopí pravého okamžiku.
    Nejznámějším mistrem Makashi byl Count Dooku.
    Dooku (Makashi) vs Yoda (v tom předchozím boji s Anakinem a Obi-wanem neni nic moc vidět, příliš je převyšuje a prostě je sundá)
    Dooku (Makashi) vs Anakin&Obi-wan
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Wits 3, Weaponry 2
    Paušálně se adeptům Makashi navyšují postihy za vícenásobné obrany proti více protivníkům o 1 (tzn. -2 za útok druhého nepřítele, -3 za třetího...)
    • * Šermířské finesy Makashi je ladná forma soustředěná na pohyb čepele a pronikání protivníkovou obranou. Adept Makashi má k útoku bonus v hodnotě poloviny své Dexterity (zaokrouhlené dolů). Protože je tato forma jako celek soustředěna na zbraň, je těžké o ni její adepty připravit. Pokud je adept Makashi odzbrojován, může kdykoliv nahradit svou obranou hodnotu (např. nižší z STR/STA při Shii-Cho vyražení zbraně) hodnotou svého Weaponry.
    • ** Zmatená čepel Adept druhé formy dokáže rozvířit svou zbraň do mnoha náznaků a rozhodit tak obranu svého protivníka. Proveďte standardní útok a v příštím kole snižte protivníkovu Defense proti vašemu útoku o počet svých úspěchů (V Duelu proveďte útok bez započítání Defense protivníka a v dalším kole od jeho Defense odečtěte rozdíl, o který jste přesáhli jeho Blok).
      Procvičování falešných útoků a obran v desítkách duelů zároveň pomáhá adeptům druhé formy v hlídání nepřátelské zbraně. Při souboji jeden na jednoho určete svou Defense jako vyšší z Wits/Dex/Weaponry.
    • *** Dvojitý výpad Adept Makashi dokáže nechat svou čepel při útoku pohybovat s nečekanou zrádností. Při pohybu, který by pro jiné byl jediným úderem, dokáže jemným pohybem zápěstí či celé ruky stočit čepel do nového smrtelného úhlu. Máte právo provést na jednoho soupeře dva útoky za kolo, které ale nesou penalizaci -1 k prvnímu a -3 k druhému.
    • **** Riposta Adept Makashi dokáže nechat svou zbraň sklouzávat po čepeli protivníka a pronikat obranou v nečekaných momentech. Útok a obrana mu postupně splývají v jedno a totéž. V případě, že je na vás veden neúspěšný útok (v Duelu se vám vydaří Blok), máte právo provést protiútok (hodnoťte jako standardní útok)
      Adept druhé formy, který došel ve svých schopnsotech až na tuto úroveň, již ovládl svou formu natolik, že nepociťuje slabost při boji s přesilou. Nadále pro vás neplatí paušální postih Makashi a vaše Defense při boji s více protivníky je vyšší z Wits a Dexterity
    • ***** Smrtící kombinace Mistr Makashi dokáže precizně kontrolovat pohyb nejen své, ale i protivníkovi čepele a pronikat tak jeho obranou, jakoby nebyla. Odečtěte své Dexterity od protivníkovi Defense

    Form III: Soresu Soresu vznikla v době, kdy se Jedi museli postavit přesile běžných nepřátel, v reakci na nedokonalost Schi-Cho a prakticky ignoranci Makashi k problému obrany před střelbou a přesilou. Jedná se o formu maximalixující vlastní ochranu, která se postupem doby stala symbolem neagresivní filosofie Řádu Jedi.
    Soresu udržuje zbraň i končetiny pokud možno co nejblíže tělu a využívá čepel lightsaberu k pokrytí celé okolní plochy za účelem minimalizace slabých míst ve vlastní obraně. Rychlé, reflexivní pohyby, náhlé změny směru pohybu a přesuny čepele okolo vlastního těla jen s minimem vlastních výpadů jsou typickým znakem Soresu. Absence útoku je Soresu vytýkána nejčastěji, někteří dokonce tvrdí, že jde o formu přežití na úkor vítězství. Je pravda, že efektivní útok z této formy vyžaduje její opravdu precizní ovládnutí. Mistr Soresu postupně přesouvá "svůj" prostor vpřed na úkor prostoru protivníka, náhodile vedenými údery postupně zmenšuje kruh, v němž se může jeho nepřítel pohybuvat, aby jej unaveného několika náhlými údery odzbrojil nebo zneškodnil.
    Ovládnutí Soresu není jen o technikách a pohybech, ale také o přisvojení si její bojové filosofie - neagresivity pro Jedie, vyčkávání a utahávání oponenta pro Sithy.
    Nejznámějším mistrem Soresu byl Obi-wan Kenobi
    Obi-wan (Soresu) vs Grievious (až někam k 1:40, dokud používají sabery)
    Obi-wan (Soresu) vs. Anakin
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Composure 3
    • * Ochranný dóm Adept Soresu vytvoří rychlými, na pohled náhodnými pohyby zdánlivou stěnu z čepele lightsaberu kolem svého těla, čímž snadno zastaví příchozí střelbu i mnohonásobné útoky. Zdvojnásobte svůj dice pool při manévru deflect, ale ztrojnásobte cenu redirectu.
    • ** Štít čepele Pohyby Soresu jsou sestaveny tak, aby čepel zbraně co nejvíce chránila svého držitele. Ke své Defense můžete přičíst bonus až do výše vašeho Weaponry, ale vaše útoky budou postihovány nahoru zaokrouhlednou polovinou tohoto bonusu (při Full defense nejprve zdvounásobte hodnotu svého Defense a až poté přičtěte tento bonus). Zbraň je pro adepta Soresu zároveň alfou a omegou jeho obranné strategie a je proto těžké jej o ni připravit. Jakýkoliv pokus o odzbrojení je penalizován hodnotou vaší Dexterity.
    • *** Střeh osmi směrů Adept Soresu se dokáže snadno bránit přesile a útokům z mnoha směrů. Postihy k Defense si začněte započítávat až poté, co jejich počet převíší vaši Dexterity. Bez ohledu na to, jak stojíte, jsou všechny útoky jichž si jste vědomi hodnoceny jakoby je vedl nepřítel přímo před vámi (nelze vás tedy efektivně "obestoupit", nicméně stále nejste odolní vůči zákeřným přepadením a útokům nepřátel, o nichž nevíte)
    • **** Protiúder Mistr Soresu se brání s takovou jistou a samozřejmostí, že si může dovolit soustředit svou mysl k útoku, zatímco setrvává za neproniknutelnou stěnou své obrany. Můžete vést útok i během manévru Full defense, ten je ale postihován polovinou vaší základní hodnoty Defense (Obi-wan po kusech odsekávající Grieviouse je krásnou ilustrací)
    • ***** Koncentrovaná obrana Mistr Soresu dokáže stavět svou obranu adekvátně síle a rychlosti příchozích útoků a oslabovat útoky na něj vedené silou, kterou si bere z jejich vlastního náporu. Vaše Defense se nesnižuje bez ohledu na počet příchozích útoků. Je-li proti adeptovi Soresu veden all-out attack, nedává žádné bonusy. Zároveň navyšujete o svou Dexterity postih za cílené útoky. Pokud útočník spálí do svého útoku Willpower, získá pouze jednu kostku navíc namísto třech (dvě, jde-li o mistra páté formy) a pokud vy sami spálíte WP do své obrany, odečítáte z protivníkova hodu 4 kostky namísto dvou.

    Form IV: Ataru Bojový styl, jehož historie (nebo minimálně rozšíření) sahá až k Mandalorianským válkám, kdy Jedi hledali agresivnější styl boje. Ataru se zaměřuje na plynutí Síly skrze vlastní tělo, což jeho adeptům umožňuje překonávat omezení jako jsou slabost, věk, chronická zranění a mohou se tak spoléhat na nečekanou rychlost, pohyblivost a nezvyklé akrobatické kreace. Síla Ataru je v rychlém boji proti jednomu nebo několika málo protivníkům v dostatečně velkém prostoru, jeho slabost je naopak ve vlekoucím se souboji a v uzavřených prostorách.
    Na pohled je Ataru svižné, nečekaně rychlé a pohotové, údery jsou vedeny v krátkém sledu z několika různých směrů, praktikanti Ataru se při boji rádi pohybují, udávají tempo a často zaskočí protivníka nečekaným útokem z výskoku, salta nebo jiného nezvyklého pohybu. Narozdíl od Makashi, soustředěného na techniku čepele, Ataru využívá lightsaber jako svůj nástroj a soustředí se na fyzické možnosti samotného bojovníka.
    Ataru si od svých Adeptů vyžaduje dynamický přístup, schopnost měnit pozice, fyzicky i duševně, improvizovat s prostředím i oponentem, schopnost držet iniciativu a diktovat tempo.
    Nejznámějším mistrem Ataru byl Mistr Yoda, ale je fér zmínit i Qui-Gon Jinna
    Qui-Gon Jinn (Ataru) vs darth Maul (Obi-wan v té době také holdoval Ataru, až když viděl, jak Qui-Gon zemřel, přešel na defenzivní Soresu. V jeho podání tu je podstata Ataru vidět snad i o něco víc než od Qui-Gona)
    Yoda (Ataru) vs. Dooku
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Dexterity 3, Speed 11, Athletics 3 (platí především pro nové nebo začínající aspiranty, zkušení bojovníci již dokáží těžit z výhod Ataru a dohánět své nedostatky pomocí Síly, zejména pomocí disciplín Body enhance a Speed)
    • * Progresivita Ataru je styl plný pohybu, založený na udržování vlastního tempa. Můžete navýšit svou iniciativu o hodnotu svého Athletics
    • ** Proudící Síla Praktikanti Ataru dokáží plynule povolat Sílu a ovládnout tak vlastní tělo. Během boje můžete volně používat disciplýny Body enhance a Speed, jakobyste povolávali její třetí techniky
    • *** Dvojitý útok Adept Ataru se dokáže pohybovat s rychlostí, s níž může zastoupit i několik bojovníků naráz. V jednom kole můžete provést dva útoky na dva různé cíle, nicméně první útok je penalizován -1 a druhý -3.
    • **** Agilita Adepti Ataru v boji udržují dynamiku, neradi setrvávají na jednom místě, jsou stále v pohybu a využívají okolní prostředí. Během souboje můžete provádět libovolné akce založené na Athletics, i kdyby si tyto normálně vyžadovaly vaši plnou pozornost (běh, skákání, lezení, udržování rovnováhy...)
      Vhodný popis založený na akrobatických prvcích typických pro Ataru by měl být od ST odměněn bonusem od +1 za hezký a situačně vhodný až do +3 za popis naprosto hustý
      Pokud se adept Ataru v tomto kole pohyboval, jsou útoky na něj penalizovány jako útoky na pohyblivý cíl, i pokud setrvává stále v tom samém Duelu.
    • ***** Proražení Bojovníci čtvrté formy útočí plnou silou i vahou svého těla a dokáží vložit do svých úderů dodatečný důraz v okamžiku, kdy jej potřebují, nebo rychle změnit celý svůj pohyb a udeřit znovu, když předchozí útok selže. Za 1WP můžete přehodit svůj útok nebo Blok, pokud se vám váš současný hod nelíbí. V Duelu tak můžete učinit až po vyhodocení Bloku (Blok se již nepřehazuje, leda by šlo o Blok jiného mistra Ataru, který také využije této schopnosti) (rychlé sekvence úderů Obi-wana při souboji s Darth Maulem ukazují tuto techniku Ataru v praxi)

    Form V: Shien / Djem So Pátá forma byla vytvořena paralelně vedle formy čtvrté skrze Jedie hledající útočný styl použitelný proti přesile a skrze mistry třetí formy, kterým vadila absence útočných prvků a neustálé vyčkávání na vlastní chybu oponenta namísto jejího vynucení. Jedná se o poměrně násilnou formu vycházející z vlastní síly a drtivých úderů. Pátá forma má dvě variace, Shien, starý minimálně jako Jedi civil war, zaměřený více na souboje a Djem So, vytvořený mistry III formy a upnutý více k obraně před střelbou.
    Pátá forma je plná rozmáchlých pohybů, v útoku nesoucích drtivou sílu a v obraně odrážející protivníkovu zbraň do nevýhodných pozic daleko od těla. Ze Soresu si zachovala taktiku postupného ovládnutí boje a zužování prostoru protivníka, narozdíl od Soresu si ale tento prvek aktivně vynucuje. Typické jsou vlastní údery vedené hned po odražení nepřátelského útoku a fyzická náročnost.
    Filosofií páté formy je ovládnutí prostoru, vynucení si vlastního tempa a dominování protivníka, kterému není dávána možnost ústupu. Mistr páté formy nemusí nutně iniciovat dění, ale má chuť držet nad ním kontrolu. Tento prvek je páté formě někdy vyčítán s poukazem na to, že může vést k Temné straně skrze touhu po moci nad druhými.
    Nejznámějším mistrem Sjem So byl Anakin Skywalker.
    Anakin (Djem-So) vs. Dooku
    Anakin (Djem-So) vs. Obi-wan
    Pozn: Ty formy vymýšlel někdo, kdo toho o šermu moc neví, tak ten nesmysl s původem v kombinaci II a III formy přejděte jakoby nebyl. Zároveň budu ignorovat Shien a tvářit se, že to je jen jeden styl a ne dva naprosto odlišné styly narvané do jedné formy.
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Strength 3, Resolve 3
    • * Důraznost Bojovníci páté formy těží z dominance, kterou si v boji vynucují. Vaše Iniciativa se určí jako dvounásobek vyššího z Dexterity a Composure a bonus za manévr All out attack se zvyšuje na +4
    • ** Dominance Pátá forma spočívá v kontrole průběhu souboje a snaze o kontrolu prostoru oponenta. Pokaždé, když zasáhnete, posunete svého protivníka o počet polí odpovídající polovině způsobeného zranění. V Duelu, pokud je váš útok úspěšně blokován, musí váš protivník ustoupit o tolik polí, kolik je dolu zaokrouhlená polovina vašich úspěchů. Nemá-li kam ustoupit (nebo pokud ustoupit odmítne), pak si o stejnou hodnotu sníží Defense v příštím kole. Tento postih je kumulativní až do výše protivníkova Defense a lze se jej zbavit pouze ústupem o adekvátní počet polí (tj. až o počet polí odpovídající protivníkově Defense, případně navíc o polovinu úspěchů z posledního útoku, byla-li při něm již jeho Defense snížena na 0. Přesahuje-li tato hodnota polovinu protivníkova Pohybu, je sražen k zemi)
      Pátá forma je zároveň určena k vypořádání se se střeleckou opozicí. Ceny redirectu snižte na polovinu (zaokrouhleno dolů, stále však nejméně na 1).
    • *** Drtivý nápor Mistr páté formy vede i ničivě údery z dlouhých rozmachů se silou, která jim nijak neubírá na lehkosti a rychlosti. Naopak. Můžete zaútočit dvakrát za kolo, nicméně váš první útok je penalizován -1 a druhý -3. Zároveň se vám až do vaší další akce snižuje Defense na polovinu nižšího z Wits/Dexterity zaokrouhleno dolů.
    • **** Sražení Adepti páté formy dokáží snadno bojovat s přesilou slabších soupeřů prostě tím, že je postupně rozhází po okolí a posráží na zem a zlikvidují je postupně, v boji s rovnocenným nebo silnějším soupeřem pak získávají výhodu tím, že vůči němu obrátí celou svou sílu a zboří tak jeho postoje a bojovou formu. Způsobíte-li svým útokem zranění, které dorovná Staminu cíle, srazíte jej svým útokem k zemi. V Duelu proveďte útok bez započítání Defense protivníka, pokud po odečtení bloku vaše úspěchy dorovnávají jeho Staminu, pak jste jej srazili k zemi (pokud ne, stále si můžete vynutit jeho ústup pomocí Dominance)
    • ***** Surové údery Technika páté formy je sce stejně vytříbená, jako techniky ostatních stylů, nicméně je sestavena především se záměrem umocnit význam síly svého adepta a umožnit mu využít plný potenciál drtivosti jeho úderů při každém jednom útoku. Mistr páté formy tak dokáže udržet čistotu své techniky i při kreacích tak brutálních, že by jiné dávno vyvedly z formy. Při standardním (+2) all out attack manévru si můžete dál započítávat svou Defense proti příchozím útokům, pokud je ale nezvládnete odrazit, pak se jejich dodatečné poškození opět o vaši Defense navýší. Při Důrazném all-out attack manévru svou Defense stále ztrácíte. Navíc pokud spálíte WP k podpoření svého útoku, získáváte +5 kostek namísto +3 (pouze +2, pokud bojujete s mistrem Soresu)

    Form VI: Niman Niman byl vytvořen těmi, kteří byli unaveni neustálou nutností potýkat se s některou z nevýhod předchozích forem. Cílem bylo propojení všech pěti starších forem do stylu, který by, i za cenu absence silných stránek, postrádal nevýhody a tvořil vyvážený bojový koncept. Z tohoto důvodu je nazýván diplomatickým stylem, neboť reprezentuje rovnováhu mezi věcmi a také protože ti, kdo jej ovládnou, nemusí "plýtvat" svým časem na učení jiného stylu za účelem pokrytí nevýhod svého stylu primárního.
    Niman je vyváženým stylem i na pohled, obsahuje kryty i útoky, některé rozmáchlé, jiné skromější, najdete v něm i některé technické prvky, i když zdaleka ne tolik jako u Makashi, jeho aspirant je většinu času v pohybu, i když o poznání klidnějším než u Ataru. Skutečnost, že styl postrádá silnou stránku, umožňuje jeho uživatelům přizpůsobit se stylu protivníka a v jeho rámci improvizovat vlastní série pohybů.
    Makashi vyžaduje od svých aspirantů alespoň částečnou rovnováhu v pohybech i v myšlenkách. Ti, kdož jej využívají, musí být klidní, aby si udrželi styl, ale musí být schopni dát do svých pohybů i trochu zápalu, aby neustrnuli na čistě technickém pojetí souboje, nesmí se vrhat do brutálního útoku, protože Niman postrádá silné prvky ofenzivních stylů, ale nesmí se ani stáhovat do přílišné obrany, protože Niman není neproniknutelný jako Soresu.
    Za poznámku stojí, že většina adeptů Nimanu zemřela v bitvě v Petranacké areně při Bitvě na Geonosis.
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Strength 2, Dexterity 2, Resolve 2, Composure 2, Res+Comp 5.
    • * Těkající čepel V moderní době je potřeba bránit se především útokům z dálky, neboť rytíři Jedi jsou častěji ohrožováni v přestřelkách a bitvách než v duelech. Adepti Nimanu se proto učí rychlým změnám pozice své čepele tak, aby se dokázali bránit vícečetné příchozí střelbě a případně ji efektivně vracet nazpět. Pro účely Deflectu přičtěte (ještě jednou) svou Dexterity.
    • ** Hra úkroků Šestá forma se zaměřuje v prve řadě na obranu svého aspiranta, ačkoliv k tomu jde poddajnější cestou než přehradné Soresu. Její základní pohyby jsou natolik volné, že v souboji umožňují pohybovat se podle protivníkova tempa a stylu a přitom udržet svou formu stálou. Pokud se při své obraně pohybujete, můžete si zvýšit Defense o počet polí, o která jste se vzdálili od původní pozice svého protivníka. Zároveň dokážete snáze uchovat své obrané techniky, pokud se vám je protivník snaží rozbít (ať už technickými finesami Makashi, surovostí Djem-So nebo jakkoliv jinak). Pokud má být vaše Defense snížena, pak je snížena pouze o polovinu původní hodnoty (zaokrouhleno dolů)
    • *** Diplomatický cit Niman není nazýván diplomatickým stylem pro nic za nic. Pravý diplomat dokáže vybičovat své smysly i když je unaven nebo zaneprázdněn, během vyjednávání i boje umí vnímat to, co je jiným skryté. Mistr Nimanu dokáže používat Force disciplíny založené na Sense i během souboje (ST může udělit dodatečný postih do souboje i do vnímání za rozrušení plynoucí z věcí, které postava vnímá - např. smrt přítele nebo šílený vztek na ní se řítícího Maraudera). Dokáže-li postava přečíst myšlenky svého protivníka nebo blízkou budoucnost, získává po dobu svého vnímání bonus k Defense ve výši svého Wits. Souboj je nicméně vždy plný chaosu a mnoha nejistých proměnných, proto je použití Precognition během boje ztíženo o tři úrovně (stupeň požadované techniky jakoby byl o 3 vyšší). Kromě toho můžete v průběhu souboje pozorovat/poslouchat nebo jakkoliv jinak vnímat své okolí, jakoby jste byli zcela v klidu (nezapočítáváte si žádné postihy k vnímání)
    • **** Odvetný výpad Zkušený adept Nimanu se dokáže plně přizpůsobit technice svého protivníka a tak může těžit z jeho vlastních pohybů. Pokud se ubráníte protivníkovu výpadu, můžete si ke svému dalšímu útoku přičíst hodnotu rozdílu mezi jeho útokem vaším posledním Blokem. (toho lze samozřejmě využít pouze, pokud útočíte na nepřítele, který na vás zaútočil jako poslední)
    • ***** Diplomatická dýka Mistr diplomacie, stejně jako mistr Nimanu, nikdy neprosazuje své zájmy pouze jednou cestou. Za 1WP může mist Nimanu spolu se svým útokem použít disciplínu Force stun.

    Form VII: Juyo / Vaapad Semá forma je forma založená na požitku z boje, na volném plynutí emocí a Síly skrze bojovníka. Juyo je relativně stará, ale byla Řádem odvržena pro svou náklonost k Temné straně. Znovu se k sedmé formě navrátil až Mace Windu, když stvořil pro Juyo sesterský styl Vaapad. Vaapad užívali v historii tři Jedi, jeden padl na Temnou stranu a druhý zešílel. Vaapad není jen bojový styl, je to stav mysli - Windu
    "Snaží se Tě rozhodit svými náhodnými útoky. Jeho styl se nazývá Juyo a je to nejchaotičtější z lightsaberových stylů" (Kreia). Sedmá forma je na pohled až hypnotická, plná nahodilých kreací, chaotických útoků a takřka nesmyslných pohybů a úkroků, přesto ladná a elegantní. Bojovník se často staví do otevřených pozic, nechává pro nepřítele prostor pro jeho útok, aby na poslední chvíli uhnul nebo útok odvrátil pro jiné riskantní technikou a náhle udeřil z obrany smrtícím úderem. Útoky sedmé formy jsou nepředvídatelné, její adepti mnohdy vynechají nabízející se příležitost nebo naopak útočí záměrně do pozic zcela krytých, vedeni momentálním proudem emocí a Síly. Může se to zdát neefektivní, nicméně její aspiranti tím matou protivníka a instinktivně si připravují prostor pro jeden nebo sérii několika drtivých útoků, kterými projdou i skrze obranu mistrů Soresu. Faktem je, že sedmá forma je snad nejmocnější ze všech, ale je také nejnáročnější, vyžaduje pokročilé ovládnutí Síly i znalost několika dalších stylů, z nichž si její adepti náhodně berou různé prvky, aby je dle momentálního popudu využili nebo přetvořili v jiné.
    Sedmá forma je formou Temné strany. Je založena na požitku ze samotného aktu boje, na touze po uspokojení z vítězství. Mocná to je forma. Ze všech nejsmrtelnější. Ale nebezpečná je, pro svého mistra i pro ponenta. Jen málo ji studovalo. Jen jeden ze studentů k mistrovství dostal se sám." (Mistr Yoda). Sedmá forma čerpá svou moc z Temné strany a proto je využívána těmi, kdož se jí nebojí, ať už protože v ní kráčí nebo protože ji dokáží ovládnout. Tato forma obětuje příliš umocnění útoku, nechávajíc svého adepta otevřeného útoku Silou. (Kreia)
    Nejznámějšími mistry sedmé formy byli Darth Maul a Palpatine (Juyo) a Mace Windu (Vaapad).
    Windu (Vaapad) vs. Palpatine ("Juyo", dost osobité podání) "Stvořil jsem Vaapad jako odpověď na mou slabost: Přeměňuje mou vlastní temnotu ve zbraň Světla" (Mace Windu).
    Předpoklady Fu, lightsaber speciality, Force potential 4, Dexterity 3, Composure 3
    • * Radost z boje Sedmá forma těží z požitku, který proudí jejími adepty, když se vrhají do útoku. Přidejte své Weaponry (včetně specializace na lightsaber) ke své Iniciativě. Navíc při každém útoku můžete deklarovat dva cíle a teprve poté, co "zareagují", se rozhodnout, na který z nich opravdu zaútočíte. Cíl který jste vynechali se stále chová, jakoby na něj bylo zaútočeno (kumulativní postih k Defense, na obranu propálené WP, ztracené akce za Full defense etc.), ale nemůže z toho nijak těžit (např. Riposta aj.) Nakonec nemusíte provést žádný útok a oba deklarované cíle můžete nechat jejich obrané manévry propálit naprázdno, zatímco se sami například stáhnete do Full defense!
    • ** Kroky chaosu Sedmá forma v boji nevede své adepty skrze konkrétní techniky a sekvence pohybů, ale skrze momentální intuici, náhodně podle pocitů a okamžitých dojmů. Sedmá forma se ve skutečnosti skládá z mnoha velmi jednoduchých pohybů, které její adepti skládají do konkrétních technických sekvencí až intuitivně ve víru boje. Předvídat jejich další pohyb je tak takřka nemožné. Můžete navýšit svou Defense o své Weaponry, nicméně pokud protivník pronikne vaší obranou, pak si tuto hodnotu zpětně přičte ke zranění, které vám způsobí. Můžete ale také snížit svou Defense až o hodnotu svého Weaponry a o tuto hodnotu navýšit důraznost svých útoků.
      Vedeni intuicí jsou adepti Vaapadu zároveň připraveni čelit příchozí palbě se smrtící efektivitou. Při manévru Deflect si ještě jednou přičtěte své Weaponry, zároveň snižte hodnotu redirectu o 1 (až do minima 1)
    • *** Chapadla Vaapada Vaapad je stejně chaotický, jako rychlý. Během své akce můžete provést libovolný počet útoků na jeden nebo několik cílů. První útok je penalizován -1, každý další o dva více (druhý -3, třetí -5 atd.)
    • **** Tanec čepelí Stejně jako se Vaapad pohybuje tak rychle, že je takřka nepostřehnutelný, se mistr sedmé formy prochází mezi čepelemi svých protivníků a skrze palbu jejich poskoků s nečekanou rychlostí a v matoucích krocích, obracejíc jejich vlastní výpady proti nim samotným. Mistři Juya a Vaapadu nedostává v duelu postihy k Defense za boj s více oponenty, naopak to jsou oni, kteří ke svým útokům dostávají postih ve výši svého počtu (vzpomeňte na Palpatina, jak snadno se vypořádal s přesilou pěti Jediů a teprve když byl osamocen získal Mace Windu dostatečný prostor k boji).
    • ***** Temná čepel Podstata Vaapadu spočívá v chaosu, nikoliv v pouhé nepředvídatelnosti jako u Shii-Cho, ale ve skutečném chaosu, kterým se jeho mistr nechává prostupovat, v požitku z boje i ze smrti, kterou v boji roznáší. Mistr Vaapadu si ke svým útokům přičítá bonus v hodnotě jeho Příklonu k Temné straně.


    Bojové formy pro specifické zbraně a zbraňové kombinace

    Pozn.: Ve fluffu je u formy dvou lightsaberů a light staffy uvedeno cosi o tom, že "využívají základní formy boje světelným mečem" a pak to nějak rozšiřují... tohle už na mě bylo přes veškerou snahu trochu moc, všechny níže uvedené kombinace považujte z hlediska pravidel za unikátní bojové styly s nulovým vztahem k předchozím sedmi formám

    Double saber form Boj dvěma světelnými meči je mocná a smrtící technika, zároveň ale velice zrádná a nejistá. Světelné meče nejsou jen nástroje, jsou to artefakty, jimiž proudí Síla a jejich zvládnutí nevyžaduje jen techniku, ale také intuici, cit vůči síle a sladění s charakterem zbraně, kterou bojovník ovládá a v neposlední řadě i s jejím profilem v Síle daném krystalem a tvůrcem. V celé historii se objevovali tací, kteří zkoušeli ovládnout dva tyto unikátní artefakty naráz, sladit se na dva odlišné proudy síly najednou, většina však selhala, v lepším případě svou snahu vzdala a z těch zbylých jen málokteří došli mistrovství předtím, než byli za svou ctižádost ztrestáni smrtí.
    Boj dvěma lightsabery vyžaduje alespoň pokročilé zvládnutí stylů Scii-Cho, Soresu a Djem So, jejichž prvky se v této formě projevují - je plná pohybu, rozmáchlých kruhových seků, sousledných útoků z několika úhlů v těsném sledu, obsahuje techniky spoléhající na sílu i techniky závislé na obratnosti a zručnosti, jejím výrazným vizuálním prvkem je účelná návaznost a plynulost celého bojového projevu. Dvě ustavičně kroužící čepele poskytují významnou ochranu, zatímco se bojovník snaží umenšovat bojový prostor svého nepřítele podobně jako v Soresu a získat dominanci nad průběhem souboje podobně jako v Djem So.
    Samotný boj dvěma lightsabery vyžaduje citlivost k plynutí Síly a schopnost nechat se jí vést s klidem a nadhledem, s razencí, ale bez zbrklosti. Horké hlavy zde končí stejně rychle a špatně jako jedinci nerozhodní a pasivní. Náročnější než boj touto technikou je ale samo její ovládnutí, které vyžaduje klid, preciznost a hlavně nekonečnou trpělivost při snaze dokonale pojmout na pohled jednoduché, avšak co do přesnosti pohybu a časování extrémně náročné kombinace pohybu dvou zbraní. Boj dvěmi lightsabery je velice mocná, chránící a zároveň silně ofenzivní forma, u které ale platí, že i sebemenší chyba snadno vede ke zkáze jejího aspiranta.
    Nejznámější mistriní boje dvěma lightsabery je Asajj Ventess (Clone Wars).
    Asajj Ventress vs. Anakin Skywalker, Clone wars (přijde mi že nejlíp to je vidět v té prostřední části)
    Paušálně: Kdokoliv může vzít do ruky dva lightsabery a získat tak možnost útočit v daném kole dvakrát, ale ztrácí za to svou Defense. Ke druhému útoku si navíc počítá -2 za off-hand útok (nemá-li merit Ambidexterity).
    Pokud nepřítel v duelu projde obranou bojovníka používajícího dva lightsabery, navyšuje se poškození jeho zbraně o 3
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Dexterity 3;
    Specializace na lightsaber umožňuje naučit se tuto formu, ale nedává tradiční +1 ani se nezapočítává do Weaponry pro potřeby určení maximální možné úroveně znalosti - k tomu je potřeba vzít si ke specializaci na lightsaber samostatnou specializaci na boj dvěma zbraněmi (nebo přímo dvěmi lightsabery)
    • * Vír čepelí Dva lightsabery opisující rychlé kružnice široko od bojovníka ztěžují jakýkoliv útok na něj vedený. Postihy za boj s více oponenty si počítáte až v okamžiku, kdy jejich počet převýší vaši Dexterity. Bojujete-li jen s jedním protivníkem, pak se vaše Defense určí jako vyšší z Wits a Dexterity.
    • ** Stěna čepelí Dvě čepele obkružující tělo adepta této formy v prudkých, nepravidelných obloucích tvořích neproniknutelnou bariéru pro nepřátelské útoky. Základní Defense se určí jako vyšší z Wits a Dexterity, při boji s jedním oponentem jako vyšší z Wits, Dexterity a Weaponry.
      Při manévru Deflect zdvojnásobte svůj dice pool, ale ztrojnásobte cenu redirectu.
      Plně zvládnutá obranná forma tohoto stylu navíc snižuje dodatečné zranění, které uživatel utrpí, pokud je jeho obrana proražena, na +2.
    • *** Smrtící mlýn Pohodlně krytý vířícími čepelemi si může adept boje dvěmi lightsabery v klidu najít vhodný okamžik k útoku plně využívajícímu převahu dvou zbraní. Můžete vést dva útoky, bez meritu Ambidexterity je jeden z útoků dle vaší volby penalizován -2 za off-hand, s meritem Ambidexterity jsou oba útoky bez postihu!
    • **** Sražení obrany Mistr tohoto stylu dokáže sladit své pohyby natolik, aby v jednom a tom samém momentu srazil protivníkovu zbraň jednou čelepí a druhou na něj udřil. Při svém útoku nepočítejte Defense. V Duelu proveďte standardní útok bez započítání Defense, pokud proniknete Blokem (stačí o jediný úspěch), pak váš nepřítel nemůže váš druhý útok blokovat!
      Praktické vybroušení této formy vede k poklesu dodatečného zranění, kterým boj dvěmi lightsabery svým uživatelům hrozí, na +1
    • ***** Kaskáda smrti Mistr boje dvěma lightsabery dokáže udeřit na takřka libovolný počet cílů naráz. Můžete provést jeden útok na všechny nepřátele v dosahu, v případě, že se ve své akci pohybujete, můžete zaútočit na všechny nepřátele, kteří se dostanou do vašeho dosahu kdekoliv po cestě. První útok je penalizován -1, druhý -2, třetí -3 atd.
      Pokud chcete tímto způsobem zaútočit na jednoho jediného nepřítele, pak na něj můžete vést tolik útoků, kolik je vaše Dexterity.
      Skutečný mistr tohoto stylu navíc nedělá zbrklé chyby. I když je jeho obrana proražena, neutrpí žádné dodatečné zranění.

    Double-bladed lightsaber (Light staff) Boj světelným mečem se dvěma čepelemi, styl boje, jehož rozšířenější oblíbenost se datuje zpět do počátků Staré republiky, ale který se v průběhu času střídavě vytrácel skoro do zapomnění a pak zase objevoval v hojné míře. Jedná se o na pohled rychou a poměrně uzavřenou bojovou formu, která těží především ze střídání úderů jednotlivými čepelemi.
    Mistrem boje dvojitým lightsaberem byl Darth Maul
    Darth Maul vs Obi-Wan a Qui-Gon Jinn
    Předpoklady: Fu, lightsaber speciality, Dexterity 3;
    Specializace na lightsaber umožňuje naučit se tuto formu, ale nedává tradiční +1 ani se nezapočítává do Weaponry pro potřeby určení maximální možné úroveně znalosti - k tomu je potřeba vzít si ke specializaci na lightsaber samostatnou specializaci na tyčovými zbraněmi (nebo přímo double bladed lightsaberem)
    • * Koncentrace Technika dvojitého lightsaberu nabízí možnost stáhnout se do výraznější obrany nebo naopak udeřit s výrazným nátlakem. Můžete si zvýšit Defense a snížit o stejnou hodnotu útok nebo naopak až do výše své Dexterity (ne však více, než je vaše běžná hodnota Defense)
    • ** Vícenásobný kryt S dvojitým lightsaberem lze snáze odrážet příval většího množství úderů. Postihy za více protivníků se vám začnou načítat teprve když jejich počet překročí vaše Dexterity-1, při boji s jedním protivníkem můžete odolávat libovolnému počtu útoků bez postihu
    • *** Sražení Střídavé útoky ze dvou směrů snadno vyvedou protivníka z rovnováhy, zejména pokud mu trochu pomůžete například podkopnutím. Způsobíte-li svým útokem zranění, které dorovná Dexterity cíle, srazíte jej k zemi. V Duelu proveďte útok bez započítání Defense protivníka, pokud po odečtení Bloku vaše úspěchy dorovnávají jeho Dexterity, pak jste jej srazili k zemi
    • **** Rotující čepele Jen ti, kdo plně ovládnou techniku boje dvojitým lightsaberem, si dovolí zdánlivě otevřít uzavřený postoj typický pro tuto formu a rozrotovat čepele daleko od svého těla. Můžete provést až tři útoky v kole, z nichž dva mohou být vedené na jeden a ten samý cíl. Zaútočíte-li dvakrát, máte k prvnímu útoku -1 a k druhému -3, zaútočíte-li třikrát, máte k prvnímu útoku -2, k druhému -3 a k třetímu -4.
    • ***** Úder Mistr boje dvojitým lightsaberem dokáže zastavit nepřátelský výpad takovým způsobem, aby si otevřel cestu k útoku, který protistrana soustředěná na čepele lightsaberů neočekává. Pokud váš blok převýší poslední nepřátelský útok o hodnotu soupeřovy Wits, můžete svého nepřítele nečekaně kopnout, praštit pěstí, loktem, držadlem lightsaberu nebo něco podobného. Tuto akci vyhodnoťte jako standardní útok pomocí Brawl.

    Lightwhip Tady bude samozřejmě patřičný fluff úvod, obávám se že video asi nebude
    Předpoklady: Fu, lightwhip speciality (musí předcházet specializace na běžné flexibilní zbraně jako jsou biče, řetězy atp.), Dexterity 3, Weaponry 3 (bez specializace)
    Paušálne: Světelným bič je sice zbraň smrtící v Duelu, ale není dostatečně pohotová pro Deflect. Při manévru Deflect házíte pouze svou Dexterity. Manévr Redirect nelze světelným bičem provést vůbec.
    • * Neproniknutelná obrana Základní bojový postoj při boji světelným bičem roztáčí čepel zbraně v rychlých kruzích kolem těla svého držitele a tím znemožňuje jeho efektivní napadení z kteréhokoliv směru. Obrana proti více protivníkům vám nepřináší žádné postihy
    • ** Obtočení Světelný bič se dokáže snadno obtočit kolem nastavené obrany a proniknout tak nepřátelským Blokem. Při manévru Blok v Duelu je váš nepřítel penalizován hodnotou vaší Dexterity
    • *** Kruh bezpečí Adept boje světelným bičem dokáže držet své nepřátele daleko od svého těla. Aby na vás váš nepřítel zaútočil, musí objetovat jeden útok na přiblížení skrze vaši obranu. Proniknutí je hod Dexterity+Weaponry, při němž je nutné hodit vaši Defense úspěchů, pak teprve se nepřítel dostane dost blízko na to, aby na vás mohl zaútočit. I jediný útočník, který pronikne Kuhem bezpečí, jej zboří pro všechny ostatní, neboť vám sebere prostor, který jej utváří. Můžete se pokusit Kruh bezpečí obnovit, v tom případě musíte ustoupit alespoň o délku své zbraně a při hodu Dexterity+Weaponry nashromáždit tolik úspěchů, kolik je nejvyšší úroveň Athletics mezi nepřáteli, kteří vás při ústupu následují tělo na tělo, +1 za každého nepřítele nad prvního (bojujete-li tedy se třemi Jedi s Athletics 2, 2 a 3, musíte hodit (3+1+1) 5 úspěchů, abyste Kruh bezpečí obnovili)
    • **** Vlna Mrsknete světelným bičem v širokém oblouku, který dokáže zasátnout až tři cíle stojící vůči vám v 90° výseči naráz. Útok na první cíl je penalizován -2, útok na druhý -3 a útok na třetí cíl -4.
    • ***** Omotání Mistr boje světelným bičem jej dokáže lehkým vedením ruky obtočit kolem nepřítele a způsobit mu strašlivé zranění jediným trhnutím. Při cíleném útoku si odečtěte běžný postih, pokud váš útok uspěje, přidejte k dodatečnému zranění dvounásobek hodnoty, kterou jste si odečetli



    Unarmed force-based martial arts

    Tady bude minimálně jeden bojový styl vytvořený Fu pro případ že by stáli neozbrojeni proti někomu ozbrojenému lightsaberem, uvažoval jsem ještě o dvou dalších, ale nevím jak moc to má smysl, když jich je plné Armory a Armory Reloaded... ještě uvidím

    Poznámka autora - Deklarace odpovědnosti

    Snažil jsem se. Fakt jsem se snažil a udělal jsem, co bylo v mých silách, ale tato pravidla mají být aplikací pro SW prostředí a proto jsou reálie SW prostředí hlavním kritériem a není mým úkolem je "opravovat", i když se mi třeba zdají doočíbijícně retardované a nebyl by problém udělat je o dost pohodovějc aniž by utrpěla jednoduchost nebo coolness, proto se tímto zříkám jakékoliv odpovědnosti za: Výběr stylů, typ stylů, popisy a fluff stylů a za schopnosti a přednosti stylů (vyjma jejich mechanického přepisu do STs, samozřejmě).
    Extra povedené mi přišly zejména Forma V ("Forma V je mixem forem II a III" - následuje popis který jasně ukazuje že V nemá s III a už vůbec ne se II nic společného. Forma V obsahuje dva "bratrské" styly, jejichž popis jasně deklaruje že jde o dost odlišné formy, fakt chuťovka pro jednotnou systémovou aplikaci...) a vtipná byla i forma VI ("tahle forma nic neumí, ale aspoň v ničem nezaostává, tahle forma vypadá víceméně... nijak, je to mix předchozích. Byla velmi oblíbené pro svou praktičnost a všichni kdo jí používali zemřeli v téhle bitvě").
    No, naložte si s tím dle vlastní libosti, případné připomínky (ať už kritiku nebo souhlas k mým nadávkám nebo náměty na úpravu mechanického vystižení jednotlivých technik nebo celých forem) kdyžtak uvítám v diskusi.

    PS - ukázkové postavy u jednotlivých filmů jsem nevolil podle "Galaktických kronik", ale z z filmů, protože a) je všichni znají, b) jsou tam tyto styly alespoň trochu vizualizovány, takže si v nich můžete nabrat inspiraci pro své popisy.
    < Bojové styly >
    Merity Dodatek
    Napsal sirien 10.12.2010
    Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
    Obsahuje 50 příspěvků.
    Věděli jste, že...
    Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
    Jak se chovat v diskuzích
    Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
    Formátování článků
    Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
    ČAS 0.13892602920532 secREMOTE_IP: 52.14.20.147