[Star Wars] Star Wars podle STs (WoD)

Obsah článku:

Merits

Jak již bylo řečeno, lze využívat merity ze základního WoD, obecných sourcebooků WoD i z Template-booků a Template sourcebooků (nejvděčnější template bude nejspíše Mage), pokud daný merit dává ve SW smysl a pokud jej případně nějak doladíte, aby zapadal do žánru a do ostatních úprav pravidel zde uvedených.


MENTAL

Astrogation (***) - umožňuje provádět manuální hyperprostorové výpočty hodem Intelligence + Pilot + Equipment (od -2 do +3). Standardně jsou cesty vypočítávány automaty, které si dle své kvality počítají jeden až tři automatické úspěchy, fregventované trasy jsou obecně předpočítány se třemi až čtyřmi automatickými úspěchy a ty nejfregventovanjší cesty v Galaxii mohou být předpočítány dokonce až na pět úspěchů.

Cultures (*-*****) Za každý bod může hráč zvolit dvě kultury nad svou vlastní, o níž má bližší informace, hod Intelligence + (Academics/Medicine/Socialize/Steetwise) určí počet relevantních informací/otázek, které má hráč k dispozici. Kulturou je zde chápána jak kultura rasová tak kultura skupinová (Obchodní gilda, Republika, Sithské impérium…). Znalost rasové kultury přináší i biologické a další relevantní informace.

Danger sense funguje normálně, ale k hodu se přičítá +1 za Force potential

Holistic Awareness Působení tohoto meritu lze chápat jako mundane aplikaci Síly

Language ve SW universu se pravidla pro jazyky nahrazují pravidly meritu Multilingual – za každý dot meritu ovládáte tak nějak dva jazyky. Za jeden doplacený xp můžete mluvit zvoleným jazykem plynně.

Planetary systems (*-*****) Postava je zcestovalá, zná spoustu systémů a shodou okolností i ten, který je zrovna něčím významný ve hře (nemusí to nutně znamenat, že jej postava zná osobně, může mít třeba spoustu atlasů a deníků různých cestovatelů nebo tak něco...). Hod Intelligence + Academics určí počet běžně známých informací/otázek, které má hráč k dispozici o:
  • * centrálních systémech (/ nebo systémech z okolí místa svého původu)
  • ** běžně známých systémech
  • *** systémech napříč Galaxií
  • **** kterémkoliv systému v Galaxii, včetně jedné relevantní informace „tajné“ nebo vzácně známé
  • ***** včetně jedné další relevantní informace „ztracené“, „legendární“ nebo přísně utajované.

Unseen sense mundane se s ním stává senzibilní na užití a přítomnost Síly ve svém okolí, hází si Wits+1 (1 za Force potential)

Small units tactics (***) Jste specialisté na boj malých jednotek, nejspíše velitel speciálních skupin a přepadových komand. Tento merit odstraňuje postih -3 běžně aplikovaný v mass combatu při hodu na Tactics pro zvýšení efektivity Skupin.
Kromě toho jste schopni aplikovat bonus z hodu na taktiku k hodům na útok nebo ke zvýšení efektivní obrany i ostatním postavám, které přijmou vaše velení. Toto není paušální skupinový bonus, vaše postava (tedy i vy jako hráč) skutečně musíte nějaké rozkazy vydat a ostatní postavy (tedy i jejich hráči) se vašimi rozkazy musí alespoň pokoušet opravdu řídit, aby si mohli vámi přidělený bonus započítat. Rozložení bonusu do útoku nebo obrany by mělo reflektovat charakter vydaných rozkazů. Je jen na vás, jaké rozkazy vydáte, ostatní se mohou pouze rozhodnout, zda se jimi budou nebo nebudou řídit. Tento bonus samozřejmě nelze vztáhnout na postavy které se nachází v Duelu.


PHYSICAL

Rapid fire (***/*****) Tento merit vám umožňuje provést v jedné akci několik útoků osobní střelnou zbraní (žádné e-weby a podobné) na jeden nebo několik cílů, které se nachází alespoň přibližně v podobném úhlu pohledu. K jeho aplikaci potřebujete zbraň která je buď speciálně upravena pro rychlou střelbu (tedy nejspíše poměrně drahou zbraň na míru) nebo zbraň která umožňuje autofire. První úroveň meritu umožňuje dva výstřely s penalizací -1 a -2, druhá umožňuje tři výstřely s penalizací -2, -3 a -4.


SOCIAL

Diplomatic imunity (**) Máte diplomatickou imunitu, nemůžou vás zatknout, je problém vás zadržet a můžete se ohánět spoustou pravidel o diplomatickém zacházení, alespoň jste-li v civilizované části galaxie (a v civilizovaných dobách). Bohužel pro vás, Sithové a jejich následovníci to většinou neberou moc vážně.

Statut - Jedi (*-*****) Máte postavení v Řádu Jedi, což vám dává určité možnosti při interakcích s lidmi a institucemi a určuje, jak uznávaní jste mezi ostatními
  • * Youngling / mundane staff
  • ** (Young) Padawan / high mundane staff
  • *** (Older Padawan) / (Young) Jedi knight
  • **** (Older) Jedi knight
  • ***** Jedi Master
Moc nedoporučuji tento merit přímo vyžadovat od hráčů Jedi postav, pokud se nechtějí postupně dostat k nějakému postavení v Řádu, už takhle mají bodů Meritů relativně málo

Statut - Military/Fleet (*-*****) Máte hodnost v armádě nebo ve flotile
  • * Poručík / Výkonný důstojník (zástupce velitele jednotky nebo lodi pověřovaný významnými úkoly v rámci rozsahu jednotky nebo za běžné fungování lodi)
  • ** Kapitán / Lodní kapitán (velitel jednotky nebo lodi, odpovědný za touto jednotkou samostatně plněné mise nebo za její fungování v rámci větších operací)
  • *** Major / Flotilní velitel (vysoký velitel mnohdy přímo odpovědný za významné operace nebo nesoucí odpovědnost za jednání větších celků při rozsáhlé operaci)
  • **** Plukovník / Viceadmiral (velmi vysoký velitel, mnohdy samostatně zodpovědný za rozsáhlé operace)
  • ***** Generál / Admirál (člen nejvyššího vedení armády nebo flotily)

Statut - Society (*-*****) Máte společensky významné postavení, které vám může napomoci v kontaktu s lidmi a především s institucemi. Dost možná jste například:
  • * Osoba zastupující vlivnou osobu nebo organizaci, jednající v dané věci jejím jménem (běžný úředník)
  • ** Zplnomocněný zástupce vlivné organizace, člen vysoké byrokracie
  • *** Důležitý člen nejvyšší byrokracie (ministr), vlivná osoba v blízkosti někoho významného (poradce Republikového Senátora), lokálně významný obchodník, člen vedení vlivné organizace
  • **** Některý ze senátorů Republiky / člen vládnoucí rodiny některé planety / vůdce důležité obchodní organizace
  • ***** Významný senátor Republiky, z nějakého důvodu následovaný významnou frakcí v Senátu / zvolený nebo dědičný vládce některé planety


EQUIPMENT

Armory Tento merit neříká ani tak to, co všechno u sebe zrovna máte, jako spíše, co všechno u sebe mít můžete a co si dokážete obstarat, když potřebujete, jedno zda jste voják který si to vyžádá ve skladu, lovec odměn, který si to koupí v military obchodech mimo centrum galaxie nebo zda jste pašerák, který prostě má své zdroje.
  • * Nemusíte se bát, že byste se déle nacházeli bez nějaké těžké blasterové pistole nebo lehké blasterové pušky a jednoho nebo dvou dobrých nožů, kromě toho budete nejspíš mít i pár lehkých blasterových pistolí
  • ** Ve vaší sbírce lze kromě pár pistolí a jedné dvou pušek najít i jeden nebo dva omračovací granáty, možná i granát normální a jedna blaster carabine/rifle.
  • *** Osobní a záložní blaster rifle je váš základ, bokem máte možná i heavy blaster rifle s granátometem nebo light repeating blaster, k tomu několik granátů, jeden nebo dva granáty těžké či flashetové, několik těžkých blasterových pistolí a nejspíš i nějakou tu kvalitní vibro- kdyby došlo na boj z blízka. Jedna nebo možná dvě z vašich zbraní jsou vyrobené na zakázku vám na míru.
  • **** Ve vaší sbírce výbušnin lze najít i jeden nebo dva thermal detonatory, čert ví, kde jste je sebrali, kromě "běžných" blasterových zbraní se u vás dá najít i něco chutnějšího, ať už to je blaster canon, heavy repeating blaster nebo třeba plamenomet. Na boj z blízka můžete mít i velice kvalitní vibrosword potažený cortoskou tkaninou
  • ***** Z běžných a částečně i těžkých zbraní si u vás lze vybrat, kromě toho, že máte ve svém držení určitě jeden nebo dva blaster canony, repeating blastery a plamenomety, těžké granáty i tři nebo čtyři thermal detonatory se u vás dá nejspíš najít i nějaká hezká chuťovka jako je e-web a dvě nebo tři protipancéřové miny. Na boj z blízka máte výběr takřka z libovolné běžné zbraně, několika velmi kvalitních vibro- a teoreticky se do vašeho držení mohl dostat i nějaký ten lightsaber, ztracený kdysi dávno svým majitelem, nebo spíše odebraný majiteli mrtvému.

Resources (*-*****) Tento merit nemluví o tom, kolik creditů máte zrovna teď u sebe, ale obecně o tom, jak si žijete a jak jste zajištěni. Od zdrojů získaných tímto meritem můžete být dočasně odříznuti okolnostmi, nicméně vaše peníze si k vám cestu opět najdou, hned co se navrátíte do civilizace/utečete ze Sithského vězení/odnavigujete z Okraje zpátky do dosahu Galaktických bank nebo tak něco.
  • * Jste dost bohatí na to, abyste měli účet u některé z celogalaktických finančních institucí. Ať se dostanete kamkoliv, můžete si být jisti, že se k vám dostane určitá suma peněz nebo že tam přijmou vaše šeky a že si budete moci dovolit relativně rozumné ubytování, stravu a případně letenku domů
  • ** Život v luxusu je něco, na co jste zvyklí. Můžete si dovolit drahé hotely, létáte stylovým speederem a z běžného zboží je jen máloco mimo váš dosah
  • *** Jste skutečně bohatí. Máte několik luxusních speederů nebo malou vesmírnou jachtu, velký dům, pár lidí na zařizování běžných záležitostí a mážná i pár nemovitostí na jiných planetách.
  • **** Jste odporně bohatí, kromě velkého paláce a drahé vesmírné jachty máte určitě nějaké další nemovitosti na jiných planetách, pohybujete se ve vyšší společnosti jako vážený obchodník nebo divoký playboy.
  • ***** Topíte se v nechutném majetku, ať už jste ho vzali kdekoliv. Nejspíš vým patří významný kus nějaké méně významné planety, nemovitosti v několika částech galaxie, máte několik vesmírných jachet, objevujete se ve společenských časopisech a peníze obecně jsou něco, co prostě máte, takže se můžete s klidem zabývat něčím neužitečným, jako je třeba zachraňování Galaxie, aniž byste se museli bát, co s vámi v důchodu bude.

Ship (*-*****) Vlastníte loď, ne jen nějakou jachtu, jakou si může koupit kdejaký milionář, ale skutečně zajímavou loď plnou různých vychytávek, takovou, se kterou můžete s klidem letět vstříc nástrahám Galaxie, protože je něčím víc než jen prostředkem k dopravě z A do B. (pozn.: merit sám o sobě mluví hlavně o typu a velikosti lodě. Její další vlastnosti zjistíte porovnáním s dalšími vašimi merity, samozřejmě relativně vztaženými k vaší lodi. Jak moc je vaše loď luxusní, udržovaná a podobě určují Resources, jak moc je vyzbrojená a jak silné má štíty určuje Armory atp.)
  • * Vymazlený speeder nebo malá stihačka
  • ** Dopravní nebo nákladní loď menší třídy, vojenský transportní speeder/atmosferická loď, malá osobní vesmírná jachta
  • *** Dopravní nebo nákladní loď střední třídy, malá vojenská loď, drahá osobní jachta
  • **** Velice rychlá dopravní nebo nákladní loď střední třídy, malá vojenská loď, luxusní osobní jachta
  • ***** Velká dopravní nebo nákladní loď, malý křižník, superluxusní miliardářská jachta


MUNDANE FORCE-BASED

Destiny (*-*****) merit funguje normálně, za každý bod Destiny máte dvě kostky, které můžete kdykoliv přidat k jakémukoliv hodu (odebrat jej od hodu protivníka). Destiny pool se obnoví vždy na konci kapitoly vaší kroniky. Jedi mají tendenci kolem těchto postav poskakovat a dělat bordel pod záminkou Síly

Dream (*-**, Fu *-*****) Část vaší mysli dokáže vnímat plynutí Síly a prezentovat vám ho ve vašich snech. Hod Force potential + Dream určí, kolik relevantních informací dostanete k problému, v němž se nacházíte, nebo kolik vám toho bude odhaleno z vaší budoucnosti.
Napsal sirien 10.12.2010
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 50 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16216111183167 secREMOTE_IP: 18.188.108.54