Cavemaster RPG

Obsah článku:

Boj

 

Boj se odehrává na tahy. Iniciativa se řeší tak, že vypravěč v jedné ruce má kamínek a když hráč uhodne v které, tak hrají hráči první, pokud tedy není jasné, že někdo je překvapený a tedy půjde jako druhý. Pokud vyhráli hráči, začíná hráč po vypravěčově levici, jinak začíná vypravěč a pokračuje se po směru hodinových ručiček.

Hráč má ve svém tahu pohyb a akci.

Pohyb je o 1 dosah (asi vzdálenost mezi malíčkem a palcem na plně roztažené ruce) běžným způsobem, tedy zpravidla běh, nebo půl dosahu pohybu jiným způsobem (na pěst), třeba plazení, plavání a tak.

Během akce se může postava pokusit zaútočit, provádět nějakou činnost, nebo udělat další pohyb.

 

Útok obvyklým řešením sporu s tím, že postava si tím označí nepřítele jako toho, komu věnuje pozornost. Cíl si pak útočníka může také vybrat, pokud už nevěnuje pozornost někomu jinému, kdo ho má také už vybraného. Najednou se dá dávat pozor jen na jednoho protivníka.

Pokud útočník vyhraje, způsobí zranění o tolik kamínků, o kolik činí rozdíl mezi jeho a nepřítelovou rukou. Pokud ale prohraje a nepřítel ho má vybraného, tak je sám útočník zraněn, pokud nemá útočník zbraň s větším dosahem než obránce, nebo neútočí střelbou.

Zranění si cíl musí odebrat ze svých kamínků, ale může si vybrat které.

Útočník se může rozhodnout útočit s opravou -1 aby pak sám určil, které kameny se odeberou.

 

Uhýbání - při boji lze říct, že postava uhýbá. Tím má opravu +1 na boj s tím, koho sleduje, ale nepůsobí zranění pokud vyhraje.

Odpoutání - postava se může pohnout od neřítele, se kterým je v souboji na blízko pouze pokud vyhrála v boji a uhýbala.

 

Léčení - Postava si sama zhojí jedno zranění za týden odpočinku. Jednou denně lze postavu léčit také dovednostmi. Je to spor proti obtížnosti 5.

Hlad - za každé tři dny bez jídla postava přijde o jeden kamínek. Tyto kamínky se obnovují rychlostí jeden kamínek za den s normální potravou.

 

Potvory pak vypadají poměrně jednoduše - jako třeba

Veká kočka - kameny: 3; kousnutí +2; rychlost 1+1/2

Hnědý medvěd - kameny 6; kousnutí +1; rychlost 1

 

(a mají k tomu ještě údaje že to má třeba trny, dosah, a tak. K tomu ještě druhotné údaje, že na tom je 600 Kg masa, huňatá kůže atd.)

 

< Strana 4 >
Strana 3 Strana 5
Napsal Vojtěch 09.05.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 29 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096697807312012 secREMOTE_IP: 3.147.61.142