Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.8.2010 20:46 - Vojtěch
Neměl by někdo keksíček? Já jen abychom přikrmili ty správné účastníky diskuze také něčím chutným, ne jen těmi výživnými argumenty...
24.8.2010 22:28 - Kostej
Předem sorry za wall of text.
Alnag píše:
co si myslíš o DrD2? O publikovaných ukázkách? O ilustracích?
O DrD2 si myslím, že vyjít mělo už dávno. Když jsem si v minulosti dělal takové mentální cvičení, jak by ono hypotetické DrD2 mělo vypadat, představoval jsem si ho mnohem blíž staré verzi - jen postavené na pár sjednocených vyladěných mechanikách, treba jen na hodu 1k10 (pryč s dovednostnimi body, procenty u zlodeje, prihazování šestek v souboji apod.). Povolání opravená tak, aby je mělo cenu hrát, zajímavý obsah na každé úrovni, odstraněná inflace životů atd., atp... Bylo by to porad dost retro, ale byl by to krok, ktery by nadchnul stavajici hrace a treba i navnadil nektere odpadliky.

To s čím přišli kluci mně překvapilo svým indie nádechem. Některé mechaniky od hráčů vyžadujou, aby úplně zahodili zažité zvyky, tak se bojím, jak to vezmou stávající hráči. Na druhou stranu, pokud DrD2 uspěje, a noví dračákisti budou odkojení texty, které píše třeba takový Charles, a přístupem k hraní, který se snaží DrD2 propagovat, tak jen dobře. Podle textů co jsem četl mám pocit, že k tvorbě přistupujou velmi zodpovědně a v rámci možností i profesionálně - např. testovací materiály se mi líbí víc než ty, co používali Wizardi pro připravovanou 3e. Publikovaný ukázky beru s rezervou, přeci jen se jedná o texty, který např. ještě vůbec neprošly rukama externích testerů). Třeba ty popisy ras - není to nic, co by mě posadilo na zadek, ale ani nic co by mě urazilo, rozhodně jsem u jejich čtení nekroutil nevěřícně hlavou (jako se mi stalo u 4e).

Ilustrace od Ecthelionů se mi líbí, jen se bojím, že se mi časem přejí - představoval bych si, že budou malovat třeba jen všechny "fey" věci jako elfy, víly, dryády, snový prostředí apod., protože to jim IMHO jde a ten styl se na to hodí. Uvidíme, jak se popasují i s reálnějšíma a civilnějšíma scénama (v SotE to bylo OK, ale tam ta jejich stylizace taky nebyla od věci).
24.8.2010 22:40 - Alnag
Úžasný!
25.8.2010 01:11 - sirien
Kostěj:
cože? Tomuhle řikáš wall of text? Tak to musela za poslení dobu netová kultura hodně upadnout...
25.8.2010 07:51 - Lotrando
kostej: možná jsi teď trefil podstatu věci, když sám připouštíš nekvalitnost ukázek. Prostě reprezentativní vzorek by neměl být složen z toho, co mám po ruce. Pak se autoři nemohou divit některým reakcím.

Ohledně "indie" feelingu, moje zkušenost říká, že to hodně hráčů nepobere. Tak polovina lidí u stolu zpravidla přichází, aby byla bavena. Nechtějí dělat nic, než jednu věc, třeba takticky bojovat s figurkama (jiní hledají zas sociální interakci). Co jsem viděl, často zajímavé a pěkně vymyšlené hry, byl většinou problém ten posun k jinému myšlení, přístupu. Reakce typu, "nedělej z toho vědu, je to jen hra."

škoda že nebylo ukázáno víc ze systému. aspoň by mohla být věcná diskuze.
25.8.2010 10:12 - m.b.
Kostej píše:
Když jsem si v minulosti dělal takové mentální cvičení, jak by ono hypotetické DrD2 mělo vypadat, představoval jsem si ho mnohem blíž staré verzi - jen postavené na pár sjednocených vyladěných mechanikách, treba jen na hodu 1k10 (pryč s dovednostnimi body, procenty u zlodeje, prihazování šestek v souboji apod.). Povolání opravená tak, aby je mělo cenu hrát, zajímavý obsah na každé úrovni, odstraněná inflace životů atd., atp... Bylo by to porad dost retro, ale byl by to krok, ktery by nadchnul stavajici hrace a treba i navnadil nektere odpadliky.

Celá wall chytře napsaná. Akorát dvě poznámky:
- Jestli je u nás málo lidí, schopných dotáhnout do konce psaní hry, je u nás ještě mnohem míň lidí, schopných do konce dotáhnout pravidlově rigidnější hru starého stylu.
- Vyhodit přehazování šestky určitě ne. To bylo tehdy zamlada nejlepší, jak člověk nikdy předem nevěděl, jak to může zkončit, a každej hod byl napínavej.

Lotrando píše:
Ohledně "indie" feelingu, moje zkušenost říká, že to hodně hráčů nepobere. Tak polovina lidí u stolu zpravidla přichází, aby byla bavena. Nechtějí dělat nic, než jednu věc, třeba takticky bojovat s figurkama (jiní hledají zas sociální interakci).

On zas ten indie feeling v d2 je hlavně takovej, že barbar může chtít strhnout nepřítele z koně nebo ho srazit na zem a ze šermu udělat rvačku nebo se probít ke zdi, aby si kryl záda, a ten systém se z toho nesloží, protože s tím nepočítal, a tyhle věci by mohli ocenit i hráči mín indie her.
Jen to chce v příručce ale ----- dobře vysvětlit, jak s tím zacházet.

Alnag píše:
Pro lepší komunikaci a porozumění i napříč odlišnými názory je lepší se proti dezinterpretaci vymezit. A znovu vyjasnit svůj názor.

Možná tě zmátl můj nick, ale já nejsem ten, co prosazoval nastavit druhou tvář.
25.8.2010 10:16 - m.b.
Jo, škrtněte si "kurva" na vašich monitorech, to mi ujelo, sorry.
25.8.2010 12:09 - Shako
Lotrando píše:

Ohledně "indie" feelingu, moje zkušenost říká, že to hodně hráčů nepobere.


m.b. píše:
On zas ten indie feeling v d2 je hlavně takovej, že barbar může chtít strhnout nepřítele z koně nebo ho srazit na zem a ze šermu udělat rvačku nebo se probít ke zdi, aby si kryl záda, a ten systém se z toho nesloží, protože s tím nepočítal



Ten nadech tam urcite je, ale souhlasim s tim, ze pokud tomu nebude venovana dostatecna pozornost, tak to vetsina hracu nepobere a odmitne to hrat, protoze prohlasi, ze to "smrdi" a oni proste nevedi, co s tim... Typicky nas PJ, ktery vedl spoustu hodin dobrodruzstvi pod DrD/DrD+ rika, ze nevi, jak by mel vest nektere jine hry.... A drtivou vetsinu indie odmitne hrat.
25.8.2010 14:21 - Kostej
sirien píše:
cože? Tomuhle řikáš wall of text? Tak to musela za poslení dobu netová kultura hodně upadnout...
Tohle je nějaká tvoje varianta nekrmení trolla?
25.8.2010 14:50 - Blaine
Kostej: ne, on tim rika, ze tohle neni zadna zed, to je takovej malej plutecek. Tak mozna na zastaveni jorkšíráka:)
26.8.2010 01:03 - sirien
Kostěj: Moje ekologická žádost byla směřována na tlející božstva, ne na Tebe (i když přiznávám, že jsem Tvoje posty tady jsem spíš prolítával a části jsem sem tam pročetl, než že bych je přímo četl, ale to dělám tady nebo tam dřív nebo pozdějc s postama prakticky každýho, když mě v nich nezaujme něco k čemu bych se chtěl vážnějc vyjádřit nebo co mě chytí myšlenkou...).

Jinak viz Blaine. Dokud post nejde aspoň přes dva nebo tři monitory délky, tak to je kulový "wall". Ten Tvůj se mi vešel s rezervou do jednoho monitoru, takže...
26.8.2010 10:25 - Kostej
sirien píše:
Dokud post nejde aspoň přes dva nebo tři monitory délky, tak to je kulový "wall". Ten Tvůj se mi vešel s rezervou do jednoho monitoru, takže...
To jsem samozřejme pochopil, ale jak je to relevantní k tématu, který se tady diskutuje? Nebo to byla jen tvoje potřeba si štěknout za každou cenu?

btw: četls ten svůj poslední příspěvek po sobě?
26.8.2010 11:47 - mrtvý buch
sirien píše:
kecat teď o tom, že se to nepovede, je mnohem pitomější než nadávat pak na to, že se to nepovedlo.

Tos řek moc pěkně.
26.8.2010 13:59 - Kostej
m.b. píše:
Tos řek moc pěkně.
On ti teď sirien vysvětlí, že tohle je něco úplně jinýho.
27.8.2010 10:16 - Jarik
Omlouvam se, ale nemohl jsem si pomoci. Ukazka statickych obrazku, ktere mne hned nuti rici si... jo, tuhle postavu chci hrat.

27.8.2010 12:10 - Colombo
Oh my... co to má být? kudlančí monk? Oh my god...
Jako neřeknu, v RPG ve světě Ferdy mravence, takový náš český Mouse Guard...
27.8.2010 13:05 - noir
Ty neznáš Thri-Kreeny? To je přece jedna z nejklasičtějších DnD potvor a později ras. Na obrázku s rasovými zbraněmi gythka a chatkcha...
8.9.2010 20:26 - skew
Bump.

bojovník
8.9.2010 23:40 - Nerhinn
Hmmm... goblini :D
9.9.2010 00:24 - Lokken
Nerhinn píše:
Hmmm... goblini :D

Pozor! Nezaměňovat gobliny za skřety! Každá rasa bude totiž mít svou zvláštní rasovou schopnost - skřeti Zlepšený úprk (pokud mají na počátku boje přesilu více jak 10 na jednoho, tak při úprku z bitvy mají +1 k rychlosti) a goblini Mazanost, aneb víc hlav víc ví! (+1 k inteligenci za každých 10 spolubojovníků do maxima +1).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10741281509399 secREMOTE_IP: 3.135.200.233