Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
17.8.2010 10:49 - ShadoWWW
A všichni se pak sešli v hospodě, aby o tom pokecali u piva.
17.8.2010 10:56 - Bouchi
ShadoWWW píše:
Jinak v původním Dračáku se začínalo na 1. úrovni v 10 letech. Byla o tom tabulka v pravidlech pro pokročilé.
Jo. V PPP 1.5 (tedy verzi uz 10 let neaktualni). A ani v tehle tabulce nebylo psano "zacinate na 1. urovni v 10 letech", ale "1.-5. uroven - priblizny vek 10-20 let". Opravdu s tim nekdo ma takovy zasadni a neprekonatelny problem?
17.8.2010 11:06 - Ding
rekl bych, ze s tim tady nikdo problem nema - nikdo to uz nehraje
17.8.2010 13:50 - Nerhinn
noir píše:
Učeného čaroděje - klasický wizzard, který investuje do featů do rozmanitosti svých kouzel

Toho znám, jmenuje je Rincewind!
17.8.2010 16:00 - sirien
Colombo píše:
Sirien: a todle všecko jde v DnD na prvním levlu?

nevim. Ale mám takovej dojem že trpíš stihomamem k DnDčku spočívající v dojmu, že tu DnD všichni milujeme, obhajujeme a všechno k němu vztahujeme...

noir píše:
To je myšlenka, která se snad objevila někdy v DrD

oDrD PPP PPJ v1.3


Peekay: Ok, díky
Night of Triumphatorr píše:
podobně jako u toho WoD kde se hrají dětské postavy

Inocents je výbornej sourcebook
17.8.2010 17:00 - Colombo
sirien: hu? A proč se to tu teda jmenuje D20:)
17.8.2010 17:02 - Kostej
Sirien píše:
mám takovej dojem že trpíš stihomamem k DnDčku spočívající v dojmu, že tu DnD všichni milujeme, obhajujeme a všechno k němu vztahujeme
Ale je to opravdu jen stihomam, protože co se týče třeba DnD 4e a DrDII, tak měříte úplně stejným metrem, že? Což je vidět třeba na nedávné kritice elfů, kteří jsou narozdíl od opovrhovaného fádního a tuctového DrDII v DnD 4e popsáni neotřele a překypují originalitou, že?
17.8.2010 17:52 - noir
Kostej: myslím, že jsi u jádra problému. Naprosto souhlasím, že elfové jsou v 4e naprosto stereotypní - klasičtí lesní elfové s ničím navíc. Ale současně jsou odření přesně na tu dřeň - a všechno, co je činí elfy je podepřeno nějakým tím pravidlovým zvýhodněním. Je to esence elfa lesní povahy: že je lukostřelec jako pánbůh je podpořeno hromadou pravidlových věcí, že vnímá každé šustnutí v lese, má tichý krok, vidí za šera (když tančí pod hvězdami, asi by si u toho neměl zlomit nohu), pohyb houštím nebo po sněhu (cool jako Legolas) mu nevadí jako zbytku smrtelníků - to vše nejsou kecy, ale věci, které hráč volbou elfa může získat.

A navíc ti pravidla jednoduše, stručně a přitom docela nápaditě poradí, jak vypadá dobrodruh z rodu elfů. Co se dozví hráč DrD II? Že jako noční elf musíš běhat s pláštěm a lampionem (noční elf a nevidí v noci? WTF?). Mě osobně na těch popisech vadí především jedno - jsou psané jakoby zdálky, jak elfy vidí ostatní. Ale hráč se stane jedním z nich, není tam ani Ň o tom, co to znamená být elfem, ani náznak toho vcítění se do téhle rasy.

A pak - tihle DrD2 elfové jsou vlastně úplně obyčejní. Žijí v lese, ale i pod zemi, staví si domy, ale taky ne. Co je na tom specificky elfího? Pro mě to jako popis Maďarů z učebnice základní školy: Maďaři jsou Maďary proto, že jim tak říkáme. Jo a taky mluví maďarsky.

A to ani nebudu mluvit o zpackanosti po stránce stylistické - když někdo dělá poutání, nemělo by na tom být vidět, že to odflákl a že to po něm nikdo nečetl. To fakt po Ecthelionech, kteří zjevně stylistiku ovládají stejně jako kreslení nemůže Boubaque nebo někdo jiný přečíst? Proč se musím smát u vět jako: "...především pak obávané dlouhé luky. V mnohých jejich čepelích jsou zakutá dávná kouzla..." To myslej vážně?

D20 produkty měly obrovské štěstí na licenci, která jistým způsobem vyžadovala kvalitu. Že ji po autorech DrD2 nechce vydavatel, je pro mě sice nepochopitelné, ale mi nezbývá nic jiného, než se divit. A všimni si, já zpočátku DrD2 docela hodně věřil (a jak mě za to někteří drbali), ale prezentace mě čím dál odrazuje...
17.8.2010 18:00 - tuleník
v 4e si nesú dedičstvo určitých angloamerických tradičných stereotypov a predchádzajúcich verzií DnD... to je OK, to je vývoj systému (ktorý ako prvý si sám sebe tento stereotyp nastavil)
ale prečo sa to isté dostalo do DrD kde by sa dal využiť úúúplne iný background?
elf je mimochodom anglosaská obdoba slovanských víl
stačí si zobrať knihu na tému nadprirodzené bytosti v slovenských ľudových blbostiach (české sú +/- to isté), na názov si už nepamätám, ale "taká zelená", vyšlo to asi pred 25 rokmi v Tatrane (dokonca tam podobných kníh bolo viac - uncensored Dobšinský je tiež dobrý, oni totiž elfky, pardon, víly ľudských mládencov rozhodne neutancovali pri náhodnom stretnutí, ale s nimi robili niečo ... no, oveľa príjemnejšie, hoci v konečnom dôsledku tiež letálne)
v tej istej edícii boli ľudové zariekania, aká-taká alchýmia, všetko odborne spracované aj z bežne nedostupných zdrojov
veľmi kvalitný background pre vývoj RPG, len si treba, kurva!!! urobiť aj literárnu rešerš
a ak chcete Vecnu, Koščej Bessmertnyj ako keby mu z oka vypadol... zas tie archetypálne príšery sú u Indoeurópanov pomerne na jedno kopyto a u Slovanov zvlášť
17.8.2010 18:19 - sirien
Colombo píše:
sirien: hu? A proč se to tu teda jmenuje D20:)

Vysvětloval sem Ti to už několikrát - z tradice, protože to KDYSI jako DnD web začínalo. (úplně stejně jako RPG Fórum kdysi bylo "CzechDnD"). Pak se tu začaly objevovat obecné herní články a po nich následoval napůl příchod hráčů jiných RPG a napůl se místní osazenstvo samo přeorientovalo ze značné části (i na) jiná RPG. Adresa zůstala.

Kostěj: Když si v DnD vezmu trpaslíka, tak dostanu systémovou schopnost která je fakt užitečná a využitelná u prakticky jakékoliv classy nebo konceptu postavy, navíc je jasně odvozená z toho, že jsem trpaslík. Totéž když si vezmu elfa, eldarina...
...v DrDII budu vědět odkud pochází jakej kus šutru - übercool, fakt VROZENÁ schopnost.

Já DnDčkovej fluff obecně moc nemusim (a nemusim na DnDčku víc věcí a klidně to můžem probrat v nějakém DnD tématu), ale musim tý hře nechat, že když si tam vyberu nějakou rasu, tak to něco znamená - fluffovej text neni o moc zajímavější (je to nakonec settingově nespecifikovaná hra), nicméně mechanicky mi to tu rasu jasně vykreslí a dává jí to nějakej dojem.
A taky tam sou... hezké obrázky přislušníků dané rasy. Je to teda jen na okraj, ale stejně...
17.8.2010 18:23 - Colombo
Noir: Zveřejněný byl jen úryvek, ne celá pravidla...

Tuleník: ale pak by musela být taková víla NPC, ne?
17.8.2010 18:30 - noir
Kdyby existovalo v DrD2 povolání Colombo, mělo by speciální schopnost upozornit na něco, co všichni ví. Hráči by jistě byli nadšeni, kdyby je někdo zaskočil šokantním prohlášením: "Ty konopné listy mají zelenou barvu, jíž jsem si všiml já jediný" nebo "Ale ta ryba má šupiny, to jste si však nevšimli, vy amatéři?!"
17.8.2010 18:36 - sirien
Noir: Jestli si toužíš zahrát RPGčko v jehož průběhu jsou hráči deptáni jinými hráči a po jehož závěru chce jedna polivina hráčů zabít tu druhou, pak neváhej, sežeň osm (nebo alespoň šest) lidí a jdi si zahrát Wraith: the Oblivion při sestavě dva hráči jeden wraith (jeden za wraitha, druhej za jeho Shadow)
17.8.2010 18:38 - tuleník
Colombo: taká áno :) ale našiel by si tam matroš na racial adjustment :)
myslím že noktovízia by pokojne mohla zostať
17.8.2010 18:41 - noir
sirien: Hm, a víš, že by mě to docela lákalo? Nechtěl bys něco takového zkusit odehrát na nějakým srazu? Tyhle noční nenávistné vztahy mají něco do sebe :o)
17.8.2010 18:55 - Colombo
noir: Ty to možná víš, ale neuvědomuješ si to, protože extrapoluješ to, co je napsané v úryvku jako kompletní i mechanický popis elfa. A mechanický popis elfa v úryvku není. Proto i kdyby stejně jako v DnD byl elf mechanicky podpořen, tobě je to jedno, protože v úryvku o tom nebylo ani ň, že?
17.8.2010 19:05 - noir
Colombo:Děkuji, že mi umožňuješ tak hluboký vhled do vlastní duše. Jen díky tobě si uvědomuji, jak jsem nicotný a nedokonalý. Jsi mým zrcadlem, mým růžencem i Freudem. Vskutku, jsem natolik omezený, že mě to nenapadlo, věříš mi to? Pokud ne, dobře děláš...

Popravdě řečeno, jak bys do mechanik převedl ty řeči, které jsou u elfů? U 4e (ještě pořád jsi ji nečetl?) je to poměrně jednoduché - pravidla vyzdvihují u elfů několik faktů, které pak převádějí na herní rovinu. Ale co bys do mechanické roviny (ani se neptám jak) převedl z těch tlachů u DrD2 elfů? Budou mít bonusy, pokud budou třímat mezi zuby lampion (putují i ve větších družinách a lidé občas mohou zahlédnout procesí elfů, kteří si nesou světla)? Nebo si budou moct dvakrát hodit při skládání básniček (Ze všech umění si nejvíce cení právě umění jazyka a řeči, zpěvu i veršotepectví)? Nebo věříš, že když promluví teskným hlasem, uvrhnou na nepřátele maniodepresivní psychózu (zpívají tesknými hlasy pod hvězdnou noční oblohou)?

Jak by sis ty představoval převedení tohoto fluffu do pravidel? Mě se mnoho možností nenabízí...
17.8.2010 19:11 - Alnag
Kostěj píše:
Ale je to opravdu jen stihomam, protože co se týče třeba DnD 4e a DrDII, tak měříte úplně stejným metrem, že?


Nemyslím si, že ta poznámka je na místě. Do 4e jsem tu řezal vcelku pravidelně (a pokud pohledáš tak i najdeš). A předtím jsem nešetřil ani 3e.
17.8.2010 20:15 - sirien
noir: huh... Wraith the Oblivion... musel bych to dostudovat, už si to pořádně nepamatuju, připravit nějakou storku, protože v rukávu fakt žádnou nemám...
hrát to na ST Shadow variantu (ST dělá shadow hráčům) je nuda (ST to prostě pořádně nestíhá, nemá to ten správnej feeling), nejbrutálnější je samozřejmě varianta dva hráči na wraitha, jeden hraje Shadow, jenže to je zase dost náročný na lidi... běžně hranej kompromis je že každý hráč hraje zároveň Shadow hráči po své levé ruce. Je to docela záhul na přípravu i na hraní, o tom že hraješ přízrak mrtvé Duše zmítané různými depresivními tématy z jejího života, které Ti Shadow spolu s hromadou Tvých chyb neustále předkládá, nemůžeš s ním pořádně nic udělat, ani ho ignorovat, protože přestože má Shadow v podstatě antagonistické cíle, tak se bez něj mnohdy neobejdeš...
jako pokud na to budou lidi tak se o tom dá určitě uvažovat, ale ta hra je fakt kapku psýcha.
17.8.2010 21:19 - mrtvej bůh
noir píše:
Popravdě řečeno, jak bys do mechanik převedl ty řeči, které jsou u elfů? U 4e (ještě pořád jsi ji nečetl?) je to poměrně jednoduché - pravidla vyzdvihují u elfů několik faktů, které pak převádějí na herní rovinu. Ale co bys do mechanické roviny (ani se neptám jak) převedl z těch tlachů u DrD2 elfů?

No musím uznat, že DnD4 má popis na fakt jiný úrovni, než DrD2, a vůbec by se mu nedalo vysmívat tak, jako ty se vysmíváš elfům v DrD2.

PhB píše:
<Elves> are easily moved to delighted laughter, blinding wrath, or mournful tears.
They love simple pleasures - dancing, singing, footraces

Takže hádám, že v DnD4 mají elfové bonusy k smíchu a brečení, a bonus k obraně, pokud zrovna tančí, zpívají a závodí?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13024997711182 secREMOTE_IP: 3.144.102.239