Kultura

sirien
20.2.2014 17:54
Aktuální verze: 1.0 (finální verze překladu v pdf s originální grafikou)

Překlad ke stažení zde


Použitý překladový klíč zde (gDocs, povolené komentáře)
Vznikal v této diskusi (str. 3-12)


Prosím nechte tuto diskusi věnovanou samotnému překladu; diskuse k Fate Core jako takovému je ZDE, díky :)
7.11.2016 02:47 - sirien
Šaman píše:
FAE: Já osobně ho nechápu.

Ne no :)

Problém je, že přiřazuješ činnost akci, jakoby šlo o dovednost - tj. tady mám přístupy a věci se dělají konkrétními přístupy.

Jenže přesně tak to není.

Neexistuje žádná vazba mezi tím, co děláš (otvírám dveře) a přístupem. Resp. existuje, ale ne taková, která by ho definovala.

Věc se má tak, že každý přístup má svůj projev ve fikci, což znamená, že:

a) různé přístupy můžou mít na totéž různá DCčka (to je volitelné pravidlo, je tam napsané někde v rámečku v kapitole o nastavování DCček, napravo dole tušim), takže otevřít zámek Rychle může být dost složitější, než ho otevřít pečlivě.

b) je jasně uvedeno, že CO děláš / můžeš dělat je definováno aspekty. Dost bych váhal, jestli šermířka vůbec může zkoušet otevřít zámek - co by *Šermířku opravňovalo k tomu umět páčit zámky? (Vykopnout dveře - ok. Ale otevřít zámek?) Ano, aspekty hrají ve FAE větší roli - to je tam uvedeno také.

c) to jak věc děláš má své důsledky. Otevírat zámek Rychle může znamenat že si něčeho nevšimneš nebo spustíš alarm atp. (protože prostě fakt spěcháš)


Ano, FAE nabízí trochu odlišný styl hry a vyhodnocování - ale na západě se zdá že ho maj lidi fakt rádi.

Každopádně mé překvapení plyne spíš z toho, že FAE je zrychlená verze - čekal bych, že lidi mrknou nejdřív na kratší verzi pravidel, než otevřou ta kompletní (nebo že si je minimálně rovnou stáhnou obě)

Šaman píše:
Rychle se mohu zaštítit, schovat, seknout… Prostě mému vnímání češtiny tohle vůbec nesedí. I šermovat se dá pečlivě.

Eh. Nedá. Ne pokud to nezačneš fakt lámat přes koleno.

Každopádně mám někde booknutej Robův (původní spoluautor Fate a Fate "týpek přes mechaniky") blog na tohle téma co sem chtěl v dohledné době přeložit. Už

Ty mechaniky co zmiňuješ (povolání, motivace, dovednosti atd.) jsou v Toolkit a pak v tomhle Fredově článku kde zároveň vysvětluje, jak mají přístupy fungovat.


(ale abych byl fér, tak Tvoje problémy s přístupy taky z velké části sdílím a moc nadšeně nad nima neskáču)
9.11.2016 23:25 - Šaman
Díky za vysvětlení, už tomu trochu přicházím na kloub. Ale není to úplně moje představa intuitivních pravidel. To bych vzal raději vlastnosti (ať už DrD/DnD, nebo třeba falloutovské S.P.E.C.I.A.L.), s tím umí intuitivně pracovat snad každý hráč.
9.11.2016 23:31 - sirien
Šaman píše:
To bych vzal raději vlastnosti

Takhle to je implementované ve Fate: Freeport (používá tradiční DnD sadu).

Je to samozřejmě možnost, ale není to to, co autoři chtěli, protože to pak v důsledku funguje stejně, jako dovednosti (konkrétní atributy se pojí s konkrétními činnostmi) a oni chtěli udělat něco jiného.
21.2.2017 16:11 - sirien
Malé info:

Fate Core má 608 unikátních a 1007 celkových stažení.

FAE má 297 a 416

System Toolkit má 259 a 359

Conversion guide má 169 a 217

Fate Star Wars mají 220 a 257

...FC se drží na cca 3 za 2 dny, FAE a Toolkit na svých 2 za 3 dny, Conversion na svých 1 za 2 dny. U SW nemáme graf nastavenej, tak těžko říct :)
17.8.2017 06:28 - Vojtěch
Nevím kam bych to jinak umístil, ale vyšel Adversary Toolkit.
18.8.2017 13:14 - Frostyy
Měl bych takový malý dotaz... Jestli si Sirien najde tak trochu času a je-li to vůbec možné a bude pokračovat v jeho skvělé práci, kterou už zde mnohokrát pro potěšení fanoušků RPG her udělal a plánuje pro nás ne moc dobře angličtinu ovládající hráče překlad Adversary Toolkit :)
21.8.2017 12:08 - sirien
Frostyy: Hm. Popravdě ještě sem ho ani neviděl a vzhledem k tomu, že to neni "core" ofiko Fate linie (autory jsou kdosi s kýmsi), tak šance nejsou příliš velké. Leda že by se mi to - až se k tomu dostanu - zdálo jakože fakt extra dobrý - a i v tom případě by to nejspíš nebylo hned, protože mám teď k Fate rozdělaný něco jinýho svýho plus tu mám nějaké články co chci napsat plus mi teď došlo že Merlinovi se ShadoWWWem dlužim ještě přelady Volovejch a Elminsterovejch jízlivostí...
21.8.2017 14:08 - Vojtěch
sirien píše:
(autory jsou kdosi s kýmsi)




sirien píše:
Pozn.: Gang ze Zlého klobouku - všichni profláklí i méně známí členové bandy jako Leonard Balsera, Amanda Valentine, Pamela Alexander, Ryan Macklin, Rob Donoghue, Fred Hicks, Chad Underkoffler, Morgan Ellis, Ed Turner, Richard Bellingham, Brian Engard... a další.
21.8.2017 15:19 - sirien
sirien píše:
všichni profláklí i méně známí členové bandy

...upřímně, ani jeden mi nic moc neřiká - kromě toho že byli uvedený v některý z těch edic Dresden Files odkud si tohle zkopíroval (a kam sem je copypastoval) si je nijak nevybavuju.

Že se kolem Fate a Evil Hat motaj - nejspíš jo, ale k jádru (Fred, Rob, Amanda, Ryan...) pokud vim nepatřej.

Ale jak píšu, až se mi to dostane do ruky (ke stažení sem to zatim nenašel a nějak za to teď nemám chuť pálit 15 USD - zvlášť naslepo ne) tak uvidim, nechci to nijak posuzovat takhle z obálky.
21.8.2017 16:20 - LokiB
Tebe to neláká vyzkoušet? Však jen ta obálka má cenu těch 15 USD ;) ... ruský rudý medvěd (slyšící na jméno BRIAN ENGARD) s rotačním kulometem, černošská kouzelnice (beze jména) a první ČSSR kosmonaut Vladimír Remek vracející se po letech jako zombie z Moskvy domů (inkognito, pod falešnou identitou ED TURNER)
21.8.2017 17:36 - sirien
Obávám se, že tenhle vtípek... je poměrně dokonalé nepochopení celé stylizace, kterou Evil Hat pro Fate Core vytvořilo. Což mě teda u Tebe s tím jak rejpeš do všeho co potkáš nijak nepřekvapuje, ale přišlo mi, že to je vhodné zmínit.
21.8.2017 19:19 - Vojtěch
PDFko je za 8 USD. Těch 15 je jako za tištěnou verzi, nebo kde jsi to ulovil?
21.8.2017 21:01 - Frostyy
sirien : jasnačka, právě jsem tím myslel, že až se k tomu náhodou dostaneš a zvážíš, že by to za to stálo si s tím vůbec dávat tu práci a nějak pozitivně by to obohatilo svět FATE, který jsi nám tu svým překladem mnohem více přiblížil, tak by to bylo hezké, kdyby se našel další zajímavý přírustek do této RPG rodiny ;) Jinak se budu těšit na další tvé práce a články pro tuto komunitu, i když nejsem žádný velký přispěvatel, vážim si tvé práce jak na článcích, tak všeho kolem!
21.8.2017 22:14 - sirien
Vojtěch píše:
PDFko je za 8 USD

PDFko je by definition for free nebo pay what you want ;)


Frostyy: Díky, to sem rád :)

Jako určitě si to někdy v blízký době seženu a projdu si to a pak uvidim co z tim - přinejhoršim na to napíšu nějakou recenzi nebo přehledový shrnutí, když to bude stát za to tak budu uvažovat že překlad zařadim do ToDo fronty (ze které se to může dostat do mé pozornosti doslova kdykoliv, protože sem chaotik a moje ToDo fronta nemá dané pořadí...)

Mimochodem, pokud to někdo má, může mi ušetřit shánění a rovnou mi to poslat, díky :)
22.8.2017 00:15 - LokiB
sirien: když ti někdo drcne do oblíbené misky, tak se čílíš :)
šlo o výroční kompozici k 21,8, aktualizovanou o dnešní headliny z novin, když už jsme u toho, jak ten popis vznikl, jako reakce na tvou noticku, že to nechceš posuzovat podle obálky.

a náhodou, já jsem si ještě předtím, než jsem to psal, poslechl jedno krátce hodnotící video z května, kde si to dost pochvaloval maník. Ale popravdě, moc mi to neřeklo, jako s FATE nejsem moc sehranej ...
22.8.2017 00:16 - Vojtěch
Pokud ho chceš vlastnit jako že s vlastnickým podpisem, tak úplně ne ;)
22.8.2017 00:20 - LokiB
a pro váhající ... na DriveThruRPG je ke stažení 29 stránková ukázka jako Full-size preview, což je celkem slušnej počin od vydavatele, většinou bývají ukázky o dost kratší. Z tohoto si už určitý obrázek udělat lze.
3.9.2017 20:18 - ShadoWWW
RPG Fórum píše:
Ahoj,

Přecházíme s družinou na Fate: Rozcestí. Jelikož toto vlákno neobsahuje moc diskuzí o pravidlech a moc se nevyznám v jednotlivých verzích Fate, rád bych poprosil o radu, která vlákna projít. Pravidla jsou dost jednoduchá, takže třeba ani žádná diskuze není...: )

Ale jelikož přecházíme z DrD2, tak nás pro začátek nejvíce zajímá, zda Fate: Rozcestí umí vyhodnotit střet více postav. Zda je vůbec možné použít Útok na více postav nebo zda více postav může použít Obranu při akci jiné postavy.

Díky
Rask


Citace odtud.
3.9.2017 20:40 - sirien
ve skutečnosti je ideální diskuse tahle.

V jejím záhlaví jsou odkazy na:
- Fate v Kostce s vysvětlením pravidel
- Fate FAQ což je můj článek s ujasněními a odpověďmi na nejčastější dotazy
- ...a další.

Útok na více cílů: viz Fate Core příslušná pasáž; TLDR: počet posunů získaný v hodu lze rozdělit mezi více cílů, pokud to dává smysl (každému musim přiřadit aspoň +1, logicky). Např. hodím na útok +6, mám před sebou 3 cíle, rozhodnu se zasáhnout 2 z nich, na každého zaútočim s +3. Nebo na jednoho s +4 a na druhého s +2.

Otázka na použití Obrany mi nedává moc smysl co se tim myslí - viz ten článek FAQ odkázanej v záhlaví té vedlejší diskuse nebo prosím o ujasnění v oné vedlejší diskusi.

EDIT: už mi to (asi) došlo. Ne, multiplikace obran je dost DrDII specifická záležitost. Ve Fate je teoreticky možné bránit někoho jiného, ale není to standard. Viz Fate FAQ vysvětlení rozdílu mezi akcemi.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12872791290283 secREMOTE_IP: 54.81.108.205