Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
22.6.2019 15:41 - LokiB
York: hmm, já psal něco jiného. naučit se hrát sám a pak až případně něco od někoho, když chceš a máš tu potřebu.
22.6.2019 15:44 - Lethrendis
Absolutní souhlas s Lokim +100
22.6.2019 18:03 - ShadoWWW
Lethrendis: To máš asi pravidla 1.2. Verze 1.3 byla jen PPP. PPZ byla 1.2 a pak až 1.5.
22.6.2019 18:14 - Jerson
LokiB píše:
I proto jsem tu psal, že můj přístup k tomu "učit lidi hrát" je spíše negativní. člověk si tu cestu najde....
Preferuju tenhle způsob před tím NEJDŘÍV SE NAUČIT podle někoho či něčeho hrát, pak teprve si případně hledat vlastní styl.

A ano, nevadí mi, že to případně někoho odradí, protože si s tím neporadí, nebo někoho ze spoluhráčů otráví.

Preferuješ podobný způsob i u jiných činností?
22.6.2019 18:29 - Lethrendis
Shadowww: Jo, mám 1.5 pro hráče, 1.3 pro pokročilé a 1.5 pro experty. Plus hromádku veverek, Dechů draka a tak. Staré dobré časy :)

No a pak už léta hrajem 1.6., ty jsem kdysi dal bráchovi ve vázané formě.
22.6.2019 18:30 - LokiB
Ano, třeba u sledování filmů, hraní fotbalu s kamarády, šachů atd.
27.6.2019 22:07 - Arten CZ
Já jsem také začínal přímo z příručky, aniž jsem hru znal nebo viděl, v šesté třídě, 1993, DrD PPZ 1.5 a PPP 1.3. Hráli jsme takto až do doby, než vyšel Stín meče nebo Shadowrun, žádný jiný zdroj informací než původní příručky jsme neměli. Vím o dalších 6 skupinách, co začínala na škole s námi, v různých třídách a ročnících kolem, které začínaly naprosto stejně, pouze z příruček (které mezi námi kolovaly). Kdo nakreslil jeskyni, byl PJ. Každý si chtěl nakreslit alespoň jednu jeskyni a být alespoň na chvíli PJ. Hráli jsme takto roky a byly to super roky.

"PJ má vždy pravdu" jsme od začátku chápali tak, že PJ rozhodne, pokud je nejasný výklad nějakého pravidla a nic víc a stále si myslím, že tato interpretace je velice vhodná pro řešení pravidlových nejasností. Neříká, že PJ zná pravidla nejlépe, to může klidně i jiný hráč, pouze, že aby se nezdržovalo, tak autoritu, ale i odpovědnost za poslední slovo má PJ. Stejně tak jsme nikdy nechápali tuto větu jako absolutní moc PJ nad vším. Musím říct, že dokud jsem nezačal číst toto fórum, tak jsem se s jiným výkladem tohoto pravidla nikdy nesetkal.

Souhlasím s Aegnorem a Markym, že hra a příručka je psána tak, aby poskytovala určitý styl hry a určitý pocit z hraní. Nevěřím na univerzální styl hry, univerzální pravidla či univerzální správný způsob hraní. Nyní se chystám od neděle vést novou kampaň v DnD5e ve ForgottenRealms, tak jsem si poctivě přečetl Průvodce hrou, Bestiář, Příručku Pána jeskyně a Průvodce Mečovým pobřežím, abych dostal do hry to, co autoři v této kombinaci do hry chtěli dostat. Věřím, že pravidla dávají hře opravdu hodně.
28.6.2019 10:47 - Crushir
S DrD jsem začal na základce asi kolem roku 1991. Náš PJ dostal Dračák od babičkyk narozkám. Nastudoval pravidla a hrálo se. S tím jak vyšli pravidla pro pokročilé udělal celý svět a začalo tažení na několik let.Jediná inspirace byly knížky a pár předpotopních počítačových her. Časem jsem zkusil i PJovat. Ale spíše než DrD sem vedl Pán prstenů dobrodružná hra, Stín meče a Shadowrun.

S pravidlem PJ má vždycky pravdu jsme nikdy neměli problém. Viz Arten prostě PJ má konečné slovo a vždy šlo diskutovat.

Roleplaying zezačátku moc nebyl prostě se vybíjeli jeskyně, ale s přechodem na tažení se začalo i RP více.

Bílý hrad jsme nikdy nehráli přišel nám hloupej. Lepší bylo na začátku Jarikovo dobrodružství.
28.6.2019 12:42 - Aegnor
Právě mi jeden známý napsal, že mu mechanika 10-again* z CofD trochu připomíná mechaniku 1k6+ z DrD. A když jsem se zamyslel nad rozdílem, tak mi došlo, že u DrD je pro tu "WTF vražednost" důležité to sčítání šestek (každá šestka je +6 k dmgi a další hod, který vygeneruje minimálně +1).

A tak tu mám takový random nápad do diskuze - jak moc by se bojová dynamika DrD změnila, kdyby se místo na 6 přehazovalo na jedničku?


*kdo nezná - háže se několika desetistěnkama, 8+ je úspěch, za každou kostku s desítkou je možné přihodit další kostku. Důležitý je počet úspěchů.
28.6.2019 13:10 - LokiB
Aegnor píše:
A tak tu mám takový random nápad do diskuze - jak moc by se bojová dynamika DrD změnila, kdyby se místo na 6 přehazovalo na jedničku?


mno, to by bylo nadšení u prožívačů "úspěšných hodů" :D
wow, hodil jsem jedna a pak ... 2, celkem 3, juchů.

ale proč ne, má to také své kouzlo ... eliminuje to ty nejhorší hody.

pro zajímavost, víš, že 1k6+ hod má průměr výsledků 4,2?
Jaký průměr má tvůj návrh, počítals to?
28.6.2019 13:13 - Aegnor
LokiB píše:
pro zajímavost, víš, že 1k6+ hod má průměr výsledků 4,2?
Jaký průměr má tvůj návrh, počítals to?

Nepočítal. Jak ses dostal k 4,2?
28.6.2019 14:23 - ShadoWWW
Aegnor píše:
A tak tu mám takový random nápad do diskuze - jak moc by se bojová dynamika DrD změnila, kdyby se místo na 6 přehazovalo na jedničku?

Mně by to přišlo neintuitivní. Něco jako THAC0.
28.6.2019 16:28 - Count
Asi rok jsme opakované hody zkoušeli po trojce a nakonec jsme to zrušili. Kolikrát se stane, že padnou dvě šestky po sobě, aby to nadělalo paseku? Navíc rozdíl 5 a 6+1 není tak velký a když už padne 2x6, tak může postava alespoň zazářit kritickým hodem a užít si vteřinu slávy. Bez občasné šestky a dalšího hodu se někdy nedostaneš potvoře ani na tělo a to by znamenalo další úpravy pravidel a další zmatky.
28.6.2019 16:37 - malkav
S jedním PJ jsme hráli tak, že se po šestce házelo už jen jednou, i kdyby padla znovu šestka.
Count: Blbé je, když zazáří NPC více šestkami :D
28.6.2019 16:58 - ShadoWWW
Jednomu hráči v naší skupině se kdysi povedly dokonce čtyři 6 v řadě. To bylo tenkrát slávy...
28.6.2019 17:12 - Šaman
Už jsem to psal u diskuze o fixlování - jestli někomu přijde k6+ smrtící, tak jednoduchá úprava je buď nahradit to jen hodem k6, ale možná bych to nechal na to, že hráči za postavy háží k6+ a ostatní jen k6.

Protivníci budou maličko predikovatelnější, hráči maji občas radost z extrémního hodu a pokud je protivník silně oplechovaný, potřebují jednou za čas hodit opravdu hodně. K6+ to splní.

Problém by mohl nastat tehdy, pokud některá postava bude těžce opechovaná, ale vzhledem k tomu, že ÚČ potvor určuje PJ, tak proti družině může občas postavit něco, co dokáže ohrozit i toho plechového tanka i bez k6+ hodu.
28.6.2019 17:29 - Aegnor
Šaman píše:
Problém by mohl nastat tehdy, pokud některá postava bude těžce opechovaná, ale vzhledem k tomu, že ÚČ potvor určuje PJ, tak proti družině může občas postavit něco, co dokáže ohrozit i toho plechového tanka i bez k6+ hodu.

A to pak bude docela dost ohrožovat ostatní členy družiny.
28.6.2019 17:43 - Šaman
Aegnor píše:
A to pak bude docela dost ohrožovat ostatní členy družiny.

Jo. Od toho ta družina tanka má. Měl jsem to rovnou rozepsané, ale pak mi to přišlo trochu offtopic. Ale pro toho tanka to je vlastně epic moment i když ho jen naváže na sebe a hází si na obranu a ostatní bosse usekají. Vau, tank ustál čtyři zásahy které by jinou postavu rovnou sundaly? Epic.

Jinak samozřejmě hod k6+ je taky nebezpečný všem, ale problém je, že nikdy nevíš kdy. I pitomý skřet kterého si po třeti úrovni dovolí dát na duel i kouzleník s holí může najednou mít útok přes 20. Zatímco když je z popisu potvory jasné, že od tohohle nikdo ránu slíznout nechce, tak je to práce pro tanka.
(Stejně jako nějaký duch je práce pro kouzelníka, protože má nezranitelnost běžnými zbraněmi a tedy dost ohrožuje libovolného člena družiny, který nemá stříbro, blesky, nebo v extrému bílou střelu.)


Offotpic pod čarou - od mého dračákovského jakživa jsme hráli s úpravou, ze nejen ÚČ, ale i OČ mělo dvě složky. Takže obratný zloděj mohl chvíli tancovat a uhýbat před ranou obouruční sekerou, ale jakmile ji jednou koupil, byl kaput. A velmi se pak projevil rozdíl mezi plechovkou a šermířem. Šermíř vždy házel na obranu a měl slušnou šanci ráně úplně uhnout. Plechovka se (v rozšířeném soubojovém systému) nebránila, rány schytávala, ale ty plechy hodně snižovaly zranění. Kdyby se bránila, tak to schytá stejně, ale navíc často ztrácí akci (zbraně s +2 INIC).

To je rozšíření prý z nějaké šavlozubé veverky v devadesátkách a náš PJ s tímhle pravidlem už zakládal naší první družinu.
28.6.2019 17:57 - LokiB
Šaman píše:
Offotpic pod čarou - od mého dračákovského jakživa jsme hráli s úpravou, ze nejen ÚČ, ale i OČ mělo dvě složky.


které dvě složky máš na mysli u ÚČ a u OČ?
jako útočné číslo a útočnost a u obrany?

sebrat NPC k6+ ... hele určitě to jde, ale popravdě si myslím, že to ztratí por hráče (i ty fixlující i ty nefixlující) určité kouzlo :)
zajímalo by mě, jestli s tím někdo opravdu hrál a byl spokojený.

vím, že to tu není populární, ale pocitově hráč často unese zásah za 5/+4 +6+6+6+3, když má ještě 80 životů, wow, to se ale skřet parádně trefil, hajzl jeden. a když máš 15 životů, tak je to vnímáno jinak :)

zase, někdo řekne, že to je problém hráčů, že to vnímají jinak ... já jen vím, že to tak je
28.6.2019 18:10 - malkav
LokiB: Ale víš to tak na základě tvé nicotné a nicneříkající zkušenosti ... a zkušenostmi tady svůj názor neobhájíš ;)

Hele ještě jsem slyšel řešení takové, že nemůže být započítáno víc šestek, než je životaschopnost (úroveň) cíle. To by řešilo omezení damage na nízké levely, ale možnost výskytu hustokrutých útoků na vyšší levely.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08027195930481 secREMOTE_IP: 54.227.136.157