Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
28.1.2011 09:12 - Peekay
Lotrando píše:
Sirien: úvaha dobrá, ale vychází ze špatného předpokladu, že "devítka" je nastavena realisticky. Podle toho co jsem měl možnost si přečíst na testerském fóru, tak je nastavena spíš "pocitově".


Nepravda.

Nastavovali sme to podla pravdepodobnosti a v ramci interneho testovania sme sa s tym hrali asi pol roka (dumali sme, ci dame 9 alebo 10). Vychadza to tak, ze na deviatku vymaxovane povolanie uspieva kvapku pricasto, ale zasa desina bola prilis demotivujuca na robenie veci s bonusom +0. Lepsou moznostou pre nas rozhodne je motivovat hracov, aby robili aj veci "mimo povolani", ktore maju, aj za cenu toho, ze pasivny odpor prostredia nevie byt realnou vyzvou pre majstra oboru.

(alternativou este bolo pouzit deviatku a dat max. level povolania 4, co je asi najcistejsie z moznych rieseni, ale to je v podstate neschodne kvoli syndromu "omg, iba 5 levelov?!!!!")
28.1.2011 09:23 - Quentin
Pokud budu hrát drd2, tak plánuju houserule na a) Lvlit se dá jen do čtyřky b) Cena jednotlivejch lvlů se bude zvedat exponenciálně, ať mají lidi motivaci nepushovat max lvl, ale spíš multiclassovat.
28.1.2011 09:32 - Peekay
Motivacia multiclassovat tam sice podla mna uz je, ale kludne, preco nie - preto sme tu hru stavali tak, aby sa dala lahko upravovat :)

Da sa s tym robit kadeco, akurat treba mat na pamati "ripple effect" (i.e. vnimat, co vsetko nejaka zmena ovplyvni). V tej hre tak ako vyjde je vela rozhodnuti, kde bolo treba ist jednym alebo druhym smerom a ziadna verzia nebola jednoznacne lepsia... plan je, ze takymito rozlicnymi variantmi sa bude (okrem ineho) zaoberat druha kniha.
28.1.2011 10:15 - Lotrando
Peekay píše:
Lepsou moznostou pre nas rozhodne je motivovat hracov, aby robili aj veci "mimo povolani", ktore maju, aj za cenu toho, ze pasivny odpor prostredia nevie byt realnou vyzvou pre majstra oboru.


počkej, píšeš nepravda a pak argumentuješ takto?

protože moje hodnocení "pocitově" odpovídá tomu co jsi napsal.
28.1.2011 10:39 - Colombo
Lotrando: co je na tom pocitového?
28.1.2011 10:52 - Lotrando
motivace hráčů
28.1.2011 11:05 - alef0
Lotrando, dočítaj Peekayov príspevok ďalej:
Peekay píše:
Vychadza to tak, ze na deviatku vymaxovane povolanie uspieva kvapku pricasto, ale zasa desina bola prilis demotivujuca na robenie veci s bonusom +0.

čo nie je prípad ,,deviatku sme dali, lebo má pekné bruško a oblúčik", ale matematika.
28.1.2011 12:53 - Lotrando
on je to zase jeden z těch sporů o ničem, ale jen pro úplnost:

to co cituješ je zase o pocitu

myslím že jsem nebyl až tak mimo, aby to stálo za půl stránky komentářů.
28.1.2011 13:01 - Vojtěch
A proč ne třeba 8 lvlů d tím, že se bude zvedat bonus jen každý lichý, ale umožní to nabrat více schopností... další varianta ;)
28.1.2011 15:20 - sirien
Lotrando píše:
to co cituješ je zase o pocitu

Ne, není. Pokud mám pro mod +0 pravděpodobnost úspěchu 16,65% (DC 10) a 27,76% (DC 9) tak to je fakticky 1/6 proti 1/4. Úspěch každého šestého hodu vytváří pět hodů neúspěšných, což je dost nanic. Na druhou stranu jedna čtvrtina, to už je pravděpodobnost u které máš docela slušnou šanci na úspěch (...bez obětování naprosto nesmyslného množství dodatečných zdrojů).
Na druhou stranu, mod+6 mi vytvoří pravděpodobnosti 83,25% (DC 10) a 91,68% (DC 9), tedy (lehce zaokrouhleně) 4/5 proti 9/10, kde 4/5 jsou pořád tak trochu výzva - ten neúspěch tam nebude takové "haló", ale 9/10 už je fakt hodně o jistotě, což také nedělá dobrotu.

A otázka teď je - chceš, aby hráči měli větší motivaci zkoušet to, co jejich postava vůbec neumí, nebo chceš, aby mistrovská postava pořád ještě byla ohrožená pasivní hrozbou? A pokud to má být fantasy (nedej bože high nebo epic), tak se odpověď poměrně snadno nabízí sama.

Není to o dojmech, je to čistě o herní stylizaci - to je ta věc, která teprve dojmy vyvolává a kterou lze (alespoň v těhle věcech) docela rozumně předvídat.
28.1.2011 15:26 - Čindi
možná nebude takový problém při vyšších úrovních dát -1 postih za obtížné okolnosti
28.1.2011 15:28 - skew
Vojtěch píše:
A proč ne třeba 8 lvlů d tím, že se bude zvedat bonus jen každý lichý, ale umožní to nabrat více schopností... další varianta ;)
Ale imho ne moc dobrá...

Tím by se objevil problém se "zaokrouhlováním". Liché levely by byly výhodnější než ty druhé.
A totálně by to zbouralo vypovídací hodnotu levelů a hodně motivovalo k investování levelů "do šířky" (co nejvíc povolání s jedničkou).

EDIT: pravda, v reálu by se do toho nejspíš promítly jiné věci, takže to rozšiřování do šířky by nebylo tak strašný. Ale pořád by to znamenalo obětovat fakt, že úroveň postavy je měřítkem její moci.

EDIT2: Čindi píše:
možná nebude takový problém při vyšších úrovních dát -1 postih za obtížné okolnosti
Tohle je dost podobný. Nicméně v menší míře (z "každej druhej level v jednom povolání je slabší" uděláš "N-tej level v jednom povolání je slabší").

EDIT3: ale samozřejmě, pokud to herní skupině nevadí, tak klidně do toho, kdo vás zastaví 8-)
28.1.2011 15:41 - sirien
Čindi píše:
možná nebude takový problém při vyšších úrovních dát -1 postih za obtížné okolnosti

Bude, pokud založíš jádro systému na resolution mechanice s pevným DC
28.1.2011 16:11 - noir
Je to trošku OT, ale projel jsem největší mediální archiv v ČR na dotaz "dračí doupě" a našlo mi to celkem 1948 záznamů (od 1.1. 1990). Podrobněji jsem se díval jen na rok 2010, kdy je naprostá většina citací z té divadelní hry, kterou hrají v Dejvicích. Články z Pevnosti jsou v relevanci a důležitosti až úplně dole...
28.1.2011 16:51 - sirien
Můžeš mi pls vysvětlit co přesně je ten mediální archiv, případně v čem je relevantní? Intuitivně mi přijde, že třeba výsledky Google, Seznamu a Bingu sou poněkud relevantnější...
28.1.2011 16:55 - noir
sirien: Newton IT shromažďuje výstupy z naoprosté většiny médií, a to i věci, které nebyly pro Google a podobné nikdy digitalizované. Tedy věci, ke kterým se nedostaneš, aniž bys zaplatil pořádné sumy.

Je to nástroj standardně používaný inzerenty, PR agenturami a profesionály v médiích, kteří potřebují vidět impact - bez toho, aby byl ovlivněný reklamou. Což u Googlu je pořádný problém, o Seznamu ani nemluvě...
28.1.2011 17:00 - Colombo
noir: nechceš z toho vytáhnout nějaké pikantnosti a zajímavosti?
28.1.2011 17:07 - Jerson
sirien píše:
Každopádně se na to díváš hrozně realisticky, což myslím není úplně dobře.

Dívám se na to z pohledu hráčů (nebo GMma), který řekne "proč bych si házel na obranu, když mám větší šanci nebýt zasažen, pokud se ani nehnu?" A z toho plynoucí řada WTF momentů. Protože si nedělám iluze, že by alespoň polovina z cílové skupiny hráčů neuvažovala klasicky munchkinovsky "lepší číslo dává lepší výsledek", pokud k tomu dostanou pravidlovou možnost.

Samozřejmě že pokud bude neúspěch zajímavější než úspěch, trochu to s pravděpodobností pohne, ale jen u některých hráčů.

Jo, a z mého pohledu není rozdíl mezi šancí na úspěch 1:1 a 1:4, hráčům přijde oboje málo na běžné použití, ale obojí je až až pro akci "zkusíme to a třeba to vyjde". Rozdíl mezi šancemi je v tomto směru prakticky zanedbatelný, tedy z hlediska toho, o co se hráči pokusí.
28.1.2011 17:44 - noir
Colombo: Možná někdy... Neboj, nějaký výstup to mít bude :)
28.1.2011 17:54 - Bouchi
noir píše:
Newton IT shromažďuje výstupy z naoprosté většiny médií,
Hm, a neni ten "rok 2010, kdy je naprostá většina citací z té divadelní hry, kterou hrají v Dejvicích. Články z Pevnosti jsou v relevanci a důležitosti až úplně dole..." zpusobeny tim, ze o te divadelni hre se psalo v mainstreamovych mediich (vcetne deniku), oproti nimz ma Pevnost o 1-2 rady nizsi tisteny (nebo prodany) naklad?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10943007469177 secREMOTE_IP: 3.137.183.14