[Osobnost] RPG Pundit: Kontroverzní kritik

Obsah článku:
-A není to přesně ta kritika, která se vzedmula proti Vampire na the Forge?
-Kritika je v pořádku, ale jejich odpověď je opačná, než by měla být. Oni se vydali cestou vytváření těchto neskutečně omezujících her, které zaškatulkovávají hráče. Co by měli dělat, je vytvářet hry s tolika možnostmi pro GMa, kolik jen lze.
-Říkají, že tvůrce to ví nejlépe a pak skončíte s těmi bláznivými mikrohříčkami, které ani jejich tvůrci nevydrží hrát víc než jen párkrát.
Žebrající žena nesoucí malé dítě přijde k našemu stolu a něco na nás křičí. RPGpundit křičí zpátky, zdvořile. Zoufale hledám, na jakou skálu bych vylezl, ale žádná není v dohledu. Prahnouc po fjordech dál naslouchám, můj sluch mírně redukován.
-The Forge je kult, Ronův kult. Mají dogma, že vytvořili perfektní herní model, což není vědecký způsob jak přistupovat k teorii. Je to náboženství.
-Věci, které nelze vysvětlit v rámci teorie, jako je důvod číslo jedna, proč lidé vlastně hrají tyto hry, tedy aby pronikly do hlavy postavám, což označují jako "imerzi" a vysvětlují to jako symptom duševní poruchy, říká, prskaje.
-A když tyto hry hrajete a nebavíte se, tak máte "poškození mozku". Já vlastně Edwardsovi gratuluji, za to, že pronesl tu poznámku o poškození mozku, protože se konečně přiznal k tomu, co já a kdokoliv, kdo zná tyhle diskuse ví už dávno, že nás zbylé vidí jako idioty s poškozeným mozkem.
Chvíli myslím, že se zastaví, aby se nadechl nebo žvýkal, ale ne:
-Dobré hry jsou takové, které rozumějí GMově roli a tomu, jak je důležitá. To, co World of Darkness udělal špatně, byla diktatura prostředí, kde byl GM pod tlakem všelijakých metazápletek a mocných NPC. The Forge na to vytvářela odpověď, ale skončila s diktaturou systému, kde je GM redukován na jakýsi druh eunucha.
-Dobré RPG je pro hráče sadou nástrojů, dávám jim svobodu vytvářet dobrodružství jaká chtějí. Věci jako Warhammer, Amber nebo d20 dělají právě to. Mají spoustu mazaných nástrojů, s nimiž lze hrát, nesnaží se vás zaškatulkovat.
-Mnoho Forge her nejsou ve skutečnosti hry na hraní rolí, jsou to příběhové hry, kde společně vymýšlíte příběh. Myslím, že se vyvinou ve hry, kde vůbec nebudete hrát postavy.
-Ok, ale... co má být? Nemůžete je prostě nechat dělat si to svoje a smířit se s tím?
-The Forge je náboženství maskující se jako vědecké studium, a protože cítí potřebu kázat, půjdou kamkoliv, aby šířili slovo. To co dělají je, že vstupují do diskusí a mluví, jako by jejich termíny, jako "narativismus" a "gamismus" byly platné. To se začíná šířit a po chvíli musíte ty termíny přijmout, pokud chcete být součástí diskuse o herním designu a teorii.
-První z věcí, kterou Ron Edwards říká v prvních třech esejích o Forge teorii, je, že lidé, kteří hrají ty hry, které považuje za podřadné, se ve skutečnosti nebaví, že jsou nešťastní. To je omyl. A když jsou základní východiska špatná, zbytek teorie je nutně chybný.
-Je to trochu jako kdybych v diskusi řekl: "Všichni Francouzi jsou sodomité a proto může udělat tohle a tamto". Pokud nezpochybníte předpoklad, pak jej implicitně přijímáte a to je to, co se děje na diskusních fórech po celém netu skrze Forge hatmatilku. To ničí schopnost bavit se o teorii herního designu bez sklouznutí do Forge teorie, protože se nevyhnutelně přihrne někdo a začne mluvit jazykem Forge.
-Opravdu nevidíte žádnou výhodu v tom, mít komunitu žijící teorií jako je tato, pro herní designéry?
-To je přesně to, co mi Mike Mearls (vývojář Wizards of the Coast) opakuje, ale já to neberu. To je jako mít skupinku biologů, kteří chtějí vybudovat biologické fórum a jsou inspirováni faktem, že nějací kreacionisté už jedno vybudovali a má na internetu velký vliv, jen proto, že také diskutují původ života.
-Proč všechna ta nenávist? Nebyly by vaše argumenty efektivnější, pokud byste ubral antagonismu a vulgarit?
-Jistě, existují nějací lidé, které by bylo snažší přesvědčit tímto způsobem. Na druhou stranu, zdaleka by neposlouchalo tolik lidí, kdybych to dělal odlišně. To, co jsem chtěl udělat, bylo vytvořit opozici k tomu, co dělá the Forge a říct, že se postavíme za RPG jako zábavu.
-Podívejte se na Huntera S. Thompsona nebo Stephena Colberta. Ti zaujali publikum s osobností, která přitahuje pozornost a později začalo publikum naslouchat tomu, co vlastně říkají.
Díky svému inovativnímu stylu (nebo ofenzivní povaze) se Punditovi podařilo dostat zákaz přístupu na RPG.net, E.N.Worldu a fórech společnosti Green Ronin. V září převzal vedení TheRPGsite. Hrdě prohlašuje, že se v krátkém čase rozrostla z pouhých 300 uživatelů na více než 3000 a říká, že je bezpečným přístavem pro "běžného hráče".
-Není to tak, že bychom někomu dávali zákaz přístupu, ale zde říkáme týpkům z the Forge; nepřijímáme vaše termíny jako dogma konečné pravdy, pokud sem chcete psát, budete se muset vyjadřovat v běžné angličtině a ne v nějakém podomácku sesmoleném jazyce.
-Tato stránka je pro 90 procent hráčů, kteří skutečně hrají nebo si užívají takzvané "tradiční hry", a její úspěch ukazuje, že existovalo velké množství lidí, kteří se cítili nereprezentováni fóry, které byly až dosud na internetu. Ve skutečnosti roste, takže se může stát důstojným soupeřem RPG.net, s 3-4 novými členy denně.
< rozhovor, část II >
rozhovor, část I rozhovor, část III
Zdroj: Imagonem
Napsal Alnag 03.03.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 60 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15004396438599 secREMOTE_IP: 18.118.210.213