Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry: Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Western
Systémy: AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D Next D20 systém GUMSHOE jiné RPG Shadowrun White Wolf hry
Světy: Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Různé: Dotazy Flame/Polemika Inspirace/Novinky Materiály ke stažení Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Určení: jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu. Původně měl být o sexu a násilí, protože tato dvě témata mají v příbězích a ve hře hodně společného, ale už takhle http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • Blades in the Dark v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Blades in the Dark (ukázkové sezení hry na YT zde). V první řadě je určen http://www.d20.cz/clanky/pravidla/blades-in-the-dark-v-kostce.html
  • [Fate] Richardův průvodce překážkami

    Richardův průvodce bloky a překážkami ve Fate Originál, 18. dubna 2013 Předmluva Evil Hat: Následující text je příspěvkem Richarda Bellinghama, hosta http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-richarduv-pruvodce-prekazkami.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • [Mudrcovy rady] Červen 2016

    Schopnosti povolání Funguje barbarův Smysl pro nebezpečí i proti dechům a zvláštním schopnostem nepřátel? Barbarův Smysl pro nebezpečí zvýhodňuje http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5127.html
  • Co znamenají atributy, dovednosti, přístupy...?

    Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově. Pozn. http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
  • [Fate] Posílení - co, jak, proč

    Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu: Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být zcela jasné, kde http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • Vaše dohoda o hře

    Před pár dny jsem dostal PM s dotazem ohledně toho, co by měl ten slavný social contract obsahovat a jak k jeho domluvě přistoupit. A s překvapením jsem http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vase-dohoda-o-hre.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale toužíte-li po přesném vyjádření, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • GUMSHOE v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry které využívají systém GUMSHOE (jmenovitě zejména The Esoterrorists, Fear itself, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/gumshoe-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • Fate & FAE: FAQ a ujasnění

    Úvod, vysvětlivky Základní vysvětlení systému viz [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce Plné verze pravidel v češtině: Fate Core, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html
  • [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate nebo FAE (Fate Accelerated Edition). Je určen pro nováčky co chtějí hrát http://www.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
  • [DrDII] [Fate] Přenesení DrDII hry do Fate

    Úvod Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/drdii-fate-preneseni-drdii-hry-do-fate.html
  • [Fate] Dekonstrukce Skupin (Mobs)

    Dekonstrukce mechaniky O co jde (Mobs, Groups of Mooks) Tohle není nutné moc rozvádět, jen krátce pro orientaci: Mobs a Groups of Mooks jsou http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-dekonstrukce-skupin.html
  • Rozhovor s Mikem Mearlsem

    Christopher Helton: Připomeňme těm, kteří to neví, že jste dělal v herním designu ještě předtím, než jste začal pracovat na D&D pro Wizards of the http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4971.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (25.4.)

    Proč pro obtížnost nestvůry používat pojem Nebezpečnost (zkr. NB) místo jen úrovně? Máme pro to několik důvodů, včetně toho, že chceme používat zlomky http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4959.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (4.4.)

    Budou manévry zjednodušovat Bitevnímu mistrovi dělání věcí, o které se může pokusit každý, nebo budou zamezovat ostatním postavám v pokusu o jejich http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4953.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (14.3.)

    Jak bardovo zaměření na sesílání kouzel ovlivňuje bardskou kolej (zejména Kolej odvahy)? Zavedení plného sesilatelského postupu skutečně ubralo tlak http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4944.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (7.3.)

    Jak často si černokněžníci obnovují své pozice kouzel? Za každý krátký odpočinek, nebo za každý důkladný odpočinek? Černokněžníci si obnovují své http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4941.html
  • [D&D Next] Otázky a odpovědi (28.2.)

    1) Mají čarodějové a mágové stejný seznam kouzel? Ne. Čaroděj má svůj vlastní seznam kouzel, i když čarodějové a mágové mají mnoho společných kouzel. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4939.html
  • Omezení a zdroje magických systémů

    Než se dostanu k samotnému tématu, je potřeba se alespoň letmo zmínit o samotném základu: Nebudu zde na tomto místě nic moc dokazovat, prostě zkuste http://www.d20.cz/clanky/pravidla/omezeni-a-zdroje-magickych-systemu.html
  • [STs/nWoD] Storytelling system (nWoD) v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve hrách používajících White Wolf Storytelling system (tj. nejspíše World of Darkness http://www.d20.cz/clanky/pravidla/sts-uvod-do-sts.html
  • Galerie pokusů o vysvětlení, co je to RPG

    V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
  • [Souhrn základních tipů] Vypravěči

    Úvodní poznámky k tomuto článku Číslování jednotlivých bodů je určeno ke snazšímu odkazování k nim, nijak nevyjadřuje podstatnost daného bodu ani není http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/souhrn-zakladnich-tipu-vypraveci.html
  • Konverze moderních zbraní do ADnD

    Do hry potřebuje zakomponovat stávající moderní výzbroj.   U palných zbraní jsem se rozhodl pro dělení podle užité ráže v kategoriích: <=9mm http://www.d20.cz/skupina/143/clanky/4700.html
  • Slovníček pojmů

    Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky Tento http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
  • Magie a paradigmata v Mage

    Trocha mechanik na úvod Jen pro představu si na úvod uvedeme pár věcí o tom, jak magie v MtA funguje mechanicky, než se dostaneme k tomu zajímavému, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/paradigmata-v-mage-the-ascension.html
  • About, FAQ a pravidla

    Netušíte, kde jste se to vzali / kamže vás to někdo odkázal a kladete si otázku o co tu vlastně jde? Tak vám jí v krátkosti zodpovíme: Co je to http://www.d20.cz/clanky/stripky/about-faq-a-pravidla.html
  • Pár slov o nás

    Tyto stránky jsou výsledkem úsilí tří lidí, Alnaga, Maxe a Rytíře. Jak k tomu došlo si můžete přečíst v článečku Jak to začalo.Přestože se snažíme o co http://www.d20.cz/clanky/stripky/par-slov-o-nas.html
  • Co je to D&D a d20system?

    Co je to vlastně to D&D? D&D je zkratka slovního spojení Dungeons & Dragons. Jedná se o nejstarší hru, která si vysloužila plnoprávné označení http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1466.html
  • Co je to RPG?

    Ve valné většině her na hrdiny představuje jedna osoba "rozhodčího", na něhož je možno nahlížet jako na jakéhosi "vypravěče" příběhu. Vypravěč, ve spolupráci http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1333.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12196803092957 secREMOTE_IP: 54.160.245.121