Kultura

CS vydání Fate bych podpořil/a (viz #171)

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
100kladné body0
250kladné body0
500kladné body0
1000kladné body0
1500kladné body0
2500kladné body0
5000kladné body4
víckladné body2
Autorská citace #61
20.6.2014 08:09 - sirien
Tak už jsem to tam vyjasnil.

Teda, původně sem myslel že tam je pár chybek, nakonec jsem Aljenovi opravil asi tak 80% toho co tam napsal... ale tak to je holt cena za to seznamovat se se systémem tak že si ho člověk nechá převyprávět místo toho, aby ho přímo četl a naprosto upřímně - u mnoha jiných systémů tím jsem vinnen úplně stejně a napsat podobný rant na některý z nich tak by na mě mohl někdo kdo ten systém zná z přečtení a hraní naběhnout úplně stejně, jako já na Aljena, takže asi cajk...
Autorská citace #62
20.6.2014 22:29 - Aljen
Opravil som ti tvoju opravu ;)
Nie je percento ako percento. Niekedy je z 80 asi tak 5.
V kazdom pripade vdaka za upozornenie o Compel. V F2 je celkom schovany ked citas iba z rychlika.

To na co najviac rantujes je sposobene tvojim omylom. Nepisal som v danej stati o stuntoch v FC ale v F2 ...takze samozrejme ti to nedavalo zmysel.
Autorská citace #63
20.6.2014 22:36 - York
Ha, moje nenápadné poštvání Siriena na na tvůj příspěvek je prozrazeno ;-)

Imho to stálo za to, ta vaše přestřelka je docela zajímavá.
Autorská citace #64
20.6.2014 22:38 - sirien
Aljen: nevadí, opravím i Tvou opravu mé opravy :p
Autorská citace #65
20.6.2014 23:04 - Aljen
V pohode.
Nepochybujem ze si nieco vymyslis
Autorská citace #66
20.6.2014 23:11 - sirien
Tak jsem nic moc nevymyslel, očividně jsme se jen brutálně minuli ve vyjádření / pochopení... z toho cos napsal mi je ten Tvůj původní post o hodně jasnější a jo, k tomu není moc co dodat :)

Jinak ano, jsem na Tvé straně, osobně mi přijde F4C o hodně víc příběhový než F2. Paradoxně i jednodušší a aniž by ztratil mechanickou sílu a rezistenci vůči gamistickému pojetí.
Autorská citace #67
22.6.2014 11:35 - ShadoWWW
Mně osobně přijde F4C taky lepší než F2. U překladů to vynikne ještě víc.
Autorská citace #68
17.7.2014 20:18 - Sparkle
L.Z.J. píše:
Měl bych dotaz mimo překlady - jaký je konkrétně ten magický systém ve Freeportu? Nebo jsou někde stručné popisy sepsaných magií pro Fate 4e. Přece jen hrajeme fantasy a tam by magie být měla, tak mě zajímá, co už existuje. Ale zase si kvůli tomu zatím kupovat knížku nechci.


Recenze na Freeport : http://ironbombs.wordpress.com/2014/04/09/rpg-review-fate-freeport-companion/

Já jsem o něm trochu psala zde: http://www.d20.cz/diskuze/kultura-diskuze/51504.i49.html#i49

Jestli jsi z Prahy nebo budeš v sobotu na Gameconu nebo se chytáš v září na Deskofobii Live, tak ti tu knížku můžu půjčit.
Autorská citace #69
18.7.2014 14:59 - LZJ
Sparkle: Díky, takové stručné info jsem čekal. Ale předtím jsem ho nějak přehlédl.
Autorská citace #70
22.7.2014 17:38 - sirien
V G+ komunitě jsem našel další zajímavý návrh ohledně zbrojí

Zbroj lze mechanicky vyjádřit jako minimální obranu. Tj. pokud si hodíte na obranu méně než je hodnota zbroje, tak zbroj vrátí váš hod zpátky na své hodnocení. Např když mám zbroj 0 a hodím -2, zbroj můj hod vyrovná na 0. Kdybych hodil 0 a víc, tak se neprojeví nijak.

Nejspíš jde aplikovat jak na hod kostek tak i na celkový výsledek hodu (druhá varianta učiní zbroje méně zajímavé pro zběhlé bojovníky - ale stále se jim může hodit např v boji s přesilou nebo za špatných podmínek.

Je to docela zajímavé pravidlo a osobně se mi na pohled docela líbí, není náročné a zdá se že by jeho výsledky mohly dávat i dobrý smysl při hře.
Autorská citace #71
22.7.2014 17:40 - sirien
Plus samozřejmě Fate nominován v ENies v několika kategoriích

www.ennie-awards.com/blog/the-2014-ennies-voting-booth-is-now-live
Autorská citace #72
23.7.2014 10:24 - Dukolm
Autorská citace #73
25.7.2014 20:26 - Sparkle
Modiphius vydal sci-fi svět Mindjammer v nové edici pro Fate Core. Vypadá to hustokrutě epicky. Půjde to dovézt do ČR. :)

http://rpg.drivethrustuff.com/product/126093/Mindjammer--The-Roleplaying-Game--FREE-PREVIEW
Autorská citace #74
2.10.2014 21:09 - sirien
ROAD TRAIN - Iowin2 (by RPG F) variace Fate Core pro hraní Australských truckerů.
Autorská citace #75
9.10.2014 21:38 - sirien
by Aljen:

4 články (eseje) k Fate za 3 USD (mumly mumly zkurvená parita kupních sil mumly: http://rpg.drivethrustuff.com/product/130530/Fateful-Concepts-Character-Aspects
  • Why Five Aspects? Unpacking the Aspect Economy
  • Decoupling Phases and Aspects
  • Aspect Slots
  • Casting: High Concept and Trouble Menus
.

Fanzine k Fate za 2 USD: http://www.patreon.com/Trumonz
Autorská citace #76
10.10.2014 08:37 - Skenderax
Sparkle píše:
Modiphius vydal sci-fi svět Mindjammer v nové edici pro Fate Core. Vypadá to hustokrutě epicky.


Kniha (príbeh) prečítaný a pravidlá z pólky. Vyzerá to skutočne dobre...
Autorská citace #77
6.11.2014 01:17 - sirien
Sem teď řešil jeden problém ohledně Mobs a úplně náhodou jsem narazil na jednu perličku:

Playing With Fate Stress (Ryan Macklin)

(mluví tam o variaci plošného posunu stress boxů (např. stuntem), tj. místo [1] [2] [3] máte rovnou [2] [3] [4], což efektivně způsobí, že nedokážete ustát větší počet zásahů (na pokrytí 1 posunu pořád musíte spálit jeden ze tří stress boxů, takže čtyři malé zásahy vás pořád pošlou do následků), nicméně to způsobí, že ustojíte stejný počet o něco větších zásahů.
Autorská citace #78
20.11.2014 04:13 - sirien
http://bundleofholding.com/index/current

ALL-NEW tabletop roleplaying games using the Fate System
Bundle of Fate +2

TIANXIA, JADEPUNK, BASE RAIDERS, and many more!

Píše:
Core collection - $8.95

Day After Ragnarok (Fate Core Edition)
Fate Core and Fate Accelerated
Iron Edda: War of Metal & Bone
The Ministry Initiative


Píše:
Beat the threshold - level up!

Base Raiders
Jadepunk: Tales From Kausao City
Pirate's Guide to Freeport and Fate Freeport Companion
Tianxia: Blood, Silk, & Jade



Máte ještě týdena pár hodin
Autorská citace #79
20.11.2014 14:15 - sirien
Gurney: Neustále opakuješ, že se Ti na Fate 2e oproti 4e líbilo, že Aspekty fungovaly odděleně (resp. byly vyvolávány odděleně) od FP. Přemýšlím o tom už nějakou dobu a nemůžu přijít na nic, co by Ti nějak zvlášť bránilo to twistnout i ve 4e. Uvolněné FP můžeš přesměrovat zpět na +1 bonusy nebo z nich udělat stunt-boostery...
Autorská citace #80
20.11.2014 22:41 - Gurney
Já relativně nerad rozebírám hry bez toho abych si je pořádně vyzkoušel (aspoň pokud to není na první přečtení naprosto mimo mísu...) a Fate Core jsem hrál dohromady dvakrát. Určitě si ho hodlám ještě vyzkoušet zahrát i vést, ale momentálně na to ani nemám moc chuť - hraju jiné věci a stenul bych spíš 5e. Takže s jedním velkým imho a je klidně možné že časem změním názor:

Fate Core je pro mě prozatím hra, která vypadala skvěle po přečtení, ale při hraní samotném mě moc neuchvátila. Ono to není jen o tom že aspekty jsou napevno navázané na fate pointy, přijde mi vyloženě otravné jak celá ta hra s aspekty zachází - třeba práskání aspektů na věci pomocí create advantage je prostě divné, jakkoli se na to snažím koukat. Nemůžu si pomoct, ale z každého kreativního nápadu se tím stává +2 (za free invoke, FP, dlaší CA, někdy zadarmo - whatever, prostě je to jen další nudná +2) a free invoke a ta mechanika mi tak nějak kazí dojem ze hry - místo abych udělal něco awesome jsem udělal plus dvojku, jak se ode mě čekalo.

Stejný dojem mám mimochodem z concedu - v jiných hrách zažily naše NPC/PC ekvivalent concedu několikrát, včetně toho když jsme nechali zdrhnout jednu poměrně klíčovou záporačku, protože nám přišla awesome. Být to ve Fate Core, je to prostě další věc, která se očekává.

Scénické aspekty mi přijdou vyloženě kontraproduktivní a v zásadě jako obrovská nálepka "use this and get 2!!!", díky které je velmi snadné odignorovat cokoli tuhle nálepku na sobě nemá. Obzvlášť v bojích pak vypadá používání aspektů jak nákupování v obchoďáku za totálního výprodeje - tuhle scénickou 2, jedno volný vyvolání tady... a hele boost, stejně za chvíli někde dostanu další. Pro mě downgrade od způsobu jakým používala aspekty 2e, kde si spálil jeden a zároveň jsi tím řekl o své postavě že to prostě dá, protože je Krutopřísnej týpek (příklad aspektu, dosaď si něco co neidiotsky charakterizuje postavu).

Ale to jsou víceméně detaily, podstata je podle mě v tomhle - po té první hře jsem hodně dlouho přemýšlel nad tím jestli je Fate Core jedna z těch her co vypadá dobře jenom na papíře nebo jsem, básnicky řečeno, dostal zadarmo bazén a podařilo se mi v něm utopit. Nakonec jsem došel k tomu že podstata toho proč mě ta hra moc neoslovuje je nejlépe popsána v tomhle článku. Prostě lidi kolem Hickse udělali novej Fate tak aby jim co nejlíp vyhovoval a tím ho posunuli směrem, který mě moc nebere. Core mi proto taky přijde mnohem víc jako 3rd party product plný dobrých návodů (Stunts jsou awesome a měl by si je přečíst každý kdo chce mít ve hře nějaké věci typu talenty/featy) než jako plnohodnotný pokračovatel neutrálnějšího 2e.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24623107910156 secREMOTE_IP: 54.163.61.66