Fate Freeport
Místo skillů je 6 atributů - str, dex, con, int, wis, cha.
Začíná se defaultně s +0 +1 +1 +2 +2 +3.
Constitution a Widsom přidávají stress a consequence fyzické / mentální.
útok na blízko: str (s určitými zbraněmi dex)
útok na dálku: dex
obrana proti fyzickým útokům na blízko i na dálku: dex
magický útok: cha
obrana proti magii: dex / int
percepce apod: wis
Jsou tam rasy, ty spočívají v aspektu a možnosti výběru rasových stuntů. Je jich tam vcelku dost.
Magie: základem je mít aspekt. Ten dává možnost základního magického útoku skrz charismu a magickou obranu skrz inteligenci, plus drobné cantripy. Kdo chce kouzlit lepší věci, musí si vzít stunt (y) . Stunty odemykají cca 3 kouzla z konkrétních škol. Většina kouzel stojí 1 FP na zakouzlení nebo ti spotřebovávají mentální stress, který tu funguje jako něco jako mana.
Corruption: je na to další stress track. Dostáváte tam hity, když způsobíte minor, major nebo severe infractions. Minor je provozování magie ze sobeckých pohnutek ve snaze někomu ublížit, major je prerekvizit pro konkrétní zlá kouzla a severe je něco opravdu hnusného typu zpopelnění celé vesnice. Když vám dojdou tracky, začnete to dostávat jako consequence. Tracků se zbavujete tak, že celý milník musíte nekonat zlé věci a zároveň vykonat něco dobrého.
Insanity
mentální útoky proti Will, kdykoli se postava setká s něčím hnusným. Ve stylu Lovecrafta. Útočí se proti mentálnímu stress tracku podle závažnosti útoku buďto +1 nebo +2 nebo +3.
Zbraně
na blízko se dělí na martial, finesse a heavy. Martial dávají +1 stress při úspěšném zásahu. Finesse umožňují útok skrz dex. Heavy dávají +2 stress při úspěšným útoku ale jste poslední v iniciativě.
na dálku se dělí na Sidearms, Longarms, Cannons a Swivel guns. Všecko to používá střelný prach. Nehrajeme na ně, protože máme středověký setting.
Zbroj
Light, medium, heavy, proofed, shields. Brnění je aspekt a dává za sezení několik volných invokací podle typ (lehké 1, střední 2, těžké 3, štít 1). Proofed armor je lepší proti střelným zbraním.
Magické předměty jsme zatím neřešili, pak o nich kdyžtak něco napíšu.
Dále knížka má mrtě potvor a bytostí do bestiáře. Včetně generických archetypů a NPC s historií. Na konci je vzorový dobrodružství tak na 3 sezení.
Jak moc je to dobrý zatím nedokážu říct, protože zatím hrajem akorát melee bojovníka. Ale plánujem otestovat mága. Minimálně se mi líbí jak jsou tam řešený zbraně a zbroj, a ten bestiář je boží. Taky se mi líbí, že jsou ty základní atributy dobře rozložený (útok skrz STR, zatímco obrana skrz DEX, takže levlení bojovníka není braindead boostování síly).
Manžel na to nadává, že mu strašně nepadaj kostky (dneska měl opět průměrný hod -2 ).