Pravidla

sirien
28.2.2014 01:56
Fate Core (4e)
Tahle diskuse je určená přímo pro pokec o Fate (Core) jako systému popř. novinkách; další věci (FAE atp.) kdyžtak tam, kde patří :)

Dotazy pravidlům - možná nejdřív mrkněte do níže odkázaného FAQ článku

.

Zrcadlová diskuse k FAE (popř. "Rozcestí")
Autorská citace #41
19.3.2014 08:34 - chrochta
Vypdalo pár "nedůležitých" aspektů - například Born under prophecy/ Maker of fate.
Autorská citace #42
20.3.2014 18:45 - sirien
mini-recenze Ventrue City (zdroj) - cyberpunkové hry v srdci mega-metropole.

Ořezáno o omáčku:

Píše:
Venture City is a nice setting of adventures for Fate Core. Imagine a cyberpunk city of millions, a sprawling urban metropolis. Imagine crime, corruption, and violence. Now imagine heroes and villains, paragons of justice and evil. Heck yes! Venture City is an urban cyberpunk setting with supers.

Venture City is awesome, the texts and the arts, the pitch and the result. It provides a solid sandbox setting to run some gritty urban supers games, and campaigns. It also provides nifty system rules to create powers. This system is pretty straightforward, and takes advantage of the Fate fractal. You won't read the book and run a game. You'll need some preps of course, but light preps, because you'll find numerous adventures hooks and places hooks and antagonists hooks.

Perhaps I'm biased, but I don't care. As a Fate fan, I know I'm playing a Fate game. Venture City is a well-done patreonized world of adventure for Fate.


Autorská citace #43
20.3.2014 19:18 - sirien
Mimochodem, znáte někdo Fate Freeport? Vypadá to jako docela cool pravidla pro fantasy Fate a jeden týpek dává na Google+ komunitu fakt hezky vypadající sheety :D



(slíbil, že tenhle týden by měly být dodělané a nabídnuté volně ke stažení)
Autorská citace #44
20.3.2014 20:03 - ShadoWWW
Tak na ten Freeport jsem hodně zvědavý!

Bude překlad? ;-)
Autorská citace #45
20.3.2014 20:06 - Sparkle
sirien píše:
Mimochodem, znáte někdo Fate Freeport? Vypadá to jako docela cool pravidla pro fantasy Fate a jeden týpek dává na Google+ komunitu fakt hezky vypadající sheety :D


Podle toho teď zkoušíme hrát. Zatím spokojenost.
Autorská citace #46
20.3.2014 20:09 - sirien
ShadoWWW píše:
Bude překlad? ;-)

Pokud vím tak to není dostupné jako free verse, takže s tím moc nepočítám... ale tak možná že časem :)

Sparkle píše:
Podle toho teď zkoušíme hrát. Zatím spokojenost.

nice. Podělila by ses o stručné shrnutí pravidel (v porovnání vůči Core)?
Autorská citace #47
20.3.2014 22:51 - Colombo
líbí se mi to corruption
Autorská citace #48
21.3.2014 09:43 - Sparkle
Sepíšu o víkendu, až budu mít na to klid.
Autorská citace #49
23.3.2014 17:16 - Sparkle
Fate Freeport

Místo skillů je 6 atributů - str, dex, con, int, wis, cha.
Začíná se defaultně s +0 +1 +1 +2 +2 +3.
Constitution a Widsom přidávají stress a consequence fyzické / mentální.

útok na blízko: str (s určitými zbraněmi dex)
útok na dálku: dex
obrana proti fyzickým útokům na blízko i na dálku: dex
magický útok: cha
obrana proti magii: dex / int
percepce apod: wis

Jsou tam rasy, ty spočívají v aspektu a možnosti výběru rasových stuntů. Je jich tam vcelku dost.

Magie: základem je mít aspekt. Ten dává možnost základního magického útoku skrz charismu a magickou obranu skrz inteligenci, plus drobné cantripy. Kdo chce kouzlit lepší věci, musí si vzít stunt (y) . Stunty odemykají cca 3 kouzla z konkrétních škol. Většina kouzel stojí 1 FP na zakouzlení nebo ti spotřebovávají mentální stress, který tu funguje jako něco jako mana.

Corruption: je na to další stress track. Dostáváte tam hity, když způsobíte minor, major nebo severe infractions. Minor je provozování magie ze sobeckých pohnutek ve snaze někomu ublížit, major je prerekvizit pro konkrétní zlá kouzla a severe je něco opravdu hnusného typu zpopelnění celé vesnice. Když vám dojdou tracky, začnete to dostávat jako consequence. Tracků se zbavujete tak, že celý milník musíte nekonat zlé věci a zároveň vykonat něco dobrého.

Insanity
mentální útoky proti Will, kdykoli se postava setká s něčím hnusným. Ve stylu Lovecrafta. Útočí se proti mentálnímu stress tracku podle závažnosti útoku buďto +1 nebo +2 nebo +3.

Zbraně
na blízko se dělí na martial, finesse a heavy. Martial dávají +1 stress při úspěšném zásahu. Finesse umožňují útok skrz dex. Heavy dávají +2 stress při úspěšným útoku ale jste poslední v iniciativě.
na dálku se dělí na Sidearms, Longarms, Cannons a Swivel guns. Všecko to používá střelný prach. Nehrajeme na ně, protože máme středověký setting.

Zbroj
Light, medium, heavy, proofed, shields. Brnění je aspekt a dává za sezení několik volných invokací podle typ (lehké 1, střední 2, těžké 3, štít 1). Proofed armor je lepší proti střelným zbraním.

Magické předměty jsme zatím neřešili, pak o nich kdyžtak něco napíšu.

Dále knížka má mrtě potvor a bytostí do bestiáře. Včetně generických archetypů a NPC s historií. Na konci je vzorový dobrodružství tak na 3 sezení.

Jak moc je to dobrý zatím nedokážu říct, protože zatím hrajem akorát melee bojovníka. Ale plánujem otestovat mága. Minimálně se mi líbí jak jsou tam řešený zbraně a zbroj, a ten bestiář je boží. Taky se mi líbí, že jsou ty základní atributy dobře rozložený (útok skrz STR, zatímco obrana skrz DEX, takže levlení bojovníka není braindead boostování síly).

Manžel na to nadává, že mu strašně nepadaj kostky (dneska měl opět průměrný hod -2 ).
Autorská citace #50
2.4.2014 21:22 - sirien
Autorská citace #51
15.4.2014 11:52 - ShadoWWW
Slyšel jsem, že The Day After Ragnarok se moc povedl (ale sám ho nevlastním).
Autorská citace #52
15.4.2014 11:52 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Slyšel jsem, že The Day After Ragnarok se moc povedl (ale sám ho nevlastním).


Dík za tip, to objednám :)
Autorská citace #53
15.4.2014 11:53 - Vojtěch
Hezké...
Autorská citace #54
10.5.2014 12:57 - sirien
od vedle
Gurney píše:
ShadoWWW: Já si tedy úplně nejsem jistý, že Fate Core je tak dobrá rada pro někoho, kdo nechce mít při hře systém "na očích". Úvahám jestli někoho udeřit na solar znamená akci Útok nebo Vytvoření výhody se moc nevyhneš.


Podle mě to je nesmysl. Create an Advantage je věc, která se hodně řeší v pravidlech a na fórech, protože ta akce umožňuje systémově vyřešit spoustu věcí, které by se jinak řešily nějak obtížně.
V samotné hře to je ale myslím naopak akce nejméně obvyklá, která na pořad dne přichází buď ve zcela jasných situacích (když někdo chce vytvořit aspekt) nebo jako rozseknutí sporných míst.

Popravdě kromě případů kdy si někdo na fórech snaží záměrně vycucat z prstu co nejspornější a nejméně jasné případy mi přijde, že 4 actions jsou dost jasně definované a velmi dobře rozlišené (ostatně i na těch fórech je ta "nejasnost" obvykle daná hlavně tím, že dotyční ty příklady záměrně uvádí bez kontextu, aby pak mohli s tím kontextem slovíčkařit)
Autorská citace #55
11.5.2014 20:27 - Arten CZ
Nevím, zda hrajeme FC tak, jak zamýšleli tvůrci, ale u nás je create advantage užívaná v 80% případů, kdy házíme kostkami. Možná by se daná část hry měla správně hrát spíš jako challenge nebo contest, ale nám se osvědčil takovýto způsob hry.

Příklad 1: Postavy chtějí osvobodit doktorku X ze zajetí. Doktorka je v držení v cele na vesmírné lodi, hlídaná dvěma těžkooděnci s pulzními puškami. Jít proti nim bez přípravy je sebevražda, obtížnost 8. Inženýr se ale nabourá do systému podpory života a nastaví zde virus, který ve správnou chvíli vypne gravitaci ve vězeňském bloku (create advantage). Technik nastaví výbušniny pod hlavní rozvod energie a tím ve smluvený okamžik vypne světla a otevře cely (create advantage). Postavy si opatří gravitační boty a brýle pro noční vidění. Tímto získají několik výhod a následně s jejich pomocí se vrhnou na stráže (overcome, 3x advantage), které se po tmě vznášejí v bezgravitačním prostoru, obtěžování několika vězni.

Příklad 2: Postavy se snaží dostat do střežené orbitální celnice, kde je zadržováno jejich zboží. Celnice je ale hlídána (obtížnost 6). Xenolingvistovi se ale podaří vyprovokovat hádku mezi celníky a zástupci jiné rasy na palubě (create advantage) a během roztržky odcizí jednomu z celníků uniformu a odznak (create advantage). Vyjednavač se oblékne do uniformy a zatímco využívá roztržky, nepozorovaně projde přes hlídky do celnice (overcome, 2x advantage).
Autorská citace #56
29.5.2014 19:20 - sirien
Sparkle: Pokud bys chtěla pomoct s tvorbou obsahu na faterpg.cz tak si stačí říct
Autorská citace #57
29.5.2014 21:04 - Sparkle
sirien píše:
Sparkle: Pokud bys chtěla pomoct s tvorbou obsahu na faterpg.cz tak si stačí říct


Určitě využiju, díky moc. Začnu řešit faterpg.cz příští týden. Zítra dávám Rozcestí do sazby, takže teď jsem neměla na faterpg čas.
Autorská citace #59
20.6.2014 06:08 - sirien
A to neběží ještě ani jeden celý týden. To zneužití Fate k propagaci DrD2 bolí... stejně jako ta hrozná série faktických chyb co vznikla z toho že Aljen popisuje F4C (a možná I F2 co tak koukám) podle toho jak mu to někdo v rychlosti vysvětlil a ne podle toho že by ho četl. To už je ale pro Fate na RPG F skoro tradiční prokletí :-)
Se tam někdy později stavím mu to opravit, dřív než to stihne někoho fakt zmást :-)
Autorská citace #60
20.6.2014 06:29 - Vojtěch
Dělej rychle, malém jsem si to přečetl :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066665172576904 secREMOTE_IP: 18.97.14.84