Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Škola Geometrie

    Studenti školy geometrie se nezaměřují na žádný konkrétní druh magie, ale naopak se snaží najít obecné zákonitosti, podstatu magie a společné prvky http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5309.html
  • Metoda 5 místností

    Úvod Originál, Johnn Four. Metoda 5 místností je mé řešení pro kombinování mýtické příběhové struktury od legendárního akademika Josepha Cambella (Hrdina http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/metoda-5-mistnosti.html
  • [FAE] Rizika

    Přístupy a rizika Původní článek je od Rob Donoghue k dispozici zde (leden 2018). Všechny použité piktogramy jsou z této databáze. Je http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fae-rizika.html
  • Výrazná postava snadno a rychle

    Co? Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
  • RPG Scénáristika 0: Kdo to sakra pojmenovával?

    Co je vůbec RPG Scénáristika? Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
  • Kovářova dcera

    Následující dobrodružství je převzato z minisérie Matta Collvila "running the game".  Tedy, převzato. Matt ve svých videích brainstormoval první jednoduché http://www.d20.cz/clanky/pravidla/kovarova-dcera.html
  • Pokus o multikampaň (post mortem)

    Před pěti měsíci jsem se pokusil rozjet http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5263.html
  • RPG Scénáristika 21: Do tance!

    Zpátky do akce! Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • RPG Scénáristika 22: Šroubky a součástky

    O čem vlastně už byla řeč Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
  • [J&D, D&D] Sociální interakce

    Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků. Srdcem Jeskyní a draků http://www.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
  • [Překlad] Volův průvodce netvory

    Volův průvodce netvory AUTOŘI: Mike Maerls, Jeremy Crawford, Adam Lee, Kim Mohan, Christopher Perkins, Sean K. Reynolds, Matt Sernett, Chris http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-voluv-pruvodce-netvory.html
  • Quilik - Illithidí imbecil

    Před zhruba třiceti lety byl Quilik jen jedním z mnoha mozkožroutů v kolonii a byl tam spokojen. Jak každý ví, mozkožroutí kolonie jsou ovládány starým http://www.d20.cz/clanky/svety/quilik-ilithidi-imbecil.html
  • Magie a paradigmata v Mage v Kostce

    Tento článek obsahuje základní úvod do hraní Mage the Ascension (3. edice WoD), resp. popis magie a kouzlení v Mage (Mage jsou jednou z her World http://www.d20.cz/clanky/pravidla/paradigmata-v-mage-the-ascension.html
  • Hraní ve fantasy: Trpaslíci

    Toto je ukázkové zpracování trpaslíků jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-trpaslici.html
  • Překlad Dawn of worlds

    STAHUJTE ZDE Originál Měli jste někdy potřebu si vytvořit vlastní svět? Říkali jste si někdy jaké to je být bohem? Chtěli jste někdy vytvořit svět s http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dawn-of-worlds.html
  • Hraní ve fantasy: Elfové

    Toto je ukázkové zpracování elfů jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-elfove.html
  • Hraní ve fantasy: Lidé

    Toto je ukázkové zpracování lidí jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-lide.html
  • Hraní ve fantasy: Rasy

    Historie ras ve fantasy a RPG Než se pustíme do toho co, jak a proč, je dobré se nejprve podívat zpět a zjistit, proč jsou dnes věci takové, jaké jsou. Nelidské http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-rasy.html
  • Xanatharův průvodce vším (videa)

    Dostal jsem žádost, abych přeložil videa o Xanatharovi, protože ne všichni zájemci zvládají angličtinu. Na následujících stránkách naleznete překlady http://www.d20.cz/clanky/produkty/xanatharuv-pruvodce-vsim-videa.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • Nejhorší, co se postavě může stát

    Co nejhoršího se může stát? Originál, 8. ledna 2016 Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • Co dělat, když postava zemře? (DM Tips)

    Smrt hráčské postavy! Originál, 1. prosince 2016 Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • [Fate] Sabotovaná mise: pravidla

    Přehled Věci vytvořené ke hře dříve bokem: Anotace Postavy Seznam dovedností http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-sabotovana-mise-pravidla.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • Ctnosti Zla

    Krátce o ctnostech a ne úplně zkaženém zlu Ctnosti jsou "morálními maximy" - platónskými ideály některého typu morálně dokonalého chování. Není přitom http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctnosti-zla.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • Horor

    Ak si zadefinujeme horor ako zámer vystrašiť vaše publikum, tak v tomto prípade nemožno hovoriť o určitom konkrétnom žánri. Horor totiž môžete situovať http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/horor.html
  • Bezkostkový Apokalypse

    Malý úvod překladatele: překládat tenhle blog bylo trochu zvláštní - věnuje se Apokalypse hrám a točí se kolem Amber Diceless RPG a já ani jedno z toho http://www.d20.cz/clanky/pravidla/bezkostkovy-apokalypse.html
  • [Fate] Jednorázová vyhodnocení

    O co jde Fate vyhodnocuje konfliktní situace postupně, pomocí logiky akcí a reakcí. Tedy: určí se pořadí, v němž postavy ve scéně jednají, a každá http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-jednorazova-vyhodnoceni.html
  • Pořadí při iniciativě

    Magnetická podložka Toto je technika, kterou používám (proto taky dostala první místo v seznamu). Může vám postačit jednoduchá magnetická tabule. Klady: http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/poradi-pri-iniciative.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • Mřížka vedlejších postav

    Originál, 27. srpna 2015 Pozn. překladatele: blog se točí kolem slova "Leverage". To je zároveň název seriálu a zároveň v angličtině označení žánru, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/mrizka-vedlejsich-postav.html
  • Umění rekapitulace

    Rekapitulace jako součást hry Rekapitulace předchozího děje je důležitou součástí struktury herního sezení. Je na vás, abyste ji dělali dobře. Proč http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/umeni-rekapitulace.html
  • Historická města 6 - Vojenství

    Hradební privilegium patřilo mezi natolik významná, že si právo ho udělovat ponechal v ruce panovník. Hradby se navíc staly jedním z nejcharakterističtějších http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-6-vojenstvi.html
  • Jak hrát gotický horor

    Téma hororu, a gotického hororu obzvlášť, je výjimečná výzva pro Pána hry, protože sezení kolem stolu s přáteli není ve své podstatě vůbec děsivé. U hororu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/jak-hrat-goticky-horor.html
  • Dvacet námětů na dobrodružství na Severu

    Sice DnD ani jiné hry nehraji, ale to mi nebrání netrpět čas od času stvořitelským syndromem. Jelikož se mi ho ne vždy podaří potlačit a nacházím se v http://www.d20.cz/clanky/stripky/5132.html
  • Sběratelé věčných hrobek

    Roku 5000 našeho letopočtu bude děsivá říše Tsan-Čan ovládat dnešní Asii a možná ještě větší část světa. Bude to čas, kdy neohrabanou vědu a technologii http://www.d20.cz/clanky/svety/5023.html
  • Co znamenají atributy, dovednosti, přístupy...?

    Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově. Pozn. http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
  • Historická města 14 - Exkurz: Řemesla a Obchod

    Exkurz: Řemesla a obchod Téma řemesel a obchodu je rozsáhlé a občas je mnohem lepší než obecné teoretizování uvést pár příkladů umožňujících obrázku http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-14-exkurz-remesla-a-obchod.html
  • [Fate] Kombinování přístupů ve FAE

    Úvodní poznámka: překlad není příliš zahlazený (nemyslím, že by to bylo důležité). Výtah z diskusí je obecně krácený (chtěl jsem odtamtud vytahat hlavně http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-kombinovani-pristupu-ve-fae.html
  • [mapování] Mystikův mlýn - mapa kouzelníkovy věže se zvratem

    Chtěl jsem zmapovat kouzelníkovu věž se zvratem – něco, kde by se mohl ukrývat a experimentovat mág s mírným sklonem k steampunku. Co by takový mág http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5098.html
  • Chyťte svůj dech

    Chyťte svůj dech! Originál, 5. října 2012 Včera při večeři má dcera stále mluvila o tom, jak má "více dechu" než její malý bratříček. Ta myšlenka http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/chytte-svuj-dech.html
  • [Fate] Náhodná zranění a hody na zranění

    Tyto dva články popisují možnosti, jak ve Fate zpracovat náhodné zranění, hody na zranění nebo převést stres na hit pointy; Pro praktické účely je významný http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-nahodna-zraneni-a-hody-na-zraneni.html
  • [DnD] [Fate] Zóny místo čtverečků a naopak

    Dva vzájemně provázané články z blogu Freda Hickse, jednoho ze dvou původních autorů Fate a zakladatelů Evil Hat - a také fanouška DnD a mnoha dalších http://www.d20.cz/clanky/pravidla/zony-misto-ctverecku-a-naopak.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale toužíte-li po přesném vyjádření, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • [Fate] Postavy z OG scénáře Sabotovaná mise

    Postavy jsou vytvořené pro OG scénář Sabotovaná mise a využívají odlišný seznam dovedností vytvořený speciálně pro ně (pro hru, pro níž byly napsané). http://www.d20.cz/clanky/pravidla/postavy-ze-sabotovane-mise.html
  • [Fate] Alternativní seznamy dovedností a přístupů

    K tomuto článku asi netřeba žádného zdlouhavého úvodu, takže jen pár poznámek: uvádím čistě seznamy, v základu bez systémových detailů (popisy čtyř http://www.d20.cz/clanky/pravidla/alternativni-seznamy-dovednosti-a-pristupu.html
  • Organizace a konspirace v RPG

    Co je co Úvod k tématu Konspirace jsou oblíbené téma RPG. Konspirace je věc trochu tajemná, až mýtická, mnohdy dovedená do absurdity, přesto http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/organizace-a-konspirace-v-rpg.html
  • [Fate] Hrdinové a záporáci

    Babylon 5: technomág Denis Ánexichniastos Technomág "Jdi po cestě dlážděné dobrými úmysly" Trickster "Znám slova pro tvou duši" "Není nic, http://www.d20.cz/clanky/pribehy/fate-hrdinove-a-zaporaci.html
  • [Fate] Jedy a jiné ongoing efekty

    Občas se vám ve hře objeví nějaká ošklivá potvora nebo NPCčko se zákeřnou schopností (např. kouzlem) nebo vybavením (otrávenou dýkou). A je škoda takový http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-jedy-a-jine-ongoing-efekty.html
  • Omezení a zdroje magických systémů

    Než se dostanu k samotnému tématu, je potřeba se alespoň letmo zmínit o samotném základu: Nebudu zde na tomto místě nic moc dokazovat, prostě zkuste http://www.d20.cz/clanky/pravidla/omezeni-a-zdroje-magickych-systemu.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22903299331665 secREMOTE_IP: 18.210.22.132