Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Překlad Divokých Světů (Savage Worlds - Adventure Edition - SWADE)

    Překlad pravidel Savage Worlds - Adventure Edition (SWADE). Aktualizovaná verze systému Savage Worlds - Adventure Edition (SWADE) od společnosti http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-divokych-svetu-savage-worlds-swade.html
  • Namátkový GM tip: Používání Seznamů ukazatelů

    Namátkový GM tip: Používání Seznamů ukazatelů Originál, říjen 2018 POZOR, SPOILER! Pozn. překl.: š http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/namatkovy-gm-tip-pouzivani-seznamu-ukazatelu.html
  • Na struktuře záleží

    Na struktuře záleží Originál, prosinec 2010 Když přemýšlím o hře tak často zápasím s problémem, ze kterého se nakonec stane "Proč prostě nepoužít http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-strukture-zalezi.html
  • Čtyři prvky scény

    Čtyři prvky scény Originál, září 2010 Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
  • Zabijte své cliffhangery

    Zabij své cliffhangery Originál, srpen 2016 Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
  • Volba

    Volba Originál, červen 2010 Pozn. překl.: Pro tento blog jsem si dovolil výrazněji upravit formátování. Fun fact: Diagram v úvodu se na Robově blogu http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/volba.html
  • Robův trik

    Trik Originál, září 2010 Dobře, tohle jsem včera zmínil v poznámkách pod čarou, ale teď to chci rozepsat víc. Řeč je o ohromně užitečném triku pro http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/robuv-trik.html
  • První a druhá dobrodružná triáda

    Dobrodružná triáda Originál, prosinec 2010 Včera jsem v komentářích dostal zajímavou otázku, která mě přiměla zamyslet se nad strukturou dobrodružství. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/prvni-a-druha-dobrodruzna-triada.html
  • Pravidlo tří stop

    Pravidlo tří stop Originál, květen 2008 Detektivní scénáře si v RPG vysloužily pověst her, které se mění v naprosté debakly: Postavy úplně zbloudí http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pravidlo-tri-stop.html
  • Výrazná postava snadno a rychle

    Co? Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
  • RPG Scénáristika 0: Kdo to sakra pojmenovával?

    Co je vůbec RPG Scénáristika? Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
  • RPG Scénáristika 23: Cucání z prstu

    Pozdní základy Série Scénáristiky začíná jednoduchými koncepty a pokračuje ke složitějším. Nebo jsem to tak aspoň původně zamýšlel. Scénáristika měla http://www.d20.cz/clanky/stripky/rpg-scenaristika-23-cucani-z-prstu.html
  • RPG Scénáristika 21: Do tance!

    Zpátky do akce! Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • Představení Drama systému

    Pozn. překladatele: Profil Robina D. Lawse sepsaný Alnagem je k nalezení http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/predstaveni-drama-systemu.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • Ctnosti Zla

    Krátce o ctnostech a ne úplně zkaženém zlu Ctnosti jsou "morálními maximy" - platónskými ideály některého typu morálně dokonalého chování. Není přitom http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctnosti-zla.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • [překlad] FAE - Fate Accelerated Edition

    Překlad FAE - Fate Accelerated Edition. Originál stahujte případně ZDE DOWNLOAD: [Překlad] FAE - Fate 4e Accelerated Edition Použitý překladový klíč http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fae-fate-accelerated-edition.html
  • [překlad] Fate 4e Core System

    [Překlad] Fate 4e Core System Stav: 100% STAHUJTE ZDE Použitý překladový klíč, průběžně vznikal v http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fate-4e-core-system.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • Nepřipravujte děj - "Dnešního dne budete litovat, hrdinové!"

    Můj článek "Nepřipravujte děj, připravujte situace" často budí odezvu ve stylu "Jasně, nechci svoje hráče railroadovat, ale..." Co následuje za "ale", http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5060.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • Nepřipravujte děj, připravujte situace

    Vedete-li hru, nikdy by jste neměli dopředu připravovat děj. Samozřejmě, každý má jiné choutky a všechny takové rady jsou subjektivní. Co funguje jednomu http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5039.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • [Fate] Fate v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate. Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali celá pravidla, pro http://www.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
  • Organizace a konspirace v RPG

    Co je co Úvod k tématu Konspirace jsou oblíbené téma RPG. Konspirace je věc trochu tajemná, až mýtická, mnohdy dovedená do absurdity, přesto http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/organizace-a-konspirace-v-rpg.html
  • Detektivky v RPG

    Úvod do detektivek Tohle je jeden z těch větších článků. Nechci se v něm věnovat jen nějakému dílčímu problému, ale rád bych, aby byl celkovým http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html
  • [Fate] Jedy a jiné ongoing efekty

    Občas se vám ve hře objeví nějaká ošklivá potvora nebo NPCčko se zákeřnou schopností (např. kouzlem) nebo vybavením (otrávenou dýkou). A je škoda takový http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-jedy-a-jine-ongoing-efekty.html
  • [recenze] Příručka interaktivního Vypravěčství

    Příručka interaktivního Vypravěčství pro RPG, LARP, didaktiku a pobavení začátečníkům i pokročilým Napsal Ondřej Netík vydalo Mytago, 2012 Ondřej http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-prirucka-interaktivniho-vypravecstvi.html
  • Zlatý pavilon

    Zlatý pavilon je skutečný. Nebyl postaven. Nebyl přivezen. Prostě existuje. Nedochoval se žádný záznam o jeho stavbě, nemá majitele a nikdo jen http://www.d20.cz/clanky/svety/zlaty-pavilon.html
  • Dějmistrovství: Co tím myslíš, že jsme prohráli?

    Možná se věci nevyvinuly úplně tak, jak bylo plánováno. Čaroděj úplně netypicky selhal v záchranném hodu proti kouzlu a předčasně zemřel. Bez čarodějovy http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4922.html
  • Narativní hraní s tarotem (+Engel)

    Obsah Pro snazší orientaci první (tato) strana obsahuje úvodní stručné shrnutí postupů, které jsou podrobně rozepsány na straně druhé. že by toho http://www.d20.cz/clanky/pravidla/narativni-hrani-s-tarotem-engel.html
  • Dějmistrovství: Představte si toto

    Chystáte se začít herní sezení, ale je tu problém. Zatímco jeden hráč se krmí dobrůtkami, ostatní diskutují přednosti Megan Fox oproti Scarlett Johansson. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4921.html
  • Je fixlování jen jiným způsobem vedení hry?

    Napsal Ravencrowkig (http://www.blogger.com/profile/09315630554847698555) Tvrdím že ne. Dle mého názoru je rozdíl ve způsobu vedení hry jen kosmetickou http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4914.html
  • [překlad] GURPS 4e -většina hotova

    Zdravím všechny členy fóra d20.cz a rpgforum.cz! Můj kamarád Darek přeložil GURPS 4e (obě základní knihy) a byla by škoda, pokud by překlad http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4866.html
  • Trochu jiný pohled na ucelenost postavy

    Když jsem nedávno dával do kupy historii pro jednu ze svých postav, došlo mi, že není ucelená. Tedy ne docela. Že jsou tam sice důležité momenty, ale http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4852.html
  • Drobná pomoc od přátel

    Když si vytváříte postavu, bezpochyby strávíte spoustu času herními elementy, jako jsou rasa, povolání, odbornosti a schopnosti. Pravděpodobně zvažujete http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4771.html
  • Hráčská očekávání

    Pamatuji si, že když jsem poprvé shlédl film The War Lord s Charltonem Hestonem, byl jsem znechucen zjevným nezájmem scénáristů k věrohodnosti historického http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/hracska-ocekavani.html
  • Splétání zápletek

    V televizním seriálu mohou jednotlivé epizody obsahovat více příběhových linií. Problém řešící příběh A může být uveden, rozvinut a uzavřen během jedné http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/spletani-zapletek.html
  • Teorie: Stavební kameny vyprávění

    Co je to takt? Jedním z nejjemnějších prvků, na něž lze smysluplně členit vyprávění jsou takty. Nabízím vám přehled současných teoretických úvah o tomto http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/pribehove-takty.html
  • Vypravěčův deník: Vzestupy a pády

    Cyklus vzestupů a pádů V literárním žargonu se struktuře, která vzniká z řetězce překážek, říká struktura vzestupu a pádu. Pří střetnutí s překážkou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4649.html
  • Štruktúra príbehu

    Úvod Tvorba príbehu (či už pripraveného vopred alebo vytváraného za jazdy, určeného pre herné sedenie D&D alebo vytváraného v rámci tvorivého http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4540.html
  • Hráčův deník: Chytlavé fráze

    Dobrá fráze nám připomíná základní náturu postavy: To, co Watsona vyvádí z míry je pro Sherlocka Holmse prosté, Věc z Fantastické čtyřky občas začne šílet http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zivotni-motta.html
  • The Window 2.0 (Delux edition)

    The Window Delux Edition autor: Scott Lininger 2007, MimgamesThe Window je systém existující ve své druhé (a poslední) inkarnaci už víc jak deset let. http://www.d20.cz/clanky/produkty/2623.html
  • True20 Companion

    V piatich kapitolách nájdete toho skutočne veľa. Aj keď príručka je rozdelená na 4 rôzne herné prostredia, nedoporučujem si prečítať kapitolu len o tom http://www.d20.cz/clanky/produkty/true20-companion.html
  • The Window - Příběhy

    Vypravěčské Umění The Window je bez nejmenších pochyb holý základ herního systému. Byť Tři Pravidla dávají každému vodítko jako využít nedostatek struktury http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2621.html
  • Vypravěčův deník: Ano, ale...

    Je zajímavé, že i přes široširé inspirační zdroje si hraní rolí odneslo jen pramálo ze světa improvizovaného divadla. Podobně jako my, i komické skupiny http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1701.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10159087181091 secREMOTE_IP: 34.237.245.80