Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry: Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Western
Systémy: AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D Next D20 systém GUMSHOE jiné RPG Shadowrun White Wolf hry
Světy: Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Různé: Dotazy Flame/Polemika Inspirace/Novinky Materiály ke stažení Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Určení: jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Blades in the Dark v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Blades in the Dark (ukázkové sezení hry na YT zde). V první řadě je určen pro http://www.d20.cz/clanky/pravidla/blades-in-the-dark-v-kostce.html
  • Nejhorší, co se postavě může stát

    Co nejhoršího se může stát? Originál, 8. ledna 2016 Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • Co dělat, když postava zemře? (DM Tips)

    Smrt hráčské postavy! Originál, 1. prosince 2016 Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.d20.cz/clanky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • Mřížka vedlejších postav

    Originál, 27. srpna 2015 Pozn. překladatele: blog se točí kolem slova "Leverage". To je zároveň název seriálu a zároveň v angličtině označení žánru, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/mrizka-vedlejsich-postav.html
  • [Překlad] Dungeons & Dragons 5e

    Příručka hráče - Player's Handbook (PHB) Autoři: Mike Mearls, Jeremy Crawford, Rodney Thompson, James Wyatt, Robert J. Schwalb, Bruce R. Cordell Rok http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.html
  • [překlad] FAE - Fate Accelerated Edition

    Překlad FAE - Fate Accelerated Edition. Originál stahujte případně ZDE DOWNLOAD: [Překlad] FAE - Fate 4e Accelerated Edition Použitý překladový klíč http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fae-fate-accelerated-edition.html
  • [Fate] Posílení - co, jak, proč

    Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu: Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
  • Jak hrát (správně) Star Wars

    Vítejte kdysi dávno v jedné předaleké Galaxii! Vítejte ve světě Star Wars. Ve světě epických, heroických, osobních příběhů. Ve světě, kde hlavní postavy http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/jak-hrat-spravne-star-wars.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být zcela jasné, kde http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • Vaše dohoda o hře

    Před pár dny jsem dostal PM s dotazem ohledně toho, co by měl ten slavný social contract obsahovat a jak k jeho domluvě přistoupit. A s překvapením jsem http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vase-dohoda-o-hre.html
  • Nepřipravujte děj - "Dnešního dne budete litovat, hrdinové!"

    Můj článek "Nepřipravujte děj, připravujte situace" často budí odezvu ve stylu "Jasně, nechci svoje hráče railroadovat, ale..." Co následuje za "ale", http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5060.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • Night's Black Agents v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru Night's Black Agents. Night's Black Agents využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nights-black-agents-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale toužíte-li po přesném vyjádření, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • Ashen Stars v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Ashen Stars. Ashen Stars využívají systém GUMSHOE a zde naleznete pouze nastavení http://www.d20.cz/clanky/pravidla/ashen-stars-v-kostce.html
  • Mutant City Blues v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Mutant City Blues. Mutant City Blues využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.d20.cz/clanky/pravidla/mutant-city-blues-v-kostce.html
  • Trail of Cthulhu v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Trail of Cthulhu. Trail of Cthulhu využívá systém GUMSHOE a zde naleznete pouze http://www.d20.cz/clanky/pravidla/trail-of-cthulhu-v-kostce.html
  • The Esoterrorists & Fear Itself v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry The Esoterrorists a Fear itself - obě tyto hry využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.d20.cz/clanky/pravidla/the-esoterrorists-fear-itself-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • GUMSHOE v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry které využívají systém GUMSHOE (jmenovitě zejména The Esoterrorists, Fear itself, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/gumshoe-v-kostce.html
  • Nepřipravujte děj, připravujte situace

    Vedete-li hru, nikdy by jste neměli dopředu připravovat děj. Samozřejmě, každý má jiné choutky a všechny takové rady jsou subjektivní. Co funguje jednomu http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5039.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • Fate & FAE: FAQ a ujasnění

    Úvod, vysvětlivky Základní vysvětlení systému viz [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce Plné verze pravidel v češtině: Fate Core, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html
  • [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate nebo FAE (Fate Accelerated Edition). Je určen pro nováčky co chtějí hrát http://www.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
  • [DrDII] [Fate] Přenesení DrDII hry do Fate

    Úvod Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/drdii-fate-preneseni-drdii-hry-do-fate.html
  • [recenze] Příručka interaktivního Vypravěčství

    Příručka interaktivního Vypravěčství pro RPG, LARP, didaktiku a pobavení začátečníkům i pokročilým Napsal Ondřej Netík vydalo Mytago, 2012 Ondřej http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-prirucka-interaktivniho-vypravecstvi.html
  • Čas pro hrdiny 3.0

    Základy: 1) slovní popisy – platí, že čím podrobnější a detailnější popis činnosti nebo objektu, tím je daná věc důležitější, zásadnější, náročnější, http://www.d20.cz/clanky/_cph_/4977.html
  • Co o postavě říkají staty?

    Základní otázkou celé problematiky je, co vlastně staty postavy znamenají - ať už jde o hodnoty atributů, dovedností nebo třeba o nějaké speciální schopnosti. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-o-postave-rikaji-staty.html
  • Dungeons & Dragons pro začátečníky

    Jak jste si mohli všimnout, minulý týden jsme přišli se vzrušujícím oznámením o nadcházející příběhové linii zvané Tyranie draků, a po dvou letech práce, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4972.html
  • Background vs. Archetyp: Charaktery postav (N/PC)

    Dva druhy příběhů Tento článek se zrodil, když jsem se bavil s jednou kamarádkou o jedné staré Star Wars hře. Stěžovala si, že jí ta hra a její postava http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/background-vs-archetyp-charaktery-postav.html
  • Kam chodím, co čtu

    Diskuzní Fóra Dragonsfoot http://www.dragonsfoot.org/ Aneb vítejte "v domově první edice Dungeons&Dragons!" Ale nebojte se, ve skutečnosti http://www.d20.cz/clanky/stripky/kam-chodim-co-ctu.html
  • Průvodce tvorbou dobrodružství

    Napsal Jim Raggi Jedním z projektů na kterém jsem pracoval přes léto byla příručka k psaní dobrodružství. A i když je dokončení už rozjetých projektů, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pruvodce-tvorbou-dobrodruzstvi.html
  • Engel - Úvod do světa

    Přehled témat: Všechna témata jsou probrána pokud možno zběžně a stručně, především pro potřeby nových hráčů. ST poskytnou představu o světě, ale mnohé http://www.d20.cz/clanky/svety/engel-uvod-do-sveta.html
  • [STs/nWoD] Storytelling system (nWoD) v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve hrách používajících White Wolf Storytelling system (tj. nejspíše World of Darkness http://www.d20.cz/clanky/pravidla/sts-uvod-do-sts.html
  • Otevřené hraní RPG - klub Tomovy hry, Praha

    Všechny Vás srdečně zvu na RPG program v pražském herním klubu Tomovy hry (ex-Mephit), Arbesovo náměstí 14, Praha 5.   V klubu se konají předváděčky http://www.d20.cz/skupina/198/clanky/opengaming.html
  • Galerie pokusů o vysvětlení, co je to RPG

    V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
  • [HtV scénář] Netvoři v LA

    Pátrání po nepříteli Rámcové schéma první části příběhu nepřehládněte, podstatné - SCHÉMA KONFLIKTU Obrázky u Marie Julie Andrezie v mailu foto http://www.d20.cz/clanky/svety/htv-scenar-netvori-v-la.html
  • RPG hra pro nováčky?

    V diskuzi k DrD2 se jako vinná réva táhne napříč tématem, zda je DrD2 hrou pro začátečníky. Samozřejmě v návaznosti na to se rozproudila offtopicová http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4760.html
  • [Souhrn základních tipů] Vypravěči

    Úvodní poznámky k tomuto článku Číslování jednotlivých bodů je určeno ke snazšímu odkazování k nim, nijak nevyjadřuje podstatnost daného bodu ani není http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/souhrn-zakladnich-tipu-vypraveci.html
  • Slovníček pojmů

    Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky Tento http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
  • Články a formátování

    Kostka nyní podporuje několik značek, které se překládají na jazyk HTML. Vyjma několika drobností se dá říci: "Znáte-li HTML, máte vyhráno". Pokud ne, http://www.d20.cz/clanky/stripky/formatovani.html
  • [Překlad] True20 - Rýchly začiatok

    True20 - Pravidlá pre rýchly začiatok autor: Steve Kensonrok vydání: 2005Úplne základy True20 systému nevyhnutné pre hru s predpripravenými postavami. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/true20-rychly-zaciatok.html
  • About, FAQ a pravidla

    Netušíte, kde jste se to vzali / kamže vás to někdo odkázal a kladete si otázku o co tu vlastně jde? Tak vám jí v krátkosti zodpovíme: Co je to http://www.d20.cz/clanky/stripky/about-faq-a-pravidla.html
  • Jak připravit místo, kde budete hrát

    Hrát se dá na mnoha místech – u GM, u některého z hráčů, v parku, v čajovně, v hospodě…Nejprve k situaci, kdy se hraje u GM nebo u některého http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1929.html
  • Co je to D&D a d20system?

    Co je to vlastně to D&D? D&D je zkratka slovního spojení Dungeons & Dragons. Jedná se o nejstarší hru, která si vysloužila plnoprávné označení http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1466.html
  • Stručný přehled D&D světů

    Flexibilita pravidel Dungeons & Dragons umožňuje vytvářet svá vlastní fantazijní prostředí, ve kterých se mohou odehrávat dobrodružství. Nicméně vydavatel http://www.d20.cz/clanky/svety/1386.html
  • Herní kultura - shrnutí nejen pro hráče

    Každá subkultura má svá nevyřčená pravidla a zásady. Ta herní však svou různorodostí a rozsáhlostí předem znemožňuje jakýkoliv obecný konsensus, což občas http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1377.html
  • Co je to RPG?

    Ve valné většině her na hrdiny představuje jedna osoba "rozhodčího", na něhož je možno nahlížet jako na jakéhosi "vypravěče" příběhu. Vypravěč, ve spolupráci http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1333.html
  • D&D: Jak začít?

    1. Výběr hryPředpokládejme, že jste se rozhodli vyzkoušet nějakou hru na hrdiny a zhruba víte, co to je. Víte, že budete představovat nějakou fiktivní http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1331.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1464831829071 secREMOTE_IP: 23.20.157.174