Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Tvorba scénáře pomocí uzlů

    Originál, 27. května 2010 Poznámky překladatele: Tento článek je překladem celého souboru původních devíti přímo navazujících blogů - efektivně jde http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tvorba-scenare-pomoci-uzlu.html
  • Roleplaying 1: Kým se stanu?

    Zapadni do hry První, čím je potřeba začít, je naladit se na hru, kterou jdeš hrát. Stejně, jako má akční film jiné hrdiny, než špionážní drama, do http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/roleplaying-1-kym-se-stanu.html
  • Roleplaying 0: It's a new season...

    Co má být "Roleplaying" s čísílkem a divnou hláškou? Jakkoliv se mi tomu nechce věřit, je to deset let, co jsem napsal první RPG Scénáristiku. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/roleplaying-0-its-a-new-season.html
  • FANKOM 2

    Termín: 17.-18. 5. 2024 Čas: 18.00-18.00 Místo: Winstona Churchilla 3 Po roce se vrací čtyřiadvacetihodinový festival FanKom, na kterém http://www.d20.cz/clanky/kultura/fankom2.html
  • Bojové popisy v RPG

    Tento text vznikl pro účastníky workshopu bojových popisů v RPG na GameConu 2023 - trochu jsme ho rozepsali, aby byl k užitku i vám ostatním. Pokud http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/bojove-popisy-v-rpg.html
  • [JaD blog] Na téma Odpočinků

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. V dalším díle autorských komentářů a doplnění všeho, u čeho zpětně litujeme, že jsme nenapsali nebo nenapsali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/na-tema-odpocinku.html
  • Překlady

    Dungeons & Dragons 5E Příručky a dobrodružství 5. edice Dungeons & Dragons http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklady.html
  • Čtyři prvky scény

    Čtyři prvky scény Originál, září 2010 Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
  • [Překlad] Vampire 5e Startovací sada

    Kdybych býval tušil, kolik času mi to sežere, nikdy bych se do toho nepustil. :) Jak často zmiňuji, nejsem dobrý překladatel. Berte proto moji práci http://www.d20.cz/clanky/produkty/preklad-vampire-5e-startovaci-sada.html
  • Tabulky událostí

    Tabulky událostí Originál, květen 2018 Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tabulky-udalosti.html
  • [CofD, WtF 2e] Werewolf the Forsaken 2e v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Werewolf the Forsaken 2e (W:tF) ve Storytelling systému. Základní mechaniky W:tF http://www.d20.cz/clanky/pravidla/wtf-2e-v-kostce.html
  • [JaD blog] Hraní Cestování a Výprav

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Problém s Kolážemi a Výpravami Z ohlasů, které k nám za dobu od vydání JaD dorazily, jsme zjistili, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-hrani-cestovani-a-vyprav.html
  • [JaD blog] Zlepšování podle Velkých úspěchů

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Kontext Původní 5E z tradice preferuje zlepšování podle Zkušeností – systém, který jsme z oné tradice http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-zlepsovani-podle-velkych-uspechu.html
  • Tři z pěti a Velikost úspěchu

    Pozn. překladatele: Oba následující blogy velmi volně navazují na o hodně starší blog Freda Hickse Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate z 13. září http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/tri-z-peti-a-velikost-uspechu.html
  • [JaD blog] Žánry a styly JaD

    Původně publikováno na webu Jeskyní a draků V předchozím díle blogu byla řeč o radách, návodech a obecně “pomoci”, které se v JaD dostane Průvodcům http://www.d20.cz/clanky/produkty/jad-blog-zanry-a-styly-jad.html
  • [JaD blog] Průvodce Průvodců hrou

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Know-how na naší scéně Znalosti a umění vedení her se vyvíjí s tím, jak hráčská komunita získává http://www.d20.cz/clanky/produkty/jad-blog-pruvodce-pruvodcu-hrou.html
  • RPG Scénáristika 22: Šroubky a součástky

    O čem vlastně už byla řeč Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
  • Zapovězené Země v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Zapovězených zemích. Je určen pro nováčky co chtějí hrát, aniž by studovali celá http://www.d20.cz/clanky/pravidla/zapovezene-zeme-v-kostce.html
  • Sirienovy univerzální GM nástroje

    Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro: Kostky a házení Protivníci a jejich zjednodušení Věci související s akcí, bojem atp. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
  • Stars Without Number 1e v Kostce

    Úvod Následující text má představit systém Stars without number (dále jen SWN) a umožnit co nejrychlejší “cold start” pokud byste si chtěli toto http://www.d20.cz/clanky/pravidla/stars-without-number-1e-v-kostce.html
  • InDesign - Masters, Vrstvy, Vlákna a Styly

    Disclaimers Netvrdím, že jsem InD expert a nedělám si žádné ambice napsat nějaký super profi návod - níže najdete ty věci, které bych kdysi rád znal http://www.d20.cz/clanky/stripky/indesign-masters-vrstvy-vlakna-a-styly.html
  • Narativní wargaming a RPG

    Dá se srovnávat RPG a Wargaming? Po dvaceti letech zkušeností s Wargamingem a patnácti s RPG si můžu dovolit vyslovit názor, že Wargaming můžeme definovat http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/narativni-wargaming-a-rpg.html
  • Sirienovy AW hacky

    Níže postupně rozebírám: Zkušenosti Hx a tahy Hx Sexuální tahy Tahy postav Zkušenosti Narovinu - systém zvýraznění vlastností ("highlights") http://www.d20.cz/clanky/pravidla/sirienovy-aw-hacky.html
  • Trilogie Void v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro druhou edici hry Void: Science Fantasy, Void: Fantasy nebo Void: Science Fiction. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5355.html
  • Apocalypse World v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Apokalyptickym světě. Je určen pro nováčky co chtějí hrát, aniž by studovali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/apocalypse-world-v-kostce.html
  • Shadowrun 6e v Kostce

    Následující text je založen na překladu Shadowrunu 6. edice. SR je hra komplexní, takže i shrnutí musí být poměrně komplexní. Proto zde najdete základ http://www.d20.cz/clanky/pravidla/shadowrun-6e-v-kostce.html
  • DnD 5e v Kostce

    Úvod Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Dungeons and Dragons 5 edice (DnD 5E). Je určen pro nováčky, kteří http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dnd5e-v-kostce.html
  • Fate hotová řešení: Zbraně a brnění

    Úvod Od doby, co jsem přeložil Fate, jsem potkal spoustu pozitivních ohlasů. Nicméně i některé rozpačité. Suveréně nejčastější problém, který http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-hotova-reseni-zbrane-a-brneni.html
  • [Dobrodružství] Podzemí hostince

    Stáhnout dobrodružství Autor: Count Sazba: Exi Český překlad základních p http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dobrodruzstvi-podzemi-hostince.html
  • [Překlad] Dungeons & Dragons 5e

    Úvodní sada - Essentials Kit Autoři: Jeremy Crawford, Christopher Perkins, Richard Baker, Ben Petrisor Rok vydání: http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.html
  • Metoda 5 místností

    Úvod Originál, Johnn Four. Metoda 5 místností je mé řešení pro kombinování mýtické příběhové struktury od legendárního akademika Josepha Cambella (Hrdina http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/metoda-5-mistnosti.html
  • [Překlad] Drak z Ledového štítu

    Drak z Ledového štítu Probuď svou fantazii a poraž draka! Dobrodružství je určeno zejména pro herní skupiny, co si chtějí zahrát D&D http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5305.html
  • DnD sesilatelé jako studenti chemie

    DnD 5e přineslo 10 různých povolání, která vládnou magií. To samozřejmě vyvolalo otázku: jaký je mezi nimi vlastně rozdíl? Následující text tento rozdíl http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dnd-sesilatele-jako-studenti-chemie.html
  • Výrazná postava snadno a rychle

    Co? Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
  • RPG Scénáristika 0: Kdo to sakra pojmenovával?

    Co je vůbec RPG Scénáristika? Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
  • [STs, WoD] Chronicles of Darkness v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru Chronicles of Darkness (a varianty - Vampire, Werewolf, Mage). Je určen pro http://www.d20.cz/clanky/pravidla/chronicles-of-darkness-v-kostce.html
  • RPG Scénáristika: Cucání z prstu

    Pozdní základy Série Scénáristiky začíná jednoduchými koncepty a pokračuje ke složitějším. Nebo jsem to tak aspoň původně zamýšlel. Scénáristika měla http://www.d20.cz/clanky/stripky/rpg-scenaristika-cucani-z-prstu.html
  • RPG Scénáristika 21: Do tance!

    Zpátky do akce! Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • Svět (fluff) Vampire 5e - úvod

    Vítej ve Světě Temnoty Svět je stále stejný. I když se ti to teď možná zdá, nic se v něm nezměnilo. A tím nemám namysli stejné státy a stejné národy http://www.d20.cz/clanky/svety/svet-fluff-vampire-5e-uvod.html
  • [J&D, D&D] Sociální interakce

    Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků. Srdcem Jeskyní a draků http://www.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
  • Vampire the Masquerade 5e v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v 5. edici Vampire ("V5"). Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/vampire-the-masquerade-5e-v-kostce.html
  • Myší hlídka ve Fate (dle Nathana)

    Originál, 27. března 2017 Když se jedna z mých skupin ocitla mezi kampaněmi, rozhlodla se zahrát si nějaké jednorázovky a mini-kampaně. Jedna z http://www.d20.cz/clanky/pravidla/mysi-hlidka-ve-fate-dle-nathana.html
  • Titulky k D&Diesel

    Hra vznikla relativně brzy po vyjití 5. edice a fungovala jako promo nejen k 5e, ale i ke Critical Role a jejich mateřské skupině Geek&Sundry a jako propagace http://www.d20.cz/clanky/kultura/titulky-k-dndiesel.html
  • Hodiny!

    Po prvních pár sezeních se v poznámkách každého GMa začnou vršit nehráčské postavy a organizace, které se nějak vztahují k příběhu, ale postavy s nimi http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5207.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • 5 způsobů, jak zapojit hráče do hry a rozjet kampaň

    Co s tím? Zkusit to znova a doufat tentokrát v jiný výsledek? Einsteinovu definici šílenství asi znáte. Vypustit hráče do propracovaného sandboxu? Proč http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5186.html
  • Blades in the Dark v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Blades in the Dark (ukázkové sezení hry na YT zde). V první řadě je určen http://www.d20.cz/clanky/pravidla/blades-in-the-dark-v-kostce.html
  • Nejhorší, co se postavě může stát

    Co nejhoršího se může stát? Originál, 8. ledna 2016 Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • Co dělat, když postava zemře? (DM Tips)

    Smrt hráčské postavy! Originál, 1. prosince 2016 Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • Mřížka vedlejších postav

    Originál, 27. srpna 2015 Pozn. překladatele: blog se točí kolem slova "Leverage". To je zároveň název seriálu a zároveň v angličtině označení žánru, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/mrizka-vedlejsich-postav.html
  • [překlad] FAE - Fate Accelerated Edition

    Překlad FAE - Fate Accelerated Edition. Originál stahujte případně ZDE DOWNLOAD: [Překlad] FAE - Fate 4e Accelerated Edition Použitý překladový klíč http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fae-fate-accelerated-edition.html
  • [Fate] Posílení - co, jak, proč

    Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu: Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
  • Jak hrát (správně) Star Wars

    Vítejte kdysi dávno v jedné předaleké Galaxii! Vítejte ve světě Star Wars. Ve světě epických, heroických, osobních příběhů. Ve světě, kde hlavní postavy http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/jak-hrat-spravne-star-wars.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • Vaše dohoda o hře

    Před pár dny jsem dostal PM s dotazem ohledně toho, co by měl ten slavný social contract obsahovat a jak k jeho domluvě přistoupit. A s překvapením jsem http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vase-dohoda-o-hre.html
  • Nepřipravujte děj - "Dnešního dne budete litovat, hrdinové!"

    Můj článek "Nepřipravujte děj, připravujte situace" často budí odezvu ve stylu "Jasně, nechci svoje hráče railroadovat, ale..." Co následuje za "ale", http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5060.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • Night's Black Agents v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru Night's Black Agents. Night's Black Agents využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nights-black-agents-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • Ashen Stars v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Ashen Stars. Ashen Stars využívají systém GUMSHOE a zde naleznete pouze nastavení http://www.d20.cz/clanky/pravidla/ashen-stars-v-kostce.html
  • Mutant City Blues v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Mutant City Blues. Mutant City Blues využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.d20.cz/clanky/pravidla/mutant-city-blues-v-kostce.html
  • Trail of Cthulhu v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Trail of Cthulhu. Trail of Cthulhu využívá systém GUMSHOE a zde naleznete pouze http://www.d20.cz/clanky/pravidla/trail-of-cthulhu-v-kostce.html
  • The Esoterrorists & Fear Itself v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry The Esoterrorists a Fear itself - obě tyto hry využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.d20.cz/clanky/pravidla/the-esoterrorists-fear-itself-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • GUMSHOE v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry které využívají systém GUMSHOE (jmenovitě zejména The Esoterrorists, Fear itself, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/gumshoe-v-kostce.html
  • Nepřipravujte děj, připravujte situace

    Vedete-li hru, nikdy by jste neměli dopředu připravovat děj. Samozřejmě, každý má jiné choutky a všechny takové rady jsou subjektivní. Co funguje jednomu http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5039.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • Fate & FAE: FAQ a ujasnění

    Úvod, vysvětlivky Základní vysvětlení systému viz [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce Plné verze pravidel v češtině: Fate Core, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html
  • [Fate] Fate v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate. Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali celá pravidla, pro http://www.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
  • [DrDII] [Fate] Přenesení DrDII hry do Fate

    Úvod Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/drdii-fate-preneseni-drdii-hry-do-fate.html
  • [recenze] Příručka interaktivního Vypravěčství

    Příručka interaktivního Vypravěčství pro RPG, LARP, didaktiku a pobavení začátečníkům i pokročilým Napsal Ondřej Netík vydalo Mytago, 2012 Ondřej http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-prirucka-interaktivniho-vypravecstvi.html
  • Čas pro hrdiny 3.0

    Základy: 1) slovní popisy – platí, že čím podrobnější a detailnější popis činnosti nebo objektu, tím je daná věc důležitější, zásadnější, náročnější, http://www.d20.cz/clanky/_cph_/4977.html
  • Co o postavě říkají staty?

    Základní otázkou celé problematiky je, co vlastně staty postavy znamenají - ať už jde o hodnoty atributů, dovedností nebo třeba o nějaké speciální schopnosti. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-o-postave-rikaji-staty.html
  • Dungeons & Dragons pro začátečníky

    Jak jste si mohli všimnout, minulý týden jsme přišli se vzrušujícím oznámením o nadcházející příběhové linii zvané Tyranie draků, a po dvou letech práce, http://www.d20.cz/clanky/produkty/4972.html
  • Background vs. Archetyp: Charaktery postav (N/PC)

    Dva druhy příběhů Tento článek se zrodil, když jsem se bavil s jednou kamarádkou o jedné staré Star Wars hře. Stěžovala si, že jí ta hra a její postava http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/background-vs-archetyp-charaktery-postav.html
  • Kam chodím, co čtu

    Diskuzní Fóra Dragonsfoot http://www.dragonsfoot.org/ Aneb vítejte "v domově první edice Dungeons&Dragons!" Ale nebojte se, ve skutečnosti http://www.d20.cz/clanky/stripky/kam-chodim-co-ctu.html
  • Průvodce tvorbou dobrodružství

    Napsal Jim Raggi Jedním z projektů na kterém jsem pracoval přes léto byla příručka k psaní dobrodružství. A i když je dokončení už rozjetých projektů, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pruvodce-tvorbou-dobrodruzstvi.html
  • Engel - Úvod do světa

    Přehled témat: Všechna témata jsou probrána pokud možno zběžně a stručně, především pro potřeby nových hráčů. ST poskytnou představu o světě, ale mnohé http://www.d20.cz/clanky/svety/engel-uvod-do-sveta.html
  • [STs/nWoD] Storytelling system (nWoD) v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve hrách používajících White Wolf Storytelling system (tj. nejspíše World of Darkness http://www.d20.cz/clanky/pravidla/sts-uvod-do-sts.html
  • Otevřené hraní RPG - klub Tomovy hry, Praha

    Všechny Vás srdečně zvu na RPG program v pražském herním klubu Tomovy hry (ex-Mephit), Arbesovo náměstí 14, Praha 5.   V klubu se konají předváděčky http://www.d20.cz/skupina/198/clanky/opengaming.html
  • Galerie pokusů o vysvětlení, co je to RPG

    V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
  • RPG hra pro nováčky?

    V diskuzi k DrD2 se jako vinná réva táhne napříč tématem, zda je DrD2 hrou pro začátečníky. Samozřejmě v návaznosti na to se rozproudila offtopicová http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4760.html
  • [Souhrn základních tipů] Vypravěči

    Úvodní poznámky k tomuto článku Číslování jednotlivých bodů je určeno ke snazšímu odkazování k nim, nijak nevyjadřuje podstatnost daného bodu ani není http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/souhrn-zakladnich-tipu-vypraveci.html
  • Slovníček pojmů

    Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky Tento http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
  • Články a formátování

    Kostka nyní podporuje několik značek, které se překládají na jazyk HTML. Vyjma několika drobností se dá říci: "Znáte-li HTML, máte vyhráno". Pokud ne, http://www.d20.cz/clanky/stripky/formatovani.html
  • [Překlad] True20 - Rýchly začiatok

    True20 - Pravidlá pre rýchly začiatok autor: Steve Kensonrok vydání: 2005Úplne základy True20 systému nevyhnutné pre hru s predpripravenými postavami. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/true20-rychly-zaciatok.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11912202835083 secREMOTE_IP: 18.97.9.172