Shrnutí STs 2e (CofD) pro rychlé seznámení, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Je libo magický meč +4? Ano, máme zde 5 skladem a jestli chcete +5, tak si musíte počkat na další týdne, to nám zas dovezou ... to víte, "pluspětky" poslední dobou letí.
Rozhodujete se, jaké bude mít Vaše postava přesvědčení? Stačí si odpovědět na otázky, jak by se vlastně zachovala. I když možná nakonec zjistíte ne přesvědčení postavy, ale Vaše vlastní...
Doplňující příručky, nové kampaně, webovské stránky, internetové časopisy... o třetí edici D&D existuje tolik zdrojů informací. A jednu věc mají společnou: nová prestižní povolání.
RPG je zkratka z anglického spojení Role-playing Games, což je do češtiny běžně překládáno jako hry na hrdiny, nebo v poslední době i jako hry na životní příběhy. Tak či tak, role-playing je posezení s přáteli a společná tvorba nějakého dobrodružství. Je to posezení u ohně nebo třeba u jídelního stolu a splétání roztodivných příběhů. Role-playing je o tvořivosti a zábavě mezi přáteli.
Tento článek je určen úplným začátečníkům, kteří na tyto stránky zavítají poprvé. Jako takový ho proto berte. Obsahuje značnou míru zjednodušení a vynechání některých komplikací.
Těší vás, když se hráči na herním sezení rozvalí a s pohrdlivým úsměvem čekají, čím je dnes budete bavit? Máte rádi absolutní moc nad vším, co se ve hře stane? Pak CREET: O Fortuna určitě není pro vás!
Jedna z nejzajímavějších věcí na D&D třetí edici je její relativní realističnost. Můžete vzít hodnoty reálného světa, vložit je do systému a výsledky, které vám vypadnou, docela věrně odpovídají tomu, co by se v reálném světě stalo.
Po nedávné a dosud doutnající diskusi o záporech D&D jsem se rozhodl nabídnout i jiný pohled. Přeložit úvahu o podstatných a silných bodech D&D od spoluautora 3e - Monte Cooka.
Opakovaně jsem se setkal s názorem, že D&D je hra orientovaná převážně na boj, protože boji je v pravidlech věnováno nejvíce stránek. Slyšel jsem, že je to špatná hra, protože neobsahuje nějakou geniální sociální mechaniku...
Existuje výtečný překlad pravidel the Window, který naleznete na oficiální stránce - http://www.mimgames.com/window/. Ale doplňky okolo přeloženy nebyly. Je to trochu škoda...
Překlad jedné z "chybějících částí" the Window. (Tohle jsou texty ze stránek systému, které nejsou přímo v pravidlech, ale bylo by škoda je úplně opominout.)
Přesvědčení - věčné jablko sváru D&D. Inspirován jinou zdejší diskusí jsem toto téma nadhodil nadnárodním hráčským kolektivům a to, co mne z ohlasů zaujalo nebo dodatečně napadlo, vám zde nabízím...
Jedna hra d20 systému - Spycraft - má úžasná a napínavá pravidla d20 systému. Ale co kdyby... co kdybyste je vzali a aplikovali na Star Wars a nebo D&D?
Nyní nově: Kompletní (včetně updatů) překlad Příručky hráče, základní příručky k D&D 4e. Dále rozpracované překlady DMG, Adventurer's Vault a dobrodružství Keep on the Shadowfell.
Už dlouho se chystám napsat o tom, jak hraji tzv. „dovednostní výzvy“ neboli v originále skill challenge. Jak je mým zvykem hraju je podle knížky jen trochu a trochu také podle sebe, protože nevěřím na neměnitelnost pravidel a protože mi to tak prostě vyhovuje. Neberte to tedy jako návod k pravidlům, berte to jako způsob, který někomu vyhovuje a který by mohl vyhovovat i vám.
V předchozím článku jsem načrtnul pět hlavních (nikoliv jediných) konfliktových situacích, ve kterých můžete uplatnit dovednostní výzvy (skill challenge). Dnes přicházím s příklady...
Ve hře Dungeons & Dragons, které se účastním, hraju bouřného druida, taktickou roli která dokáže zkrotit běsnění počasí a smést protivníky silou větru a blesků. To není nějaká nová, dosud nevydaná varianta, kterou bych měl na testování. Jenom jsem dal druidským schopnostem novou příchuť.
Ledová magie je neprávem opomíjena. Není nic lepšího než spočinou ve sladkém tisíciletém spánku uprostřed ledových plání. A v pravidlech Pathfinderu je hned několik možností, ze kterých si hráč určitě vybere.
Někteří tvrdí že kněz (cleric) je dokonce silnější než válečník na vrcholu svých sil ... je tomu skutečně tak? Nebo je to jen cápek co máchá s palicí a sem tam někoho vyléčí.
Přemýšlíte, že si zkusíte zahrát D&D 4e za kouzelníka? Tento článek shrnuje základní přehled kouzelnického povolání: roli v boji, úlohu vlastností, význam jednotlivých nástrojů (implementů) a zejména se snaží poradit, jak naplno využít potenciál, který hráči povolání kouzelníka nabízí.
Podrobný popis vyšetřovatelských schopností ze hry The Esoterrorists, aneb co se skrývá pod pojmy z Osobní karty. Užitečná pomůcka pro všechny začínající agenty Ordo Veritatis.
Přeloženo z příručky The Esoterrorists.
Shadowův překlad všech základních příruček - Příručka hráče, Příručka pána jeskyně a nově i Bestiář - k páté edici Dungeons&Dragons je nyní kompletní! Již dříve zveřejněné překlady PH a PPJ navíc prošly drobnými revizemi.
Merlinův kompletní překlad Dobrodruhova průvodce Mečovým pobřežím (Sword Coast Adventurers Guide), doplňující příručky pro D&D 5e, vytvořený ve spolupráci s Chrochtou, Sirienem a Shadowem. Vše v originální grafice.
Päť krokov
V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.
Toto zhrnutie môže poslúžiť ako rýchla referencia pre hráčov (a najmä tých nových) FATE 2.0. Sú v ňom obsiahnuté základné informácie o systéme a riešení konfliktov v ňom.
Zdá se, že někteří DMové a hráči se nemohou dohodnout na tom, jak vlastně zákeřný útok funguje. Zákeřným útokem může hráč samozřejmě udělit pěknou hromadu poškození. Tulák na 20. úrovni bojující se dvěma zbraněmi může zákeřnými útoky udělit 40d6 bodů poškození (někdy i více) za kolo, což je dost na to, aby DM rozplakal, když to použije poprvé.Takže nyní se podíváme na to, kdy je možné zákeřný útok použít, kolik útoků je možné provést v jednom kole, a jak pravidla pro zákeřný útok fungují s ostatními pravidly pro boj.
Dnes je tu další pokračování volného překladu rolové hry, jejímž autorem je Clinton R. Nixon. Druhá kapitola se týká vyhodnocovacích mechanik. Autor překladu si nečiní nárok na doslovnou přesnost.
Dnes je tu pokračování volného překladu rolové hry, jejímž autorem je Clinton R. Nixon. Druhá kapitola se týká vyhodnocovacích mechanik. Autor překladu si nečiní nárok na doslovnou přesnost.
Podrobnosti o tvorbě postav naleznete v první kapitole
Původní hru, dodatky a diskuzi najdete na adrese CRNGames
V Bouřných horách je dobré mít se na pozoru před griffinem Bouřným. Na rozdíl od jiných druhů, jsou stáda Bouřných griffinů tvořena výhradně hypogriffy. Najdeme v něm hřebce, jeho harém a nedospělé potomky. Dospívající hřebečci se oddělují do stád, která se snaží ukrást mladé samice z větších harémů. Takové stádo hřebečků může být velmi nebezpečné.
Tento text je volným překladem rolové hry, jejímž autorem je Clinton R. Nixon. Autor překladu si nečiní nárok na doslovnou přesnost.
Pro větší přehlednost je rozdělen na části. První se zabývá tvorbou postavy, další budou věnovány vyhodnocovacím mechanikám, a pravidlům pro rozvoj postavy.
Původní hru, dodatky a diskuzi najdete na adrese CRNGames
Slovenský překlad na Corvusově Warheartu
Dnes je tu pokračování volného překladu rolové hry, jejímž autorem je Clinton R. Nixon. Druhá kapitola se týká vyhodnocovacích mechanik. Autor překladu si nečiní nárok na doslovnou přesnost.
Podrobnosti o tvorbě postav naleznete v první kapitole
Problematiku vyhodnocování naleznete v druhé kapitole
Původní hru, dodatky a diskuzi najdete na adrese CRNGames
Postava druida v DnD a zvláště v 3.5e, hodně využívá různých možností zvířat, do kterých se může přeměnit nebo je přivolat. Pro usnadnění práce hráčů druidů máme k dispozici pár pomůcek.
Už nějakou dobu hledám alternativu k magickému systému D&D. Monte Cook ve svých pravidlech přenáší variantu improvizované magie dle Mage:the Awakening do systému d20.
Systém magie popsaný v MCWoD se přímo nabízí k vytvoření úprav. Můžeme se podívat do světa náročné magie, kde se za každé kouzlo musí zaplatit. Tvrdě zaplatit.
Krátký scénář zamýšlený jako seznámení se s mechanikami D&D, nebo prostě jako dobrodružství, které se stihne i v rámci prvního setkání po tvorbě postav.
Na následujících řádcích naleznete několik málo kouzel, které by měly pomoci překlenout prvních několik úrovní, na kterých jsou nekromantická kouzla poměrně vzácná. Kouzla jsou určena pro D&D 5e.
Proroků, kteří jsou schopni uzavírat rány vkládáním rukou nebo krátkou modlidbou po světě zas tolik nepobíhá. Pokud na takového zrovna nenarazíte, jste odkázani na mistry o něco bolestivějších metod léčení...
Měli jste někdy potřebu si vytvořit vlastní svět? Říkali jste si někdy jaké to je být bohem? Chtěli jste někdy vytvořit svět s muffinovými lidmi a obřími falickými horami? Jestli ano pak je Dawn of Worlds právě pro vás! Je to stolní RPG na jedno až dvě dlouhá dopoledne kde na konci hraní máte vlastnoručně vyrobený svět.
Neříkám "revoluce". Spíše inspirace, "evoluce", stočení jednoho herního smýšlení k vizi alternativního systému - a to zakládáním si na přirozeném, individuálním přístupu k postavám.
Řada zapálených hráčů už si jistě všimla diskuze kolem kouzla proměna a schopností od něho odvozených. Pro ty, kdo to přehlédli, nebo neumí tak dobře anglicky, jsem přeložil článek, který se této problematice věnuje.
Monte Cook, spoluautor 3. edice Dnd, se zamýšlí nad změnami zavedenými v 3.5e stran snížené zranitelnosti (damage reduction) a jejich důsledky pro hru.
Článek Monte Cooka o problému se sníženou zranitelností nás (Alnaga a Rytíře) vyprovokoval k reakcím, které jsme shrnuli do jednoho článku. První jsem byl já, Alnag reaguje ve druhé polovině. A vy se můžete přidat taky :)
Marně tápete po tom, jaký postih k třídě zbroje má zděšená postava? Nevíte přesně, co to znamená být paralyzován? Již více nedumejte! Vaše záchrana je zde...
V jedné zdejší diskusi mě zaujala lehká odlišnost v tom, jak každý z nás pojímá odměňování postav hráčů zkušenostmi. Myslím, že se shodneme na tom, že nikdo neodměňuje pouze podle tabulek, tj. za poražení protivníka a překonání problémů. Nicméně, zdá se mi, že řada lidí zašla ještě dál než my, podle mého názoru skoro až za hranici, kterou je v systému d20 rozumné dodržovat...
Při jedné z našich oblíbených diskuzích o všem možném v rámci d20 jsme s kamarádem narazili na problematiku povahy útoku a následného zranění postav. Nelíbí se nám několik věcí a společně pak přemýšleli, proč je vlastně autoři systému takto udělali... Zkusím vám zde nastínit a shrnout mou úvahu, protože jsme nedošli k žádnému jednoznačnému závěru a mě to zajímá :)
Sirienův MageGate mě po pár pivech inspiroval k sepsání nápadu na "magický" systém. Protože už mi v hlavě chrastí nápad na setting, potřeboval bych od vás co nejvíce komentářů a podnětů, abych vše promyslel. Díky moc.
Alchymie zaujímá ve světech fantasy her na hrdiny zvláštní místo. Ve světech, v nichž vládnou magie, draci a bohové, kteří otřásají základy reality, se alchymie jeví jako jednoduchá věda. V našem vlastním světě byla alchymie prvním krokem k mnohem méně mystickému světu moderní chemie. Ve fantastických světech fikce může být alchymie mnohem víc. Níže je popsaný způsob, jak alchymii definovat ne jako jediné povolání, ale spíš jako variabilní soubor možností. Studium této ambiciózní vědy přináší novou perspektivu a přemosťuje obrovskou mezeru mezi magií a vědou.
Kompletně přeložená pravidla GURPS 4e (Postavy i Tažení) už potřebují pouze rozsáhlejší korekci textu a další úpravy s ní spojené.
Prosím všechny o pomoc s finální fází tohoto majestátního díla.
Podoba je textová a bez ilusrací, ale i to by se mohlo s vaší pomocí změnit.
Pravidla pro hraní Star Wars podle Storyteller systému. Založená na jiných neoficiálních pravidlech, upravených dle zkušeností a houserules přeposílaných od fóra k fóru, na zkušenostech z vlastního hraní a na závěr upravená mnou a doplněná pár mými úvahami a vložkami. Enjoy ;) //BETAVERSE 0.2//
10.12. - lightsaber styly
24.10. - první verse
Překlad dalšího z Robových blogů, tentokrát o tom, jak hrát hry bezkostkově (ale vlastně s kostkami). Popisuje Apocalypse hry, ale vlastně to je dost obecný návod pro jakýkoliv systém.
Překlad dvou blogů - po jednom od Freda a Roba - které rozebírají možnosti, jak ve Fate zavést hody na zranění. Plus úvahy o řešení a vhodnosti nahrazení stresu HPčky.
Pro všechny fanoušky DnD všech edic i Fate i pro všechny ostatní - návod od Freda Hickse na to, jak zaměňovat čtverečkovou mapu za abstraktní zóny a abstraktní zóny za čtverečkovou mapu. (A pár myšlenek navíc ohledně zón obecně - a taky ohledně taktiky a stavů [conditions].)
Věci ke stažení a tisku k Fate Core a FAE (karty postav, přehledy pravidel, karty tvorby hry atp.) - pro vaše pohodlí vytažené ven z překladů (ale časem možná přibydou i nějaké jiné věci)
Sedm a půl roku jsem hrál Shadowrun... to za sebou zanechá trochu melancholie. Byly doby, kdy cz/sk web měl asi deset čistě SR stránek s diskusemi, dodatky, herními zápisy. Ty časy jsou pryč, weby dávno zmizely a materiály k SR s nimi... a já náhodou našel v počítači tyhle jejich krásné fragmenty. Třeba je ještě někdo ocení a i kdyby ne, tak si Shadowrun zaslouží svou melancholickou vzpomínku za to, jak rozšířený zde kdysi byl.
Shrnutí STs (nWoD) pro rychlé seznámení, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Svého času zde proběhlo několik diskusí o výhodách a nevýhodách různých v RPG použitelných magických systémů. Téma mě zaujalo a dovolil jsem si malou analýzu problematiky magických zdrojů a omezení v RPG systémech.
Zde naleznete ujasnění, základní rady a vysvětlení k práci s posíleními. Text je postaven kolem překladu blogu Ryana Macklina, jednoho z autorů Fate, který vysvětluje rozpor mezi dvěma designerskými filosofiemi posílení a nabízí volitelnou errata (která se v komunitě velmi záhy uchytila jako součást základních pravidel namísto jejich původní verze).
Shrnutí Fate pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Obsah tohoto článku jsou vlastně tři v jednom: zároveň to je návod (systém?) k narativnímu hraní za pomoci tarotu a postav jednoduše shrnutých na pár kartičkách, zároveň to je scénář ke hře Engel, kterou jsem odehrál jako ukázkovou na podzimní Dálavě 2012 (článek je rozdělen tak, aby případné herní spoilery zůstaly skryty) a zároveň jsou v něm popsané herní techniky, jenž lze uplatnit i ve vaší běžné hře. Doufám, že aspoň něco přijde vhod :)
Zpracoval jsem takovou malou ukázku toho, jak lze pracovat s jedy a otravami ve Fate (a FAE, samozřejmě) - ale je to použitelné i pro jiné "ongoing" (přetrvávající) ošklivé efekty
Objevily se určité otázky ohledně toho, co to vlastně jsou ve Fate skupiny a jak přesně fungují (zejména co do pravidel o stresu). Tady je podrobné vysvětlení. Navíc to je hezká ukázka toho, jak vytvořit nový nástroj hry využitím pouze již existujících pravidel, bez nutnosti dalších house-rules nebo twistů.
Fate Core nabízí výchozí seznam dovedností odvozený z ukázkové hry používané v příkladech. Tento seznam se samozřejmě nehodí zdaleka na každou hru, nicméně ne vždy se chce vymýšlet nové seznamy, takže... tady jsou nějaké již hotové. Podobně základní sada přístupů FAE nese určitou stylizaci, která nemusí vždy všem sedět a opět - občas se hodí mít nějakou jinou hned poruce.
Trocha agregované komunitní moudrosti :) Výklad některých občas nejasných (často dotazovaných) mechanik, ujasnění nejčastějších omylů, řešení obvyklých problémů na nichž je komunitní konsenzus, pár ujasnění od autorů atp.
Shrnutí GUMSHOE (The Esoterrorists, Fear itself, Trail of Cthulhu, Mutant City Blues, Ashen Stars, Night's Black Agents), systému podporujícímu detektivní příběhy, pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Shrnutí detailních nastavení GUMSHOE systému pro Night's Black Agents. Shrnutí pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Shrnutí detailních nastavení GUMSHOE systému pro hry The Esoterrorists a Fear itself. Shrnutí pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Shrnutí detailních nastavení GUMSHOE systému pro Trail of Cthulhu. Shrnutí pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Shrnutí detailních nastavení GUMSHOE systému pro Mutant City Blues. Shrnutí pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Shrnutí detailních nastavení GUMSHOE systému pro Ashen Stars. Shrnutí pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Překlad dvou na sebe volně navazujících blogů Roba Donoghua v nichž ukazuje, co vše se dá dělat s dovednostmi a přístupy - a fakticky nakonec vlastně říká dost cool nápady o RPG obecně, nejen o FAE. Takže i když třeba nejste fanoušci FAE Přístupů, může to být právě pro vás.
Manuálek k převodu postav (a hry) mezi Fate Core a FAE; kromě jiného i hezké okénko k designu obou variant tohoto systému a ke game designu (a Evil Hat pohledu na game design) obecně.
Chcete více "vyprávěcí" hru s méně házením? Zde naleznete jednoduchý návod, jak plynule vyhodnotit všechny akce ve výměně naráz proti sobě. Může se to hodit především těm z vás, kteří máte rádi odlehčené formy Fate známé zejména z variant jeho 2. edice (Příběhů Impéria). (jde o převod Fate 4e do CR; pokud nevíte, co to znamená, netrapte se tím.)
Chtěli jste... vlastně všechno tohle :) Fate vsazený do konkrétního prostředí Star Wars plus doprovodné a vysvětlující texty, v barvičkách a se spoustou obrázků. Užijte si krásné svátky zimního slunovratu. (A šiřte to dál.)
Následující text je "oficiální" doplňující výklad k Fate Core týkající se zacházení s překážkami - tj. čímkoliv, co vám stojí v cestě nebo vám nějak ztěžuje život. Mimo jiné ujasňuje nějaké věci k zacházení s fikcí, situačními aspekty a opozicí (zejména pasivní).
Shrnutí Blades in the Dark, mixu Apocalypse engine s Fate (s inspirací v dalších hrách) pro hraní gangsterských příběhů v renesančním temném fantasy světě (stylově konzistentní Shadowrun, tak trochu - ale hodí se např. i pro hry ve stylu John Wicka, Mission Impossible, A-Team atd.). Pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Shrnutí 5. edice Vampire ("V5") pro rychlé seznámení, shrnutí, referenci (základní pravidla a mechaniky, tvorba postavy) nebo potřeby one-shotů. Volné převyprávění zejména pro nováčky. Text předpokládá obecnou znalost RPG hraní a obecných RPG termínů.
Po věčnosti čekání a napětí k nám konečně dorazila finální verze legendárního spisu Volothampa Goddarma pojednávající o všelijakých možných i nemožných monstrech a s monstry souvisejících záležitostech, v de-luxe edici komentované samotným Elminsterem!
Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. Pokud dojde ke kritickému neúspěchu při útoku, nabízí se celá řada možností, ke kterým může při souboji dojít.
Kdyby každé pravidlo ze všech RPG systémů vážilo jeden kilogram, pak by se s klidem dalo říct, že pravidel existují tuny nebo spíš desítky tun. Kolik z nich je ale skutečně dobrých?
Kromě obyčejných a magických zbraní se hráči mohou setkat i se zbraněmi inteligentními. Taková inteligentní zbraň může být pravým požehnáním, ale podle mého názoru je pro hráče ve většině případů spíš pravým peklem.
Ve světle diskuze, kterou tady zahájil Alef0, mi to nedalo a další díl Katovny jsem se rozhodl věnovat kontroverznímu tématu pádů, dopadů a zranění, která z toho plynou, v pravidlech D&D.
Přináším několik přeložených magických předmětu z Encyklopedie Magiky. Jedná se sice o předměty pro ADnD, ale když si pár nepodstatných věcí poupravíte nebo opominete, můžete je určitě použít do jiných verzí DnD, ale i do jiných fantasy RPG. U předmětů jsem nechal i zmínku z jakého zdroje pochází, což snad trochu usnadní jejich zařazení k jednotlivým settingům (pokud k nějakým konkrétním patří).
Překlad zdarma šířeného dobrodružství We Be Goblins! pro otevřené hraní Pathfinderu. Překlad je určen DM a těm, co chtějí vědět, jak vypadají dobrodružství od Paiza. Článek je jeden velký spoiler, pokud si to chcete zahrát jako postava.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<